Suzuki-forhandlere tar gjerne servicen din!

Har du tatt en kikk i serviceheftet, eller muligens fått en påminnelse om at bilen skal på service? Frykt ikke, Suzuki-forhandlerne holder åpent og tar alle forholdsregler.

Servicetekniker

For at du skal beholde garantien er det enkelte forpliktelser som gjelder for bileier. Først og fremst er det for å være føre-var på større reparasjoner og sikre at bilen du kjører ikke er trafikkfarlig. For det andre kan det å skulke servicen på lang sikt bli veldig kostbart. Et lite problem kan bli stort i løpet av noen uker.

Det er fullt mulig å få gjennomført bilservice i disse dager. Suzuki Norge er med på den store dugnaden.

I en pressemelding råder også NAF sine medlemmer å gjennomføre servicen, forutsatt at du er frisk og ikke er i karantene.

– Myndighetene regner bilverksteder som en samfunnskritisk funksjon, og det er noe vi tar svært alvorlig. Vi gjør vårt for å holde hjulene i gang i samfunnet – bokstavelig talt. Dette forteller Claus Magelssen hos Suzuki-importør RSA.

Han forteller at Suzuki-forhandlerne holder åpent.

– Vi har ledig tid nå, og vi oppfordrer våre kunder til å benytte seg av oss når det er behov. Det er det beste for ditt bilhold og for at det ikke hoper seg opp om noen måneder. Vi har fortsatt reservedeler på lager, får ukentlige leveranser fra fabrikkene og står klare til dyst.

Med korona-viruset må selvsagt også verkstedene ta alle forholdsregler for smittevern.

– Vi har innført grundige tiltak for å unngå smitte på alle våre verksteder, dette er ikke noe man skal slurve med. Alle som trenger service på bilen og fortsatt er friske skal få den hjelpen de trenger, på tryggest mulig måte, sier Magelssen.

– Selv om det kan virke fjernt akkurat nå, vil det fortsatt komme en ferie. Min anbefaling til bileiere er å få gjort unna service eller reparasjoner nå, slik at alt er klappet og klart til sommeren.

Servicetekniker

Følg saker fra RSA

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra RSA på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra RSA

Derfor er Bobilenes Servicekjede en smart løsning for bobileierne3.3.2020 07:45:00 CETPressemelding

Bobil er stort, både i antall og i volum. Bare i Norge er det over 50.000 registrerte bobiler, og i sommermånedene øker dette antallet med 70.000 bobilturister langs norske veier. Alle de 120.000 bobilentusiastene har én felles utfordring: et verksted som kan bobil. Flere har etterspurt tilgjengelighet på både deler og kompetanse, og nå vil Bobilenes Servicekjede – en verkstedkjede organisert av RSA – gjøre noe med det.