Norges Kampsportforbund

Taekwondo: Ordemann med overlegen seier mot verdensmesteren!

Årets åpne kanadiske mesterskap i Vancouver ble arrangert 23.-26. februar. Det var over 470 påmeldte deltakere og Norge stilte med tre utøvere, som alle tok medaljer.

Vancouver var vertskap for Canada Open i både den olympiske kampformen og teknikk/mønster. Med midler fra Summit2024-prosjektet hadde Kampsportforbundet mulighet til å sende Richard Ordemann over til Nord-Amerika for å samle viktig ranking-poeng til OL 2024.

Overlegen seier

Richard Ordemann (28) fra Tøyen Taekwondo Klubb overbeviste stort og vant 2-0 i alle innledene runder. I finalen ventet koreanske Woo Hyeok Park, gullmedaljevinneren fra VM. Richard vant en meget overlegen seier mot VM-mesteren og tok med seg gullet og viktige ranking-poeng i bagasjen. I tillegg ble Richard kåret til stevnets beste utøver (MVP).

- Jeg er veldig fornøyd med fremførelsen og progresjonen han har hatt. Vi fortsetter med hard trening, men det er viktig å ha føttene godt plantet på jorda, da reisen er lang og det er viktig å nyte øyblikkene på veien, sier landslagstrener Juan Ramos.

Norske resultater i teknikk/mønster

Norge deltok også med to utøvere i teknikk/mønster, som begge tok medaljer.

• Sune Østli fra Oslo Taekwondo Klubb: Bronse i U30 male
  • Sune Østli og Tuva Kjødnes fra Oslo Taekwondo Klubb: Sølv i mixed par U30

Om Norges Kampsportforbund

Norges Kampsportforbund
Ullevål Stadion, Sognsveien 75K

+47 21 02 90 00http://www.kampsport.no

Norges Kampsportforbund er et fleridrettsforbund i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Norges Kampsportforbund er landsdekkende med rundt 450 medlemsklubber og 30.000 enkeltmedlemmer. Forbundet organiserer over 20 ulike kampsporter og målet er å være den ledende organisasjonen for kampsport i Norge.

Sommeren 2024 arrangerer Paris de olympiske leker. Norges Kampsportforbund drømmer om å sende norske utøvere for å delta i taekwondo med støtte fra SUMMIT2024. Norge har tidligere kvalifisert seg til fire OL i taekwondo, og kan stolt vise til to sølvmedaljer. Nå jobber Norges Kampsportforbund beinhardt med å kvalifisere de beste til å ta gull i OL i Paris.

Følg pressemeldinger fra Norges Kampsportforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Kampsportforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Kampsportforbund