Teie Håndballklubb vant 50.000 kroner

Teie Håndballklubb har vunnet Norsk Tippings Ungdomspris og mottar 50.000 kroner. Pengene skal brukes til å tilby dommerkurs til ungdommene i klubben.

Teie Håndballklubb ønsker å tilby dommerkurs til alle ungdommer i klubben. Foto: Teie HK

Norsk Tippings Ungdomspris deles ut til idrettslag som gjør noe ekstra for ungdommene i lokalsamfunnet, og Teie HK er hovedvinner i uke 26.

Håndballklubben fra Færder kommune i Vestfold og Telemark skal bruke pengene på dommerkurs for de unge. Ved å gi ungdommene i klubben muligheten til å bli dommere, opplever Teie HK at de klarer å beholde flere i håndballmiljøet. Mange føler at dommerjobben gir dem en ny motivasjon, og ved å dømme lærer ungdom blant annet å stå i tøffe situasjoner og ta vanskelige avgjørelser.

Teie HK mener også at dommerjobben bidrar til å holde ungdom borte fra rus – fordi ungdommen prioriterer bort festing når de vet at de skal dømme kamper i helgene.

Kontakt Øyvind Grette, sportslig leder i Teie Håndballklubb: Tlf. 905 69 337.

Les mer om Norsk Tippings Ungdomspris.