Systemair meddelar förändring i koncernledningen

Pressmeddelande 11 maj 2021

Systemair AB (NASDAQ OMX Stockholm: SYSR) meddelar förändring i koncernledningen.

Bjørn-Osvald Skandsen, VD för Systemair Norge, blir medlem i Systemairs koncernledning från och med den 12 maj 2021.

Bjørn-Osvald har mångårig erfarenhet från ventilationsindustrin och Systemair. Innan han återvände till Systemair Norge som verkställande direktör i mars 2018, hade han en ledande befattning hos GK Inneklima, en teknisk ventilationsentreprenör i Norge. Tidigare i sin karriär var han chef för Systemairs tekniska supportavdelning och försäljningsorganisation i Sverige (2000-2006). Bjørn-Osvald har en magisterexamen i maskinteknik och en MBA i varumärkeshantering. Han är för närvarande styrelseledamot i VKE, som är en branschorganisation för företag inom ventilation och kyla i Norge.

- Bjørn-Osvald är en entusiastisk och lojal affärsledare, med en stark passion för ny teknik och modern handel. Jag är övertygad om att han kommer att vara en tillgång för ledningen av Systemair. Han tar ett särskilt ansvar för vår värmeavdelning Frico - ett område där han har god kunskap och tidigare erfarenhet, säger Roland Kasper, CEO för Systemair.

För mer information kontakta:
Roland Kasper, CEO, 073 094 40 13
Anders Ulff, CFO, 070 577 40 09

Systemair AB, SE-739 30 Skinnskatteberg, Sweden, 0222 440 00, www.systemair.com

Systemair i korthet
Systemair är ett ledande ventilationsföretag medverksamhet i 50 länder i Europa, Nordamerika,Sydamerika, Mellanöstern, Asien och Afrika. Bolagetomsatte 8,9 miljarder kronor räkenskapsåret 2019/20 och har cirka 6 200 anställda. Sedan grundandet avSystemair 1974 har bolaget uppvisat positivarörelseresultat. Under de senaste 10 åren har dengenomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 11 procent.Systemair bidrar till att förbättra inomhusklimatet med hjälp av energieffektiva och hållbara produkter som minskar koldioxidutsläppen.

Systemair har en väletablerad verksamhet påtillväxtmarknader. Koncernens produkter marknadsförsunder varumärkena Systemair, Frico, Fantech ochMenerga. Systemair är sedan oktober 2007 noterat påNasdaq OMX Nordiska börs i Stockholm på listan förmedelstora bolag. Koncernen omfattar ett 80-tal bolag.

Synchronoss Technologies, Inc. Announces Proposed $100 Million Public Offering of Common Stock24.6.2021 23:31:59 CEST | Press release

BRIDGEWATER, N.J., June 24, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Synchronoss Technologies, Inc. (SNCR) (the “Company” or “Synchronoss”), a global leader and innovator in cloud, messaging and digital products and platforms, today announced that the Company intends to offer and sell, subject to market and other conditions, $100 million of shares of its common stock in an underwritten public offering. Synchronoss also expects to grant the underwriters a 30-day option to purchase up to an additional $10 million of shares of common stock sold in the offering, at the public offering price, less the underwriting discounts and commissions. There can be no assurance as to whether or when the offering may be completed, or as to the actual size or terms of the offering. All of the shares in the offering are to be sold by Synchronoss, with net proceeds of the offering, and from the offering of Senior Notes and sale of Series B Preferred Stock (each as described below), expected to be used to fully redeem all

Klövern ansöker om avnotering av bolagets aktier och utser ny VD24.6.2021 16:18:32 CEST | Pressemelding

Styrelsen i Klövern AB (publ) (”Klövern”) ansöker om avnotering av Klöverns aktier från Nasdaq Stockholm. Eva Landén har utsetts till ny VD för Klövern. Corem Property Group AB (publ) (”Corem”) lämnade den 29 mars 2021 ett offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna i Klövern. Corem förklarade erbjudandet ovillkorat den 15 juni 2021. Corem kontrollerar per dagens datum cirka 95,0 procent av de utestående aktierna i Klövern och avser att påkalla tvångsinlösen av resterande aktier. Corem har även förlängt acceptperioden för erbjudandet till och med den 18 augusti 2021. Mot bakgrund av ovanstående, och på begäran av Corem, har styrelsen för Klövern beslutat att ansöka om avnotering av bolagets aktier från Nasdaq Stockholm. Sista dag för handel i Klöverns aktier vid Nasdaq Stockholm kommer att meddelas så snart Klövern erhållit besked om detta från Nasdaq Stockholm. På begäran av Corem har styrelsen i Klövern vidare utsett Eva Landén till ny VD för Klövern. Eva Landén är VD för Corem och