Sverre R. Kjær ny CFO i Bertel O. Steen

Sverre R. Kjær er ansatt som CFO i bil- og eiendomskonsernet Bertel O. Steen. Kjær har tidligere vært CFO i NorgesGruppen.

Sverre R. Kjær er ny CFO i Bertel O. Steen. Foto: Bertel O. Steen / Jarle Nyttingnes

Sverre R. Kjær etterfølger Geir Olav Farstad, som etter fem år i stillingen fratrer og vil søke nye utfordringer utenfor konsernet.

Kjær var CFO i NorgesGruppen i 15 år frem til 2016. Tidligere jobbet han fem år i Norway Seafoods ASA. Kjær er utdannet Bachelor of Business Administration fra Oslo Business School, og er i tillegg utdannet ved Harvard Business School. Kjær har også flere styreverv, blant annet i Europris. Han har de fem siste årene sittet i styret i Bertel O. Steen AS der han har ledet arbeidet i Revisjonsutvalget.

- Sverre R. Kjær har lang erfaring som CFO, og denne kompetansen er jeg sikker på at vi får god nytte av i Bertel O. Steen. I tillegg kjenner han konsernet godt gjennom sitt arbeid i styret, sier konsernsjef Bjørn Maarud.

- Jeg vil gjerne takke Geir Olav Farstad for den store innsatsen han har lagt ned i stillingen. Han har vært en viktig bidragsyter på den reisen Bertel O. Steen er inne i. Jeg ønsker ham lykke til videre i sin karriere, sier Maarud.

Sverre R. Kjær tiltrer stillingen umiddelbart.

Ved eventuelle spørsmål, vennligst kontakt:
Bjørn Maarud, konsernsjef Bertel O. Steen AS
900 20 724 / bjorn.maarud@bos.no