Sunn fornuft-prisen til Kristin Gjelsvik (Styleconnection)
Årets hovedpris gikk til Kristin Gjelsvik, som står bak bloggen styleconnection.no.
I sin beskrivelse skriver juryen (bestående av initiativtaker Susanne Kaluza, Kvinneguiden-redaksjonssjef Inger-Lise Kvås, skuespiller Ulrikke Falch og psykologspesialist Bente Sommerfeldt):
«Vinneren av Årets Sunn Fornuft-pris har engasjert seg sterkt mot skjønnhetspress hos unge jenter generelt og mot kosmetiske inngrep spesielt. Hun brenner for at selvtilliten til unge mennesker ikke skal defineres ut i fra hvor store lepper de har, hvor stor rumpe de har, eller hvordan de ser ut. Vinneren viser hvilke muligheter som ligger i å påvirke positivt i en blogg. Hun gir andre bloggere noe å strekke seg etter.»
I tillegg ble det delt ut følgende priser:
• Årets Treningsblogg - Pia Seeberg (piaseeberg.no)
• Årets Moteblogg - Stine Steen (stinesteen.no)
• Årets Matblogg - Maria Marisol (bymariamarisol.blogg.bo)
• Caroline Ingebrigtsen (carolinesverden.no) fikk hederlig omtale
• Kvinneguidens lesere har stemt frem Årets Beste innlegg. Denne prisen gikk til Lisa Skaar Næss (lisaskaar.wordpress.com) for følgende innlegg: http://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/fa-bedre-kroppsbilde-1699715.ece
201 bloggere og influencers støtter Sunn fornuft-plakaten, som ble lansert i sommer av det Egmont Publishing-eide nettstedet Kvinneguiden. Denne består av ti retningslinjer for dem som ønsker å skrive om trening, kosthold, kropp og lignende uten å bidra til økt kroppspress hos leserne sine.
Sunn fornuft-plakaten ble lansert 13. juli og er utarbeidet i samarbeid mellom Kvinneguiden.no/Egmont Publishing, psykiater Finn Skårderud, United Influencers, Bonnier og Aller.
I november sluttet Kamille/Egmont Publishing seg til plakaten, som første magasin ut.
– Det er et naturlig skritt for oss. Vi har et bevisst forhold til hvordan vi omtaler kropp og mat, og ønsker å bidra til at leserne føler seg bra med seg selv, akkurat slik de er, sier redaktør Madeleine Strand i Kamille.
Retningslinjene finnes her: http://sunnfornuft.unitedbloggers.no/
Full oversikt over bloggerne som støtter plakaten er her: http://sunnfornuft.unitedbloggers.no/disse-stotter-sunn-fornuft-plakaten/
Nøkkelord
Kontakter
Christina DorthellingerKommunikasjonssjef
Tel:+47 474 89 175christina.dorthellinger@egmont.comTonje TornesRedaktør/pressekontakt
Tel:+47 928 69 374tonje.tornes@egmont.noBilder
Om Story House Egmont
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Dette er de nye fuglehusene4.11.2024 14:28:39 CET | Pressemelding
Nå kan fuglene utenfor huset ditt bo i «The Twist» eller sin egen Ishavskatedral. Snekker Rune «Hakkespetten» Strandenes, kjent fra TV3 programmet Eventyrlig oppussing gir nå ut boken PIIP – 15 unike fuglehus og matstasjoner du kan lage selv. Flere av disse fuglehusene er inspirert av arkitektoniske bygg i Norge, og nå håper han at flere vil finne snekkergleden, og hjelpe fuglene på samme tid!
Velkommen til Egmonts glade juleheftetid!31.10.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Juleheftene har vært en naturlig del av de norske juletradisjonene i over hundre år. Dette er en særnorsk tradisjon som de fleste nordmenn setter stor pris på. Juletiden er lesetid, og i år utgir Egmont Kids over 30 julehefter!
Stor juleheftekonkurranse - 200 000 kroner i premier18.10.2024 14:35:54 CEST | Pressemelding
Story House Egmont jakter på neste års nye, norske juleheftetegner. I førstepremiepotten ligger 150 000 kroner og en utgivelseskontrakt.
Over 7000 nye digitale abonnenter på ett år26.9.2024 06:59:00 CEST | Pressemelding
Egmonts digitale abonnementstjeneste Klikk+ holder høy veksttakt for 4. året på rad.
Story House Egmont etablerer et nytt e-handelskonsern innen Hjem og Interiør11.9.2024 11:00:23 CEST | Pressemelding
Egmont styrker sin posisjon i e-handelsmarkedet ved å samle sine ledende virksomheter innenfor området Hjem og Interiør i et felles konsern: Egmont LivingNordic. Det nye konsernet omsetter for over 2 milliarder kroner, og Charlotta Svarfvar er ansatt som konsernsjef.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom