Teie Håndballklubb vant 50.000 kroner

Teie Håndballklubb har vunnet Norsk Tippings Ungdomspris og mottar 50.000 kroner. Pengene skal brukes til å tilby dommerkurs til ungdommene i klubben.

Teie Håndballklubb ønsker å tilby dommerkurs til alle ungdommer i klubben. Foto: Teie HK

Norsk Tippings Ungdomspris deles ut til idrettslag som gjør noe ekstra for ungdommene i lokalsamfunnet, og Teie HK er hovedvinner i uke 26.

Håndballklubben fra Færder kommune i Vestfold og Telemark skal bruke pengene på dommerkurs for de unge. Ved å gi ungdommene i klubben muligheten til å bli dommere, opplever Teie HK at de klarer å beholde flere i håndballmiljøet. Mange føler at dommerjobben gir dem en ny motivasjon, og ved å dømme lærer ungdom blant annet å stå i tøffe situasjoner og ta vanskelige avgjørelser.

Teie HK mener også at dommerjobben bidrar til å holde ungdom borte fra rus – fordi ungdommen prioriterer bort festing når de vet at de skal dømme kamper i helgene.

Kontakt Øyvind Grette, sportslig leder i Teie Håndballklubb: Tlf. 905 69 337.

Les mer om Norsk Tippings Ungdomspris.

Idrettsforbundet jobber videre for full gjenåpning av norsk idrett30.6.2020 12:58:29 CESTPressemelding

Store deler av norsk idrett er nå gjenåpnet. Dette gjelder all idrett for barn og ungdom hvor man kan trene normalt og gjennomføre lokale og regionale konkurranser fra 1. august. Toppidretten har fått grønt lys for trening og konkurranser så snart smittevernsprotokollene er på plass innen de ulike idrettene. I tillegg er trening og konkurranser tillatt for alle idretter – også for de over 19 år, som ikke medfører nærkontakt.

En annerledes Idrettsgalla 202122.6.2020 14:30:46 CESTPressemelding

Det blir idrettsgalla på NRK 9. januar 2021, men i en annerledes form enn seerne er vant til. Konkurransegrunnlaget i 2020, som følge av koronasituasjonen, gjør at de fleste klassene vil mangle prestasjonsgrunnlag som kvalifiserer for juryering. I den uvissheten som råder, vil det også kunne bli betydelige forskjeller i konkurransegrunnlaget for de ulike idrettene. Styret for idrettsgallaen har derfor besluttet at den store jubileumsgallaen, som skulle vært avholdt i Trondheim 9. januar, i sin helhet er flyttet til 8. januar 2022.