Teknologiselskapet REEN kjøper finske Enevo Group

Oppkjøpet vil styrke REENs posisjon innen teknologiløsninger som skal bidra til å effektivisere og modernisere avfallshåndtering over hele verden.

REEN as utvikler programvare- og sensorteknologiløsninger for å effektivisere avfallshåndtering. REEN er ett spinn-off selskap av Europas nest største telematikkselskap, ABAX Group. Enevo Group er en verdensomspennende pioner innen utvikling av sensorteknologi og dynamiske ruteløsninger for avfallsindustrien. Nå forenes kreftene for å danne en større aktør innen samme segment. Målet er å bidra til å effektivisere og modernisere avfallshåndteringsoperasjoner.

Med flere patenterte volumsensorer av ytterste kvalitet og den unike kunnskapen som Enevo har bygd opp i mange år, kombinert med at REEN vokser raskt innen ressursvertikalen i Norden, vil dette oppkjøpet legge til rette for videre vekst. Dette markerer starten på å bygge en gruppe med muligheter til å innovere og introdusere nye forretningsmodeller i fremtiden.

– Vi er veldig fornøyde med at vi i REEN får selskap av det talentfulle Enevo-teamet for å videreutvikle løsninger av høyeste kvalitet for logistikk rundt avfallshåndtering, sier Bjørn Erik B Helgeland, arbeidende styreleder i REEN as.

– REEN som ny eier vil forbedre mulighetene våre for å fortsette å investere i teknologiutvikling og verdiskaping til vår felles kundebase globalt. Vi ser frem til dette neste kapittelet for Enevo og REEN, og går sammen for å danne en sterk global aktør innen avfallshåndteringsteknologi, sier Fredrik Kekalainen, grunnlegger av Enevo Group.

Eksisterende kunder og løsninger i bruk påvirkes ikke av oppkjøpet. Gruppen vil fortsette sin europeiske virksomhet fra kontorene i Larvik - REEN as, Espoo i Finland - REEN Technology oy og Nottingham i Storbritannia - REEN uk, mens den nord-amerikanske virksomheten fortsetter å operere under Enevo, Inc. fra Boston (USA).

Den nye gruppen støttes av nordiske og europeiske ledere innen avfallshåndtering og telematikkindustri: Norsk Gjenvinning Group og ABAX Group.

Om REEN:
Larvikbaserte REEN as er en pioner på innovative løsninger i avfallsbransjen. Ved bruk av sensorteknologi i verdensklasse kombinert med intelligente skybaserte verktøy, jobber vi hardt for å effektivisere håndtering og transportering av avfall.

REEN – Streamlining Waste Management
Hammergata 24, 3264 Larvik | +47 335 10 500