T-Roc med solid ansiktsløft

Volkswagen har gjort flere store oppgraderinger når de nå presenterer storselgeren T-Roc i ny drakt. Allerede i januar åpner salget for norske kunder.

I 2017 kom T-Roc på markedet. Siden den gang har Volkswagen solgt én million eksemplarer av bilen. Selv i det snart 100 prosent helelektriske Volkswagen-markedet i Norge, har T-Roc funnet sin plass i Volkswagens portefølje.

Nå presenterer Volkswagen den kompakte SUV-en i en fornyet og oppgradert utgave.

- Det er et stort løft vi nå kan presentere for T-Roc. Nå får vi en T-Roc som fremstår enda mer moderne designmessig. Her er det lagt ned et godt stykke arbeid for å gi bilen et solid og fremtidsrettet løft, når det gjelder både design og teknologi, sier Harald Edvardsen-Eibak, direktør for Volkswagen Norge i Harald A. Møller AS.

I Norge blir nye T-Roc tilgjengelig i fire utgaver, hvor av tre er med firehjulstrekk:

• 150 TSI DSGLife & Style
  • 190 TSI 4MOTION DSGStyle & R-Line
  • 150 TDI 4MOTION DSGStyle & R-Line
  • 300 TSI 4MOTION DSGR

Flere touchmuligheter

Innvendig har det nye instrumentpanelet fått et moderne og stilfullt utseende, hvor myke materialer gir en forbedret kvalitetsfølelse.

Infotainmentsskjermen i den nye T-Roc er også blitt oppgradert og mer moderne. Skjermen er erstattet med et nettbrett der du kan leke deg med flere touchfunksjoner, trygt plassert i riktig ergonomisk høyde for sjåføren. Blant annet kan klimaanlegget styres med noen enkle og forsiktige trykk på skjermen. Et nytt multifunksjonsratt gjør betjeningen enda mer intuitiv.

Nye T-Roc har tallrike assistentsystemer, både som standard og som tilvalg. Mange av disse har tidligere bare vært tilgjengelig i større og dyrere biler som Tiguan og Passat.

Standardutstyret inkluderer «Front Assist» og «Lane Assist», mens nye funksjoner er inkludert i «IQ.DRIVE Travel Assist» og den prediktive cruisekontrollen (ACC).  Det betyr at bilen kan «lese» ditt vante kjøremønster og gi deg instruksjoner deretter. Det gir deg som bilfører ekstra komfort, og en bedre og ikke minst tryggere kjøretur. «Side Assist» og «Park Assist» har fått utvidede funksjoner.

Bedre lys for norske vinterkvelder
Også utvendig har bilen fått et mer moderne uteseende. Bevisste modifiseringer av eksteriørdetaljer gjør at det velkjente crossoverdesignet til T-Roc fremstår som enda friskere. LED frontlykter og mørke baklykter er nå standard.

Men den største oppgraderingen i eksteriøret er at fronten er utsmykket med nye LED-lys og LED-stripe i grillen, og redesignede LED-baklykter med dynamiske blinklys som blir standard for T-Roc.

Nye lakkfarger og redesignede aluminiumsfelger fra 17 til 19-tommers størrelse fullfører oppfriskningen av utseende. En ny R-line-pakke, som har mange av de sportslige stilelementene fra T-Roc R, kan velges for en ekstra sporty utstråling.

Bilene leveres med et standard bagasjerom på 445 liter. Legger du ned baksetene får du 1290 liter bagasjeplass, som dekker de flestes behov for korte og lengre utflukter.

- Vi planlegger å åpne for forhåndssalg i januar 2022, og de første kundebilene forventes til Norge våren 2022, røper Edvardsen-Eibak,

Du kan også lese om bilen på Volkswagen Norges eget showroom.