SYMFONISK. Nyhet fra IKEA og Sonos

Ser ut som musikk. Høres ut som kunst. IKEA introduserer en ny SYMFONISK bilderamme med trådløs høyttaler som en del av det langsiktige samarbeidet med Sonos.

Sammen ønsker IKEA og Sonos å gjøre en bedre lydopplevelse tilgjengelig for de mange menneskene. Med den nye SYMFONISK-bilderammen med trådløs høyttaler, kan folk nyte både god lyd som fyller rommet og et vakkert kunstverk.

Mange mener at musikk er den viktigste enkeltingrediensen for å skape den rette atmosfæren hjemme. Ved å kombinere IKEAs kunnskap om hjeminnredning med Sonos ekspertise i å skape lydopplevelser og høyttalere av svært god kvalitet, kombinerer SYMFONISK god lyd med flott design. Etter SYMFONISK bordlampehøyttaler og SYMFONISK bokhyllehøyttaler, som ble introdusert på IKEA i 2019, tilbyr den nye SYMFONISK bilderammen med trådløs høyttaler også et kunstverk. Høyttaleren finnes i svart eller hvit versjon, med utskiftbare fronter.

« Bilderammen med trådløs høyttaler kan henge alene på veggen som et kunstverk, matches med annen kunst på veggen, plasseres på ei hylle eller på gulvet og lenes mot veggen. De utskiftbare frontene gjør det enkelt å velge en stil som passer ditt individuelle hjem», sier Stjepan Begic, produktutvikler hos IKEA of Sweden .«Som en del av det voksende IKEA Home smart-sortimentet bidrar denne nye høyttaleren til vår ambisjon om å gjøre det mulig for de mange å ha en smartere hverdag.» legger han til.

«Hver SYMFONISK-høyttaler kombinerer Sonos-lydopplevelsen med IKEA-design på overraskende nye måter, og skaper produkter som ingen av selskapene hadde kunnet lage alene,» sier Sara Morris, hovedproduktsjef hos Sonos. «Sonos akustiske design betyr at bilderammehøyttaleren høres fantastisk ut for en så kompakt form, og Sonos-appen betyr at den er enkel å sette opp og enkel å bruke. Dette langsiktige samarbeidet fortsetter å levere spennende nye ideer som vil gi gode lydopplevelser til hjem over hele verden – vi ser frem til å levere flere unike produkter sammen i fremtiden.»

SYMFONISK bilderamme med trådløs høyttaler kobles til via den trådløse internettforbindelsen din hjemme og kan brukes som eneste lydkilde i et rom eller kobles til andre produkter fra SYMFONISK-serien eller andre Sonos-produkter. Som de tidligere SYMFONSIK-produktene er denne nye høyttaleren også en del av Sonos-systemet, noe som betyr at lytterne kan koble til mer enn 100 streamingtjenester samt hele spekteret av Sonos-produkter. Fra 15. juli 2021 vil SYMFONISK bilderammen med trådløs høyttaler være tilgjengelig i IKEA-varehus og på IKEA.no.

Les mer om IKEA og Sonos på ikea.today.

Om SYMFONISK-serien
SYMFONISK-serien inkluderer SYMFONISK-bilderamme med trådløs høyttaler, SYMFONISK trådløs bordlampehøyttaler og SYMFONISK trådløs bokhyllehøyttaler. Alle SYMFONISK-produkter er kompatible med Sonos' nåværende produktutvalg og kan styres av Sonos-appen.

IKEA tilbyr veldesignede, funksjonelle og rimelige hjeminnredningsprodukter av god kvalitet, produsert med omtanke for mennesker og miljø. Det er flere selskaper med forskjellige eiere, som jobber under IKEA-merkevaren, som alle deler den samme visjonen: å skape en bedre hverdag for de mange menneskene. IKEA ble grunnlagt i Sverige i 1943.

Om IKEAs franchisesystem
IKEAs varehandelsvirksomhet drives gjennom et franchisesystem med franchisetakere som er autorisert til å markedsføre og selge IKEAs sortiment innenfor spesifiserte geografiske områder. Inter IKEA Systems B.V. eier IKEA-konseptet og er IKEA-franchisegiveren verden over, som også gir ulike IKEA-selskaper i oppdrag å utvikle produktutvalget, levere produkter og levere kommunikasjonsløsninger. I dag har 12 forskjellige grupper av selskaper rett til å eie og drive IKEA-salgskanaler i henhold til franchiseavtaler med Inter IKEA Systems B.V.

Om Inter IKEA Group
Inter IKEA-konsernet inkluderer Inter IKEA Systems B.V., IKEA of Sweden AB, IKEA Supply AG og IKEA Industry AB-relaterte virksomheter. Inter IKEA Holding B.V. er holdingselskapet for Inter IKEA Group.

Om Sonos
Sonos (Nasdaq: SONO) er verdens ledende lydopplevelsesselskap. Som oppfinneren av trådløse hjemmelydsystemer over flere rom, hjelper Sonos' innovasjon verden med å lytte bedre ved å gi folk tilgang til innholdet de elsker og la dem kontrollere det uansett og hvor de vil. Sonos er kjent for å levere en enestående lydopplevelse, gjennomtenkt design, enkelhet i bruk og en åpen plattform, og gjør bredden av lydinnhold tilgjengelig for alle. Sonos har hovedkvarter i Santa Barbara, California. Les mer på www.sonos.com.

IKEAs forretningsidé er å tilby et stort utvalg form- og funksjonsriktige hjeminnredningsartikler til så lave priser at så mange som mulig får råd til å kjøpe dem. Det er i dag 392 IKEA-varehus, inklusive alle norske varehus, i 32 land i verden. Sist år hadde disse varehusene 657 millioner besøk, mens nettsidene ble besøkt 4,3 milliarder ganger. I Norge hadde våre varehus over 8,4 millioner besøkende, mens IKEA.no hadde over 49 millioner som var innom.

I Norge har IKEA sju varehus; i Oslo (Furuset), Asker (Slependen), Bergen (Åsane), Stavanger (Forus), Trondheim (Leangen), Lillesand (Sørlandet), på Ringsaker og ett planleggingsstudio midt i Oslo sentrum. IKEA har åtte planleggings- og bestillingspunkter i Haugesund, Arendal, Porsgrunn, Sarpsborg, Drammen, Ski, Akersgata i Oslo sentrum og Majorstuen. Totalt jobber det litt over 3000 medarbeidere i IKEA Norge.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra IKEA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

IKEA kommer til Vinkelgården på Majorstuen i Oslo28.6.2023 12:00:19 CEST | Pressemelding

Det er med stor glede vi annonserer at vi i løpet av høsten 2023 åpner et planleggings- og bestillingspunkt i den tradisjonsrike Vinkelgården på Majorstuen. Vi overtar DNBs lokaler på bakkeplan, men DNB skal fortsatt ha rådgivningskontor i andre etasje. Dette blir IKEAs åttende planleggings- og bestillingspunkt i Norge, og det sjette på Østlandet. IKEA Majorstuen blir på om lag 270 kvadratmeter, og kunder vil kunne se, ta og føle på sortimentet vårt – og få hjelp og veiledning til å tegne, planlegge og bestille alt fra kjøkken til garderobe.