Svensk Hypotekspension Fond 3 AB (publ) – Tidig inlösen av obligation

Pressmeddelande den 5 december 2019

Svensk Hypotekspension Fond 3 AB (publ) – Tidig inlösen av obligation

Svensk Hypotekspension Fond 3 AB (publ) (”Emittenten”) informerar att de avser att frivilligt lösa in de SEK 2 000 000 000 bolånesäkrade fastränteobligationerna med ISIN SE0007691621 (”Obligationerna”) före den första inlösendagen i enlighet med obligationsvillkoren, ursprungligen daterade den 6 februari 2016 och såsom ändrade och reviderade den 27 november 2019 (”Villkoren”). Samtliga utestående Obligationer kommer att lösas in till sitt nominella belopp, tillsammans med upplupen men obetald ränta och en premie för tidigt inlösen. Inlösendagen förväntas vara den 17 december 2019 (”Inlösendagen”).

Ett meddelande om tidig inlösen kommer idag att cirkuleras till innehavare av Obligationerna och meddelandet kommer att publiceras på Emittentens hemsida. Meddelandet kommer att vara oåterkalleligt men villkorat av att Emittenten har tagit emot tillfredsställande bevis över att Emittentens systerbolag Svensk Hypotekspension Fond 4 AB (publ):s obligationer med ISIN SE0013513371 kommer att ges ut senast på Inlösendagen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Emittenten Svensk Hypotekspension Fond 3 AB (publ), Anders Larsson, anders.larsson@hypotekspension.se, +46 20 586 160
Agenten Intertrust (Sweden) AB, Mia Fogelberg, trustee@intertrustgroup.com, +46 73 314 15 29

Viktig information
Denna information är sådan information som Svensk Hypotekspension Fond 3 AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 december 2019 kl. 12.00 CET.

Resolutions at the Annual General Meeting in Eolus Vind AB on January 25th, 202025.1.2020 17:45:00 CETPress release

Hässleholm, Sweden, January 25th, 2020. In accordance with the Board of Directors’ proposal, the Annual General Meeting (“AGM”) resolved to declare a dividend of SEK 1.50 per share for the financial year 2018/2019, and the record date for the payment of dividends was set to Tuesday, January 28th, 2020. The Board members and the CEO were discharged from liability. Sigrun Hjelmqvist, Hans Johansson, Jan Johansson, Hans Linnarson, Bodil Rosvall Jönsson and Hans-Göran Stennert were re-elected as members of the Board of Directors and Hans-Göran Stennert was re-elected as chairman of the Board. Accounting firm PricewaterhouseCoopers AB was re-elected as the company’s auditor, with authorized public accountant Eva Carlsvi as auditor in charge. It was decided that fees to the Board of Directors shall amount to SEK 1,250,000 in total, whereby the fee to the chairman shall amount to SEK 375,000 and the fees for each of the other Board members that are not employed by the company shall amount to

Beslut vid årsstämman i Eolus Vind AB den 25 januari 202025.1.2020 17:45:00 CETPressemelding

Hässleholm den 25 januari 2020. I enlighet med styrelsens förslag fastställde årsstämman utdelningen för räkenskapsåret 2018/2019 till 1,50 kronor per aktie med tisdagen den 28 januari 2020 som avstämningsdag. Bolagets styrelseledamöter och VD beviljades ansvarsfrihet. Sigrun Hjelmqvist, Hans Johansson, Jan Johansson, Hans Linnarson, Bodil Rosvall Jönsson samt Hans-Göran Stennert omvaldes till styrelseledamöter och Hans-Göran Stennert omvaldes som styrelsens ordförande. Registrerade revisionsbolaget PricewaterhouseCoopers AB omvaldes till revisor med auktoriserade revisorn Eva Carlsvi som huvudansvarig revisor. Arvode till styrelsen beslutades utgå med totalt 1 250 000 kronor, varav 375 000 kronor till ordföranden och 175 000 kronor vardera till övriga styrelseledamöter som inte är anställda i bolaget. Vidare beslutade stämman att arvode till revisorn ska utgå enligt avtal. I enlighet med förslag från valberedningen fastställde stämman instruktioner för utseende av valberedningen och v