Optimar

Tar over stafettpinnen i Optimar

Første februar tok Roar Slotsvik over som ny EVP Sales & Marketing i Optimar. Med dette tar han stafettpinnen videre fra Asbjørn Solevågseide som har ledet selskapets salgs- og markedsaktiviteter siden 2016.
Roar Slotsvik (til høyre) tar over etter gründer Asbjørn Solevågseide, som har ledet Optimars salgs- og markedsaktiviteter siden 2016.

Visjonær gründer: Solevågseide har siden 2003 vært sentral i utviklingen av Optimar, som i dag er en global leder innen avanserte fabrikkløsninger til havs og på land. Sammen med andre nøkkelpersoner kjøpte han konkursboet til gamle Optimar og etablerte det nye selskapet slik vi kjenner det i dag. Selskapet har siden da hatt en eksplosiv vekst og etablert seg som en verdensleder på sitt felt.

I 2016 ønsket Solevågseide et større fokus på salg- og marked. I samråd med styret ansatte han Håvard Sætre som ny daglig leder. Med tid til å fokusere på salg og nye markeder vokste Optimar ytterligere og i desember 2017 ble selskapet kjøpt opp av det tyske investeringsselskapet Haniel.

Erfaren leder
I fjor høst informerte Solevågseide at han ønsket å si fra seg sin stilling for å kunne jobbe med egne prosjekter i andre næringer. Han bad om at selskapet skulle starte arbeidet med å finne hans arvtager og etter grundige vurderinger falt valget på Roar Slotsvik. Den nye markedssjefen kommer fra stillingen som EVP Sales & Marketing i Brunvoll AS og har tidligere arbeidet i Bandak Group og Aker Solutions. Han har bred erfaring fra internasjonalt salg, strategiarbeid og innkjøp.

Mariann Blø Dalseth
Markedsrådgiver i Optimar
Epost: mbd@optimar.no
Tlf. 92240507

Bilder

Om Optimar

Optimar
Valderøyvegen 1129
6050 Valderøy

+47 70 10 80 01http://optimar.no

Optimar er en ledende leverandør av automatisert prosessering- og fiskehåndteringsutstyr til den globale sjømatindustrien. Selskapet har vært i kraftig vekst de siste årene og har avdelinger både i Norge, Spania, USA og Romania, med totalt 425 ansatte. Hovedkontoret ligger i Giske kommune, rett utenfor Ålesund.