Norges Skøyteforbund

Sverre Lunde Pedersen har gjennomgått en vellykket operasjon i nakken.

Nærmere undersøkelse av nakken til Lunde Pedersen påviste en liten glidning mellom to nakkevirvler som kirurgene valgte å operere på søndag 16. mai for å stabilisere. Dette sikrer en stabil nakke og forkorter tiden han trenger å bruke nakkekrage vesentlig. Kirurgen bekrefter at det var en vellykket operasjon.
Sverre Lunde Pedersen (fri bruk for pressen)

Han er nå overført fra intensiven til vanlig sengepost. Han har så vidt prøvd seg ut av senga, men er fortsatt preget av situasjonen.

De andre skadene som har blitt behandlet er stabile.

Med så omfattende skader vil det ta en tid før Sverre er tilbake i normal gjenge, og vil trenge en lengre periode med opptrening og ro. Han blir værende på sykehuset inntil videre.

Hendelsesforløpet

Sverre Lunde Pedersen var på vei sørover ned bakkene mot Nesvatn i Fyresdal, da han traff et hull i veien, mistet kontroll over sykkelen og kjørte rett inn i en steinur med grov sprengstein på siden av veien. Lagkameratene anslår farten til å være i ca 45 kmt da ulykken skjedde. Sykkelen til Lunde Pedersen knakk flere steder i ulykken. Lagkameratene tilkalte øyeblikkelig hjelp, og luftambulansen kom raskt til ulykkesstedet.

Sverre Lunde Pedersen vil ikke være tilgjengelig for pressen inntil videre, men Skøyteforbundet kommer tilbake til når dette kan finne sted senere.

Sverre Lunde Pedersen (fri bruk for pressen)

Om Norges Skøyteforbund

Norges Skøyteforbund

Følg pressemeldinger fra Norges Skøyteforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Skøyteforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Skøyteforbund