Story House EgmontStory House Egmont

Takknemlighetsdagbok for bedre mental helse

Hanna-Martine Slåttland Baller er en av Norges største innholdsskapere, og begynte sin karriere med å legge ut energiske vlogger på YouTube da hun var bare 14 år gammel. De siste årene har Hanna-Martine vært spesielt opptatt av takknemlighet i livet sitt, og nå lanserer hun sin egen takknemlighetsdagbok.
Foto: Michael Schult Ulriksen/Egmont People

- I hverdagen kan vi ofte glemme å glede oss over det som skjer, fordi vi enten tar detfor gitt, eller fordi vi har det for hektisk. Men burde vi ikke være glad for en godhelse, for venner og familie, sjøen og skogen og alt vi har muligheten til å gjøre? sier hun.

Hanna-Martine har lært seg teknikker for å bli mer takknemlig, og hun har brukt mange utenlandske takknemlighetsbøker i hverdagen for å loggføre takknemlighet. Nå har hun endelig laget en egen versjon med navnet «Daily habits».

- Med boken ønsker jeg at enda flere vil bruke noe av dagen sin til å reflektere over det de er fornøyd med. Jeg vil utfordre følgere og lesere til å tenke annerledes og ha fokus på det du mestrer og er glad for i livet, og støtte deg selv i de utfordringer du skulle møte på. Det tror jeg du vil nyte godt av i et langsiktig perspektiv, sier hun.

Det handler om å skape gode vaner for seg selv.

- I boka deler jeg mine erfaringer med hvordan jeg henter fram takknemlighet. Ved å skrive takknemlighetsdagbok så blir du mer bevisst på det som er bra i livet ditt, og vil fokusere i større grad på det. Jeg vil inspirere til å skape gode vaner, som vil gi et godt grunnlag for å jobbe seg gjennom alle slags dager og utfordringer, avslutter hun.

Boka lanseres 5. desember.

Instagram: @hannamartinee

YouTube: www.youtube.com/c/hannamartine