CUPRA

Sven Schuwirth utnevnt som ny COO i CUPRA

Del
Martorell, 01-03-2023 - Sven Schuwirth er utnevnt som ny COO i CUPRA, med direkte rapportering til CUPRA-sjef Wayne Griffiths. Schuwirth tiltrer sin stilling 1. mars og etterfølger Antonino Labate, som har forlatt selskapet etter eget ønske
  • Schuwirth vil ha ansvar for daglige operasjoner i CUPRA
  • Med mer enn 20 års erfaring innen bilindustrien har Schuwirth omfattende kunnskap innen områder som salg, markedsføring og digital strategi
  • I den nye rollen, med direkte rapportering til Wayne Griffiths, styrker CUPRA sitt kjerneledelsesteam mens de beveger seg mot elektrifisering.

Schuwirth begynte i SEAT S.A. i juni 2021 som leder for digital forretningsvirksomhet, bedrifts- og produktstrategi, og har i løpet av de siste 20 månedene spilt en viktig rolle i utviklingen av CUPRA sin produktstrategi og ledet merkets utvidelse til nye markeder, inkludert Australia.

«Sven Schuwirth er en svært dyktig leder med en klar visjon for fremtidens bilindustri. Han er aldri redd for å utfordre grenser, og under hans ledelse starter vi en ny æra», sa CUPRA-sjef Wayne Griffiths. "Jeg vil takke Antonino Labate, en av CUPRAs første troende, for hans bidrag til å gjøre merket til virkelighet på bare 5 år. Jeg ønsker ham alt det beste for fremtiden", la han til.

Schuwirth har mer enn 20 års erfaring innen bilindustrien innen områder som salg, markedsføring og digital strategi, og har tilbrakt mesteparten av karrieren sin i Volkswagen Group. Etter å ha studert forretningsledelse og ingeniørfag ved Technical University of Berlin og University of California, ble Schuwirth med i AUDI AG i 1999. I 2004 ble han utnevnt til leder for merkevareutvikling og bedriftsidentitet. Som leder for merkevarestrategi var han ansvarlig for produkt-, portefølje- og kommunikasjonsstrategi fra 2008.

Fra 2009 til 2016 var Schuwirth leder for merkevareutvikling og digitalisering. I 2019 returnerte han til AUDI AG, etter et år hos BMW AG, for å ta ansvar for den nyopprettede divisjonen "Brand Audi, Digital Business and Customer Experience".

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Om CUPRA

CUPRA
CUPRA



CUPRA er det ukonvensjonelle utfordrermerket som kombinerer følelser, elektrifisering og ytelse for å inspirere verden fra Barcelona. Lansert i 2018, har CUPRA sitt hovedkontor i Martorell (Barcelona), i tillegg til et globalt nettverk av spesialiserte salgssteder. CUPRA viser at elektrifisering og sportslighet er en perfekt match, og i 2022 nådde merket nye høyder med over 150 000 kjøretøyer levert. Hver lansering av en modell har markert en ny milepæl i å definere merkets karakter, nå sist med lansreringen av CUPRA Born, merkets første 100% elektriske kjøretøy.

CUPRA er FC Barcelonas offisielle bil- og mobilitetspartner, World Padel Tours premium-sponsor og offisiell sponsor for eSports Club Finetwork KOI. CUPRA er det eneste bilmerket som deltar i EXTREME E, ETCR og Formula E racing-konkurransene. CUPRA-triben består av et team av ambassadører som ønsker å være den drivende kraften for endring. Blant ambassadørene er Street Artist TV Boy, olympiske gullmedaljevinnere Adam Peaty, Melvin Richardson og Saul Craviotto, den tyske målvakten Marc ter Stegen og to ganger Ballon d'Or og Best FIFA Award-vinnende fotballspiller Alexia Putellas.

Følg pressemeldinger fra CUPRA

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra CUPRA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra CUPRA

SEAT S.A. legger frem årlig omsetning på 10,5 milliarder euro, den nest høyeste i selskapets historie.24.3.2023 10:00:00 CET | Pressemelding

Barcelona, 22/03/2023. I dag presenterte SEAT S.A. sine resultater for 2022 og neste steg i sin strategi. Selskapets omsetning økte med 14% fra 9 256 millioner euro til 10 513 millioner euro. Dette er den nest høyeste omsetningen i selskapets 73-årige historie, etter rekordåret i 2019 med 11 157 millioner euro. Driftsresultatet økte med 550 millioner euro til 179 millioner euro (2021: -371 millioner euro), før engangskostnader for omstrukturering på 293 millioner euro. Dette representerer en forbedring i avkastning på salg på 5,7 prosentpoeng, fra negativ 4% til positiv 1,7%. Resultatet etter skatt økte med 324 millioner euro til 68 millioner euro (2021: -256 millioner euro). Resultatene bekrefter at 2022 var året for selskapets økonomiske vending.

Thomas Schäfer blir ny styreleder i SEAT S.A.4.7.2022 14:24:34 CEST | Pressemelding

Thomas Schäfer, direktør for Volkswagen, er utnevnt som styreleder i SEAT med effekt fra 8. juli 2022. Utnevnelsen er en del av en større endring i Volkswagengruppen fra 1. juli, som inkluderer at Schäfer blir nytt styremedlem i «Volume Brand Group». Denne gruppen inkluderer Volkswagen, Volkswagen Commercial Vehicles, SEAT/ CUPRA og ŠKODA. Felles mål: Å øke samarbeidstakten i gruppen, utnytte fullt synergipotensiale, og å redusere kostnader og kompleksitet på en bærekraftig måte.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom