Talentprogram utvikler morgendagens stasjonsdrivere
– Dette er en svært god mulighet for de som virkelig vil noe med karrieren. Talentprogrammet gir dem noe å bryne seg på, og etter endt utdanning går de fleste videre til å drive egne stasjoner, sier Lene Foldvik, opplæringsansvarlig i Circle K Norge.
Hun forteller at 65 prosent av de som har fullført talentprogrammet siden oppstarten i 2004 fremdeles jobber i Circle K. 90 prosent av studentene fra avgangskullene 2012-2018 er fortsatt i selskapet.
Nå har selskapet valgt ut 10 nye medarbeidere til talentprogrammet sitt. Over to år skal de lære alt om stasjonsøkonomi, personaladministrasjon og salgsledelse. Utdanningen er lagt opp med både teoretisk innføring og praktiske demonstrasjoner.
Har jobbet seg opp
Felles for alle som er med i årets talentkull er at de har jobbet seg opp i Circle K Norge, ofte fra vikar- eller deltidsstilling på stasjon.
Ida fra Lillesand elsker nye utfordringer. Christine fra Målselv er fascinert av ledelsesteori. Alf Harald på Høylandet vil gjerne bli en bedre menneskekjenner. Victoria fra Narvik ønsker å bygge en stasjon som blir en foretrukken destinasjon i lokalmiljøet. Glenn-Andre fra Drammen jobber videre etter at alle andre har gått hjem.
Siw-Veronica fra Stange er et tålmodig ordensmenneske med sans for detaljer. Hedda fra Sandefjord brenner for å gjøre kundereisen så enkel og hyggelig som mulig. Renathe fra Stavanger ønsker å være den beste medarbeideren og kollegaen hun kan bli. Jeanette på Seljord gleder seg til å gi og få nye ideer. Ida fra Skjold drømmer om å bygge opp en ny stasjon i Haugesund.
Kjøpte stasjon – fikk pris
Mari Sele Falkum (27) ble kåret til «Årets talent» i 2015. For to år siden kjøpte hun stasjon i Vikeså, sør i Rogaland. Bare ett år senere ble Circle K Vikeså kåret til årets stasjon i Circle K-systemet.
– Dette er uten tvil takket være alt jeg har tilegnet meg gjennom talentprogrammet. Kunnskapen jeg fikk her gav meg selvtillit og mot nok til å stå på egne bein og satse på min egen stasjon. Dette har vært gull verdt, sier hun.
Daglig kontakt med talentnettverk
Kristin Olsen Antal-Karlsen (27) har nylig tatt over Circle K Asker. Hun minnes to fantastiske og begivenhetsrike år som Circle K-talent.
– Jeg har fått svært god bruk for alt det faglige jeg lærte under utdanningen. I tillegg har jeg også bygget meg opp et nettverk som jeg setter stor pris på. Vi fra talentprogrammet snakker fortsatt daglig sammen, og hjelper hverandre med både store og små utfordringer i hverdagen på stasjonene, forteller Antal-Karlsen.
Hun har følgende tips til årets og fremtidige års talentkull:
– Jobb hardt og sett deg tydelige mål. Ingen drømmer er for store, så lenge du virkelig arbeider for dem.
Nøkkelord
Kontakter
Knut Hilmar HansenKommunikasjonsjef
Knut er kommunikasjonssjef for Circle K Norge AS, den norske virksomheten til Circle K
Bilder
Om Circle K Norge
Circle K Norge er en del av Alimentation Couche-Tard Inc. («Couche-Tard») som er en verdensledende aktør innen drivstoff og detaljhandel med hovedkvarter i Laval, Canada.
Vi var tidligere eid av Statoil ASA, skilt ut som eget selskap på børs i 2010 og kjøpt opp av Alimentation Couche-Tard Inc. (ACT) i 2012. Vi het tidligere Statoil Fuel & Retail Norge AS, men som følge av eierskifte endret vi selskapsnavn til Circle K Norge i april 2016.
Statoil-stasjonene ble merket om til Circle K fra mai 2016 til mai 2017 i forbindelse med at Couche-Tard samler alle sine convenience-virksomheter under det globale merkenavnet Circle K.
Vi har vært i det norske markedet siden 1920 (mil) og siden det operert under ulike merkenavn BP, Norol, Statoil og nå Circle K. Selskapet har dermed vært med på en reise fra å være bensinstasjoner med bilservice til nå å være energistasjoner for bil og de reisende gjennom også vårt stadig økende tilbud innen convenience.
Circle K Norge driver 469 drivstoffutsalg i Norge hvorav 284 er fullservice bensinstasjoner og butikker. Vi har også en rekke terminaler og depoter som forsyner stasjoner og kunder i hele Norge.
Vår visjon er å bli den foretrukne destinasjonen for servicehandel og drivstoff. Vårt kundeløfte er «Take it Easy» og vår oppgave er å gjør kundens liv litt enklere hver eneste dag.
Ca. 3 000 personer jobber på våre kontorer og stasjoner over hele landet. Servicekontoret for Circle K Norge ligger i Oslo. Circle K er markedsleder og ledende innen vår bransje i Norge.
Følg pressemeldinger fra Circle K Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Circle K Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Circle K Norge
Kvinner overtar gammel mannsbastion langs veien8.3.2024 09:48:37 CET | Pressemelding
I gamle dager traff du nesten bare menn på landets bensinstasjoner. Nå er det likestilling langs veien.
Disse kaffedrikkerne får mest for pengene i Norge14.2.2024 15:57:06 CET | Pressemelding
Ingen i Norge drikker mer kaffe på Circle K enn kundene ved disse to Bergen-stasjonene.
En av to stasjonsansatte opplevde trakassering i fjor24.1.2024 10:52:50 CET | Pressemelding
Vi er hyggelige og høflige mot butikkansatte, ifølge oss selv. Likevel melder annenhver medarbeider i Circle K om trakassering på jobb det siste året.
Enova-støtte til truckladere på seks Circle K-stasjoner i Sør-Norge17.12.2023 13:47:48 CET | Pressemelding
Takket være tilskudd fra Enova kommer det nå 24 nye hurtigladere for tungtransporten, såkalte truckladere, på seks Circle K-stasjoner i Sør-Norge.
Ruller ut Autocharge og automatisk ladebetaling i Norge29.11.2023 12:22:55 CET | Pressemelding
Fra og med denne uken kan flere hundre tusen elbileiere i Norge plugge, lade og stikke. Circle K er først ute med å lansere Autocharge bredt i hele Skandinavia.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom