Telenor og Axiata i samtaler om sammenslåing i Malaysia

(8. april 2021) Telenor Group og Axiata Group Berhad (“Axiata”) er i samtaler om å slå sammen de malaysiske selskapene Digi og Celcom, der begge partene vil ha en eierandel på 33,1 prosent. Det nye selskapet blir en ledende telekomaktør i Malaysia, med kompetansen og størrelsen som kreves for å møte de økende forventningene og kravene fra kunder i et stadig mer digitalt samfunn.

Partenes ambisjon er å skape en ledende tilbyder av telekommunikasjonstjenester i Malaysia, som skal være en pådriver innen forskning og innovasjon. Selskapet skal være med å legge til rette for en akselerert digital vekst i landet. En digital økonomi i rask utvikling er en viktig del av konkurranseevnen til Malaysias økonomi fremover. Det sammenslåtte selskapet vil være godt posisjonert for å levere industriell innovasjon, kommunikasjonstjenester av høy kvalitet og et bredt tilbud som tilfører kundene verdi.

“Den foreslåtte sammenslåingen er en viktig milepæl i Telenors strategi for å styrke tilstedeværelsen i Asia og skape verdi i regionen. Den nye enheten vil ha størrelsen og den finansielle styrken som trengs for å støtte Malaysias digitale ambisjoner og for å lede industriutvikling i et sammenkoblet samfunn. Vi ser frem til sammen med Axiata å realisere potensialet i det nye selskapet”, sier Jørgen C. Arentz Rostrup.

Partene er blitt enige om å innstille Dato’ Izzaddin Idris som styreleder, Jørgen C. Arentz Rostrup som styrets nestleder, Idham Nawawi som administrerende direktør og Albern Murty som viseadministrerende direktør i det sammenslåtte selskapet, som vil kalles Celcom Digi Berhad.

Som en del av transaksjonen vil Axiata motta nye aksjer i Digi som representerer 33,1% av selskapet. Transaksjonen vil realisere synergier og skape aksjonærverdier i tråd med Telenors strategi om å skape verdi fra kjernevirksomheten innenfor telekommunikasjon. Celcom Digi vil fortsatt være listet på Bursa Malaysia, og vil bli blant selskapene med størst markedsverdi og bidra til å gjøre det lokale aksjemarkedet mer attraktivt.

Axiata og Telenor har som mål å ferdigstille avtalen innen andre kvartal 2021 etter at due diligence er gjennomført.

Transaksjonen vil være gjenstand for godkjenning fra respektive aksjonærer i Celcom og Digi, nødvendige regulatoriske godkjenninger og andre vanlige vilkår og betingelser. Partene erkjenner at det ikke er sikkert at diskusjonene vil føre frem til en endelig avtale mellom partene.

Pressekontakt:

Tormod Sandstø, Informasjonssjef, Telenor ASA
+47 90 94 32 15 | Tormod.Sandsto@telenor.com

Om GlobeNewswire

Følg saker fra GlobeNewswire

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra GlobeNewswire

Mandalay Resources Corporation Announces Production and Sales Results for the First Quarter of 202113.4.2021 22:35:00 CEST | Press release

TORONTO, April 13, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation ("Mandalay" or the "Company") (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) announced today its production and sales results for the first quarter of 2021. First Quarter 2021 Production Highlights: Consolidated saleable gold equivalent production and sales of 28,676 and 28,218 ounces respectively;Consolidated 23,857 ounces of gold sold, highest quarterly amount since Q1 2018;15,458 ounces of saleable gold equivalent production at Costerfield, highest quarterly production result at Costerfield since Q2 2016; andCommenced trial processing of mineralized waste dump material at Cerro Bayo, producing 43,699 ounces of silver and 724 ounces of gold. Dominic Duffy, President and CEO of Mandalay, commented: “Mandalay Resources continued to build off the strong momentum generated in 2020 and delivered its sixth consecutive quarter of excellent operational results, further demonstrating the sustainability of the Company’s operational turnaroun

Stockwik completes a directed new share issue of approximately SEK 143 million13.4.2021 22:00:00 CEST | Press release

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION IN WHOLE OR IN PART, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN THE UNITED STATES, AUSTRALIA, CANADA, NEW ZEALAND, HONG KONG, JAPAN, SINGAPORE, SOUTH AFRICA, SOUTH KOREA OR ANY OTHER JURISDICTION WHERE SUCH RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL OR WOULD REQUIRE REGISTRATION OR ANY OTHER MEASURES. PLEASE REFER TO IMPORTANT INFORMATION AT THE END OF THE PRESS RELEASE. Stockwik Förvaltning AB (publ) (”Stockwik” or the ”Company”) has, as communicated in the Company’s press release earlier today, resolved on a directed new share issue of 1,026,055 shares, corresponding to approximately SEK 143 million (the "Directed New Share Issue"). The subscription price of the shares in the Directed New Share Issue amounts to SEK 139 per share. A large number of Swedish and international institutional investors, including Handelsbanken Fonder and Joh. Berenberg, Gossler & Co. KG, participated in the Directed New Share Issue which was heavily over-subscribed.

Stockwik genomför en riktad nyemission om cirka 143 miljoner kronor13.4.2021 22:00:00 CEST | Pressemelding

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION, HELT ELLER DELVIS, DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, KANADA, NYA ZEELAND, HONGKONG, JAPAN, SINGAPORE, SYDAFRIKA, SYDKOREA ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR SÅDANT OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION INTE SKULLE VARA FÖRENLIG MED TILLÄMPLIGA FÖRESKRIFTER ELLER KRÄVA REGISTRERING ELLER LIKNANDE ÅTGÄRDER. VÄNLIGEN SE VIKTIG INFORMATION I SLUTET AV PRESSMEDDELANDET. Stockwik Förvaltning AB (publ) (”Stockwik” eller ”Bolaget”) har, i enlighet med vad som offentliggjordes i Bolagets pressmeddelande tidigare idag, beslutat om en riktad nyemission av 1 026 055 aktier, motsvarande cirka 143 miljoner SEK (den ”Riktade Nyemissionen”). Teckningskursen för aktierna i den Riktade Nyemissionen uppgick till 139 kronor per aktie. Ett stort antal svenska och internationella institutionella investerare, däribland Handelsbanken Fonder och Joh. Berenberg, Gossler & Co. KG, deltog i den Riktade Nyemissionen som var kraf

NEP’s Solution for Aurora, North One and Extreme E Tests Its Metal In Some of the World’s Harshest Conditions13.4.2021 19:21:56 CEST | Press release

SHOWCASING CUTTING EDGE TECHNOLOGY & SUSTAINABILITY WORKING TOGETHER LONDON, April 13, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Last weekend marked the first event for Extreme E, a new all-electric off-road racing series designed to highlight the climate crisis. NEP Group, the leading technical partner for content producers around the globe, worked with Extreme E and host broadcaster Aurora Media Worldwide and North One, to create a cutting-edge, sustainable broadcast solution that brought the first race, in AlUla, Saudi Arabia, into homes in 180 countries around the globe. Designed to mirror Extreme E’s goals of marrying the latest technology with sustainability and building solutions to meet the rigors of the world’s harshest conditions, NEP’s innovative broadcast services will be used by Aurora and North One at races in Senegal, Greenland, Brazil and Patagonia as the series continues. NEP’s complete end-to-end broadcast package includes a custom IP flypack, remote production solutions, crewing, sat