Telenor ASA selger eierandelen i Wave Money

(Fornebu, 24 Juni 2020) Telenor ASA vil selge sine aksjer i Digital Money Myanmar Limited (“Wave Money”) til Yoma Strategic Holdings Ltd.

Telenor ASA eier i dag 34,2 prosent av aksjene i Wave Money, som tilbyr finansielle tjenester i Myanmar. Denne eierandelen ble fastsatt etter Ant Financial Services Groups (“Ant Group”) investering i Wave Money, annonsert i mai.

Telenor ASA mottar 76,5 millioner amerikanske dollar for aksjesalget, som gir en attraktiv avkastning i perioden siden Wave Money ble etablert som et fellesforetak, eller joint venture, mellom Telenor, First Myanmar Investment Co. Ltd og Yoma Bank i november 2016.

“Dette er et godt tidspunkt for Telenor ASA å selge andelen i Wave Money. Yoma Group og Ant Group har finansielle tjenester og teknologi som sin kjernevirksomhet, og er derfor de beste eierne for Wave Money fremover. Wave Money har bygget opp en ledende posisjon innen digitale pengeoverføringer og vil fortsette å være en strategisk distribusjonskanal for Telenor i Myanmar. Vi er stolte av å ha vært med på den imponerende reisen til Wave Money fra begynnelsen. Sammen har vi vært gjennom en imponerende vekstperiode og bidratt til å gjøre Myanmar til et mer finansielt inkluderende samfunn,” sier Lars Erik Tellmann, leder for finansielle tjenester i Telenor ASA.

Det søkes påtegning for transaksjonen fra Myanmars sentralbank, Central Bank of Myanmar.

Telenor Myanmar og Wave Money fortsetter partnerskapet
Telenor Myanmar vil fortsatt være et heleid selskap under Telenor ASA. Wave Money tilbyr Myanmars ledende digitale lommebok, og vil fortsette å være en viktig digital partner for Telenor Myanmar. Det tette samarbeidet mellom de to selskapene vil fortsette, og vil gi attraktive tilbud på betalingstjenester til både Telenors og Wave Moneys kunder. Samarbeidet vil også fortsette satsingen på finansiell inkludering i Myanmar, samtidig som det vil fortsette å bidra til digitaliseringen av landets økonomi.

Wave Moneys nettverk består av 57.000 utsalgssteder, eller “Wave Shops”, i urbane og landlige strøk som dekker omtrent 89 prosent av Myanmar. I 2019 tredoblet selskapet både inntjening og antall transaksjoner. Wave Money oppnådde et positivt justert drifstresultat, EBITDA, i september 2018 og har opprettholdt lønnsomhet siden.

I mai ble Ant Group annonsert som ny samarbeidspartner i Wave Money. Selskapet investerte 73,5 millioner amerikanske dollar i samarbeidet og ble med det en betydelig aksjonær i selskapet. Ant Group eier og driver Alipay, verdens største plattform for digitale betalingsløsninger og livsstilstjenester.

Mediekontakt
Tormod Sandstø
tormod.sandsto@telenor.com
+ 47 90 94 32 15

Om GlobeNewswire

Følg saker fra GlobeNewswire

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra GlobeNewswire

Change in board of directors9.7.2020 12:00:00 CESTPress release

Minutes of extraordinary general meeting GG St. Kongensgade 100 & 106 P/S Østergade 1, 1. DK-1100 Copenhagen K CBR no.: 38 30 68 47 On 9 July 2020, an extraordinary general meeting of GG St. Kongensgade 100 & 106 P/S was held at the company’s registered address with the following Agenda: Election of chairman of the extraordinary general meeting Proposed resolution to change the company's board of directors Authorisation Re item 1 on the agenda Jacob Kruse Rasmussen, attorney-at-law, was elected chairman of the extra ordinary general meeting. The chairman of the meeting found that the shareholders had decided to derogate from the requirements in the Danish Companies Act and the articles of association as to form and notice in respect of convening and holding the meeting pursuant to section 76(2) of the Danish Companies Act. On this basis, the chairman of the meeting found that the extra ordinary general meeting formed a quorum in every respect in relation to the items on the agenda. Re

Result of Riksbank reversed auctions SEK Covered Bonds9.7.2020 10:11:23 CESTPress release

Result of Riksbank reversed auctions SEK Covered Bonds Auction date2020-07-09Loan5535 Coupon1.00 %ISIN-codeSE0013358413Maturity2025-09-17 Tendered volume, SEK mln1,000 +/- 500 Volume offered, SEK mln1,250Volume bought, SEK mln1,000Number of bids3Number of accepted bids2Average yield0.249 %Lowest accepted yield0.246 %Highest yield0.251 %% accepted at lowest yield 100.00 Auction date2020-07-09Loan579 Coupon1.00 %ISIN-codeSE0012193621Maturity2024-12-18 Tendered volume, SEK mln1,000 +/- 500 Volume offered, SEK mln2,100Volume bought, SEK mln800Number of bids3Number of accepted bids1Average yield0.165 %Lowest accepted yield0.165 %Highest yield0.165 %% accepted at lowest yield 80.00 Auction date2020-07-09Loan1589 Coupon1.50 %ISIN-codeSE0011643386Maturity2024-12-03 Tendered volume, SEK mln1,000 +/- 500 Volume offered, SEK mln2,400Volume bought, SEK mln1,000Number of bids7Number of accepted bids4Average yield0.169 %Lowest accepted yield0.161 %Highest yield0.176 %% accepted at lowest yield 40.00

Valmet to supply pulp production upgrade technology to PT. Tanjungenim Lestari Pulp and Paper in Indonesia9.7.2020 10:00:00 CESTPress release

Valmet Oyj’s press release on July 9, 2020 at 11:00 a.m. EET Valmet will supply pulp production upgrade technology to PT. Tanjungenim Lestari Pulp and Paper (PT TEL) in Indonesia. The delivery includes an upgrade of continuous cooking system, with a design capacity of 1,800 air dried tonnes per day, and two sets of new automatic baling equipment. With the new investments, PT TEL targets to increase its pulp production capability and improve its pulp quality. The order is included in Valmet's orders received of the second quarter 2020. The value of the order will not be disclosed. An order with this scope of supply and delivery is usually valued in the range of EUR 10-12 million. “Our target in the cooking system upgrade is to reduce our unit wood consumption by increasing the pulp yield and reducing reject content, to enhance our pulp quality and to lower the specific load on the recovery boiler. By upgrading to Valmet’s latest continuous cooking system we will significantly increase t

GOGL - 2020 Annual General Meeting8.7.2020 20:36:21 CESTPress release

Golden Ocean Group Limited (the “Company”) advises that the 2020 Annual General Meeting of the Company will be held on August 31, 2020. The record date for voting at the Annual General Meeting is set to July 17, 2020. The notice, agenda and associated material will be distributed prior to the meeting. Hamilton, Bermuda July 08, 2020 This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Avance - 2020 Annual General Meeting8.7.2020 19:38:30 CESTPress release

Avance Gas Holding Ltd (the “Company”) advises that the 2020 Annual General Meeting of the Company will be held on August 31, 2020. The record date for voting at the Annual General Meeting is set to July 17, 2020. The notice, agenda and associated material will be distributed prior to the meeting. Hamilton, Bermuda July 8, 2020 This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act

FRO - 2020 Annual General Meeting8.7.2020 19:18:32 CESTPress release

Frontline Ltd. (the “Company”) advises that the 2020 Annual General Meeting of the Company will be held on August 31, 2020. The record date for voting at the Annual General Meeting is set to July 17, 2020. The notice, agenda and associated material will be distributed prior to the meeting. Hamilton, Bermuda July 8, 2020 This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.