37 °C Health Tech

Teknologirevolusjon i helsevesenet

- Møt noen av de fremste teknologi- og innovasjonsdriverne bak revolusjonen fra USA, Europa og Skandinavia i Stavanger den 18. og 19. juni 2019.

37°C Health Tech Business Conference har siden oppstarten for 3 år siden utviklet seg til å bli et internasjonalt samlingspunkt for nettverksbygging i bransjen.

Verdiskapingen i den norske helseteknologi-industrien har doblet seg på ti år til 50 milliarder kroner i 2014, og fortsetter å vokse raskt. Sju av ti selskaper har lansert nye produkter de siste tre årene, og rapporterer at 30% prosent av inntektene kommer fra disse produktene.

Norsk helseteknologi har tatt store skritt i retning av å ta i bruk disruptive teknologier og etablere tverrfaglige metoder i helsesektoren.

Stavanger, Norge - 2. april 2019: The Smart Patient er tittelen på 37°C-konferansen i 2019. Arrangementet finner sted i Stavanger Forum 17. og 18. juni 2019.

37°C Health Tech Business Conference setter hvert år opp presentasjoner, paneler og diskusjoner for å stimulere til økonomisk og teknologisk utvikling, dannelse av nye allianser for internasjonalt samarbeid, og etableringen av nye teknologivirksomheter og nye investeringer.

I år har Co-Chairs Henrik Lund, administrerende direktør Regenics AS, Horizon 2020 Expert Evaluator, Styreleder i Oslo Cancer Cluster 2008-2018 og Kathrine Myhre, administrerende direktør i Norway Health Tech, med støtte fra programkomiteens medlemmer - Jon Harald Kaspersen, PhD, Research Direktør ved SINTEF, Anita Moe Larsen, Kommunikasjonsleder ved Norway Health Tech, Richard Cowburn, ansvarlig Corporate Affairs ved Karolinska Institutet, Sverige, Jan Wende, administrerende direktør og gründer av mediq Innovation Experts og Thor Ole Gulsrud, Ph.D., Avdelingsleder for avdeling Kvalitets- og helseteknologi ved Helsefakultetet, Universitetet i Stavanger – bidratt til de viktigste programsesjonene.

Årets diskusjonstemaer:

• Digital sikkerhet for pasientene; Cambridge Analytica – kan det samme skje i
    helsesektoren?
  • Helseteknologi – hva er de viktigste suksesskriteriene for ett vinn-vinn-innovasjons- og teknologi-samarbeid mellom helsesektoren og globale teknologiselskaper?
  • «Smart patient» - hva med hjertet ditt?
  • Den smarte kreftpasienten versus kunstig intelligens
  • Moderne, individualisert minimalt kirurgisk inngrep, kroppslige forbedringer, nye
    materialer og fremtidsvisjoner
  • Individtilpasset helse – kun for velstående urbane mennesker?

37ºC arranger I tillegg en Scale Up-Session for oppstartsselskaper og en workshop med tema – Creating highways for international commercialization av Texas Medical Center Innovation Institute.

Link til program
Oversikt over årets speakers
Link til registreringsskjema (early bird priser)

Mediakontakter:
Arne Hansson Rannestad, 940 10 236
Ole Paulsen, 988 96 666

Om 37 °C Health Tech

37 °C Health Tech

Helseteknologi - helsevesenets og biovitenskapens fremtid!
37 °C Health Tech Business Conference  er en konferansen som tar sikte på å akselerere innovasjonene og trender som fremmer helsevesenets og biovitenskapens fremtid.
Tema for 37 °C konferansen i 2019 er The Smart Patient.

Det bli keynotes og panel-diskusjoner, venture-session, utstilling, workshops, One-to-One møter og sosialt program.
Norge har et velfungerende helse-vesen, og er et godt sted for utvikling av maskinlæring og kunstig intelligensapplikasjoner for helsesektoren.

Her ser dere programmet https://37degreescelsius.net/program-2019/

Følg pressemeldinger fra 37 °C Health Tech

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra 37 °C Health Tech på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra 37 °C Health Tech