Norges Kampsportforbund

Taekwondo i OL: - Richard omfavner prosessen

Richard Ordemann (27) er allerede historisk som første mannlige OL-deltaker i taekwondo fra Norge. Mandag morgen møter Ordemann Saleh Elsharabaty fra Jordan i første runde. – Det er en glede å se Richard opprettholde fokuset på utvikling og forbedring hver eneste dag, sier landslagstrener David Cook.
Richard Ordemann. Foto: Syver Aas Bakke.

Ordemanns 1.rundekamp mot Saleh Elsharabaty går ca. kl. 13:15 lokal tid mandag 26. juli (06:15 norsk tid). Selve klassen starter kl. 9:15 lokal tid. OL kan følges i sin helhet på Discovery +. Du kan også følge Instagram-kontoen @kampsportlandslagene for fortløpende oppdateringer frem mot, og under, konkurransene.

Omfavner prosessen

Landslagstrener David Cook melder at Ordemann er godt forberedt og klar for å konkurrere. Ordemann har i Tokyo hatt god støtte i tidligere landslagskollega Mohammed Elhatri, som har bidratt som sparringspartner gjennom forberedelsesprosessen til OL.

- Richard er der han bør være både mentalt og fysisk, og han omfavner den olympiske prosessen. På dette tidspunktet er det tyngste arbeidet utført, og Richard har finjustert teknikk og taktikk. Det er en glede å se Richard opprettholde fokuset på utvikling og forbedring hver eneste dag, forteller Cook.

Se bilde fra Tokyo på Mohammed Elhatris Instagram-konto.

Klubben arrangerer OL-vake

Richard Ordemanns klubb, Tøyen Taekwondo Klubb, har OL-vake med frokost mandag morgen, og ser frem til å heie Ordemann frem gjennom kampene. Ordemanns sparringspartner Elhatri representerer også Tøyen Taekwondo Klubb.

Søndag kveld vil klubben i tillegg gi det norske publikummet en introduksjon til taekwondo på TVNorge.

- Søndag kl. 21:30-23:00 vil taekwondo-utøver Botond Davoti fra Tøyen Taekwondo Klubb delta på OL-kveld, og Henriks OL-skole. Her vil alle få en rask 5-minutters presentasjon av taekwondo som OL-idrett. Dette blir en perfekt oppvarming til kampene som begynner få timer etter, sier klubbleder og styremedlem i taekwondo-seksjonen i Norges Kampsportforbund, Knut Olav Brecke.

Trekningen for Richard Ordemanns klasse finner du her.

Les tidligere saker om Richard Ordemanns vei til OL her:

Richard Ordemann. Foto: Syver Aas Bakke.

Om Norges Kampsportforbund

Norges Kampsportforbund
Ullevål Stadion, Sognsveien 75K

+47 21 02 90 00http://www.kampsport.no

Norges Kampsportforbund er et fleridrettsforbund i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Norges Kampsportforbund er landsdekkende med rundt 450 medlemsklubber og 41.000 enkeltmedlemmer. Forbundet organiserer over 20 ulike kampsporter og målet er å være den ledende organisasjonen for kampsport i Norge.

Følg pressemeldinger fra Norges Kampsportforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Kampsportforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Kampsportforbund