Svea Finans

Svea og regnskapsbyrået Accountor går sammen for å hjelpe norsk næringsliv.

Norske bedrifter står overfor en utfordrerne økonomisk periode. Det krever handling og samarbeid på tvers av næringslivet. Regnskapsbyrået Accountor får med seg Svea, Nordens største privateide finanshus, for å håndtere usikkerheten i markedet. Sammen med regnskapsføreren tar Svea i bruk markedets bredeste finansielle produktportefølje.

Helsfyr Atrium. Hovedkontor Svea.

- Norsk næringsliv står nå overfor sin største prøvelse på mange tiår. Likviditeten forsvinner og vi forventer at selv lønnsomme bedrifter vil gå konkurs. Situasjonen vil gi langsiktige ringvirkninger, som vil vare i flere år fremover. Vi som finansiell aktør tar vårt ansvar, sier Salgsdirektør Steinar Tyssedal i Svea.

Svea går sammen med regnskapsbyrået Accountor. Det nye samarbeidet skaper økonomisk handlingsrom for norsk næringsliv i krisens akutte fase og i tiden fremover. Det unike samarbeidet skal forenkle og tilgjengeliggjøre finansielle tjenester for norske bedrifter.

- Norge har et godt tilbud av finansielle løsninger, men de gode løsningene er ikke lett nok tilgjengelige for bedriftene som trenger dem. Vi har en bred finansiell verktøykasse og sammen med regnskapsføreren finner vi treffsikre tiltak. Norsk næringsliv har ikke tid til å være handlingslammet, sier Salgsdirektør Steinar Tyssedal i Svea.

Digital factoring

Sammen med ekspertene på økonomisk rådgivning etablerer Svea digital factoring i systemet som økonomiansvarlige bruker hver eneste dag. Den tekniske løsningen er integrert i Norges mest populære regnskapssystem, Visma Business. Dette gjør tjenesten tilgjengelig, og gir brukerne av regnskapssystemet finansiell støtte via et par klikk. Regnskapsførerne sparer tid, og kundene får den hjelpen de trenger – akkurat når de trenger det mest.

- Vi skal være mer fremoverlente enn noen gang og starter nå et nytt kapittel med Svea. Factoring er en klassisk finansieringsform som mange av bedriftskundene våre benytter, og nå har vi fått på plass en fantastisk teknisk løsning som sparer oss i Accountor for tid og kundene våre for penger. Vi ser frem mot et spennende samarbeid med Svea, sier Odd Ingvar Helgesen, salgs- og markedsdirektør i Accountor.

Integrert i Visma Business

Løsningen er tilgjengelig direkte i Visma Business, og de ansvarlige kan bedre bedriftens likviditet ved å klikke på en knapp inne i systemet de allerede er godt kjent med. Digital factoring fungerer slik at Svea belåner fakturaene, og kunden får penger på konto neste virkedag. Det krever ingen organisering eller tungvinte prosesser, og kunden slipper å ta kontakt med et eller flere finanshus. Dette er en helhetlig løsning, med fakturaadministrasjon, finansiering og betalingsoppfølging inkludert.

Partnerskapet gjør det enklere for både leverandører, bedrifter og regnskapsførere, som nå kan fokusere på sin kjernevirksomhet uten å bekymre seg for likviditet og lang kredittid. Målet med partnerskapet er å gjøre løsningen så tilgjengelig som mulig. Enkel å bruke, og enkel å faktisk se nytteverdien av.

Om Accountor

Accountor Norge har om lag 70 kontorer rundt i Norge, som betjener alle typer kunder innen regnskap, lønn, rådgivning, rekruttering og økonomitjenester. De har ca. 600 ansatte på landsbasis.

Helsfyr Atrium. Hovedkontor Svea.
Odd Ingvar Helgesen, salgs- og markedsdirektør i Accountor
Salgsdirektør Steinar Tyssedal i Svea

Om Svea Finans

Svea Finans
Innspurten 15

21 54 24 00https://www.svea.com/no/nb

Vi vokser sammen med deg

Vi gjør det mulig for våre kunder å vokse, ved enhver anledning. Svea-konsernet er Nordens største privateide finansieringshus, og tilbyr tjenester til både privatpersoner og bedrifter. Med en av markedets bredeste produktporteføljer finner vi den løsningen som passer deg best, enten det er tjenester innenfor finansiering, inkasso eller betalingsløsninger du trenger. For deg som privatperson kan vi hjelpe med lån, refinansiering og sparing. I dag har vi over 200 ansatte i Norge, som jobber sammen mot et felles mål – å realisere de drømmene du har for deg eller din business i fremtiden.

Følg saker fra Svea Finans

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Svea Finans på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.