SVOP AB i Trollhättan blir produktionspartner för EVIG

Clean Motion har tecknat avtal med SVOP AB i Trollhättan som produktionspartner för solcellsdrivna last-mile fordonet EVIG. Tack vare samarbetet kan produktionen skalas upp snabbare samtidigt flexibiliteten ökar.

Göran Folkesson, VD på Clean Motion, säger: "Tack vare samarbetet med SVOP har vi fått en pålitlig produktionspartner med den kompetens och de resurser som krävs för att kunna starta produktionen på bästa sätt. Materialhemtagning för produktionsstart pågår för fullt parallellt med arbetet för europeiskt typgodkännande. Ännu återstår ett antal steg i typgodkännandeprocessen men vi räknar med att alla prov skall vara avslutade under april. Byggnationen kommer att börja parallellt under mars månad."

David Wahlgren, VD på SVOP, säger: "Vi på SVOP är stolta över att vara en del av det här spännande projektet och ser fram emot att visa världen vad vi kan göra tillsammans med Clean Motion. EVIG är verkligen ett fordon för framtiden.”

Jonsered, 2023-03-03

För mer information, vänligen kontakta:
Göran Folkesson VD
Clean Motion AB
Tel: +46 735 320 273
Email: goran.folkesson@cleanmotion.se

Om SVOP AB
SVOP AB är ett av Sveriges största företag inom specialbyggnationer till Sveriges utrycknings-myndigheter. SVOP AB bygger och utrustar fordon till Polis, Räddningstjänst, Tull, Sjukvård och vaktbolag.

Om Clean Motion AB
Clean Motion AB är ett svenskt bolag som tillverkar och säljer verkligt hållbara fordon för städer. Fordonen är närproducerade och baserade på energi- och resurseffektivitet, för att maximera införandet av elfordon globalt. Bolagets vision är att erbjuda stadsmobilitet-laddad med solenergi och erbjuder därför lätta elfordon med låg energiförbrukning för att möta 2000-talets urbana transportutmaningar.

Clean Motion AB är listat på First North Growth Market vid Nasdaq Stockholm. Certified Adviser är G&W Fondkommission.

För ytterligare information, vänligen besök: www.cleanmotion.se.

Tenaris Files 2022 Annual Report / Annual Report on Form 20-F, and 2022 Sustainability Report, and Convenes Annual General Meeting of Shareholders31.3.2023 23:47:41 CEST | Press release

LUXEMBOURG, March 31, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Tenaris S.A. (NYSE and Mexico: TS and EXM Italy: TEN) filed today its 2022 Annual Report / Annual Report on Form 20-F, and its 2022 Sustainability Report with the Luxembourg Stock Exchange, with the U.S. Securities and Exchange Commission (SEC), and with the other securities regulators of the markets where its securities are listed. These reports (which contain the financial and non-financial information required by applicable Luxembourg law for the year ended December 31, 2022, including Tenaris’s consolidated financial statements as of and for the year ended December 31, 2022, Tenaris’s annual accounts as at December 31, 2022, and their related external auditors’ reports and consolidated management report and certifications) may be downloaded from the Luxembourg Stock Exchange’s website at www.bourse.lu/regulated-information-oam, from the SEC’s website at www.sec.gov, and are available on Tenaris’s website at ir.tenaris.com. Holders of T

BALTIC HORIZON FUND CONSOLIDATED AUDITED RESULTS FOR 202231.3.2023 23:10:00 CEST | Press release

Management Board of Northern Horizon Capital AS has approved the audited financial results of Baltic Horizon Fund (the Fund) for the year 2022. The financial results remained unchanged compared to the preliminary disclosure on 15 February 2023. Net result and net rental income In 2022, the Group recorded a net profit of EUR 3.9 million against EUR 1.4 million for 2021. The net result was mainly driven by strong recovery of the Galerija Centrs operating performance as fewer COVID-19 rent reliefs were granted to tenants in 2022 and increased rent indexation. The net result in 2021 was significantly impacted by the one-off negative valuation result of EUR 7.1 million. In 2022, the valuation resulted in a net fair value loss of EUR 2.9 million (-1.8% of portfolio value). The positive impact of the increase in net rental income was partly offset by non-recovered property costs. Earnings per unit for 2022 were EUR 0.03 (2021: EUR 0.07). In 2022, the Group earned net rental income of EUR 17.4