Sverige og Danmark blir med på Ragnarok!

Samtidig som andre bok av den prisvinnende serien Ragnarok kommer ut her til lands, lanseres bok 1 i Sverige, samt at rettighetene også er solgt til Danmark!
Andre bok i Ragnarok-serien er klar for å møte sine mange lesere!

I kampens kulde!
Ragnarok er nemlig en barnebokserie med handling fra et norrønt fantasyunivers! Vikinggutten Ubbe mister moren sin når den fryktelige Fenrisulven angriper landsbyen. Fire år senere dukker guden Loke opp i ravneskikkelse. Han overtaler Ubbe og stavmesteren Thyra til å bli med for å fange beistet – mot en fyrstelig belønning. På reisen møter trekløveret på både farer og hindringer. Den verste kommer i form av en merkelig og kampglad viking, Blåtann jarl. Etter en utveksling av fornærmelser, utfordres Ubbe til tvekamp – en dødelig strid kalt Fimbulvinter.

Vokser opp med Ragnarok!
– Selv vokste jeg opp med Donald, og mange av dagens barn kommer til å si at de vokste opp med Ragnarok, sier redaksjonssjef i Egmont, Tormod Løkling.
– De beste fortellingene er de som tar seg selv på alvor, men likevel ikke blir selvhøytidelige. Helten må gjerne utkjempe vettløse bataljer mot overveldende odds, men hvis ikke en gud i ravneskikkelse samtidig kommenterer at sveisen hans er ute å kjøre, så faller noen av lasset. Helgheim balanserer humor og alvor som en østeuropeisk sirkusartist i tegneserieromanene sine, sier Løkling.

Odin Helgheim kommer fra Sandefjord, men bor i Oslo. Han er utdannet grunnskolelærer, men jobber nå fulltid som serieskaper. Planen fremover er å minst lage en Ragnarok-bok i året.
– Det vi ser så tydelig er at barn aldri har sluttet å la seg oppsluke av tegneserier. De må bare oppdage dem i bokform. Og så må bøkene selvsagt engasjere og underholde. Men det gjør virkelig slike episke bøker som Ragnarok-serien, sier Tonje Tornes, redaktør i Egmont.

«For et eventyr! Boka er perfekt for oss som liker spenning og gnistrende tegninger! Odin Helgheim tar oss med til et univers der norrøn mytologi smelter sammen med japansk tegneserietradisjon på en forfriskende måte. Jeg gleder meg til fortsettelsen!»
– Hans Jørgen Sandnes, illustratør, animatør og tegneserieskaper, blant annet kjent for «Krypto» og «Detektivbyrå nr. 2».

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Boktrailer!

Andre bok i Ragnarok-serien er klar for å møte sine mange lesere!
Fimbulvinter er klar for bokhøsten!