Styrker LOS-fondet for å støtte enda flere på Agder

LOS styrker sitt fond for barn og unge inn i 2021 – slik at enda flere over hele Agder skal få glede av støtte fra LOS-fondet. Aldersgrensen øker fra 18 til 20 år – og fondet øker også støttebeløpet med 150 000 kroner ekstra, øremerket drakter og uniformer. Nå ønsker LOS enda flere søknader fra hele Sørlandet.
Skiskytterlaget i Froland IL fikk støtte fra LOS-fondet i 2020. Foto: LOS

- Vi har utrolig mye å være stolt av, og å heie på, her på Agder. Det er mye kraft i landsdelens barn og unge – og vi tar deres drømmer og talenter på alvor. Det er også mange som tilrettelegger for at barn og unge skal ha gode oppvekstsvilkår i sitt nærmiljø – og dette ønsker vi å støtte gjennom LOS-fondet, sier Tone Tversland, som er markeds- og kommunikasjonssjef i LOS.

LOS-fondet har siden 2004 årlig delt ut 1 million kroner til barn og unge på Agder. Selv om LOS har vokst til å bli landets tredje største strømleverandør med kunder over hele landet, er LOS-fondet bare tilgjengelig for søkere fra Agder.

- Vi er eid av Agder Energi – som igjen er eid av kommunene på Agder. Vi vet hvor vi kommer fra – og er opptatt av å gi tilbake til landsdelen vår, forteller Tversland.

Nytt i LOS-fondet
I 2021 økes fondet med 150 000 kroner, som øremerkes drakt- og uniformstøtte. Dette gjøres for å treffe et behov mange klubber og foreninger har. Samtidig endres aldersgrensen fra 18 til 20 år. Det er LOS-fondets egen jury som går gjennom søknader og avgjør hvem som får tildelt støtte.

Ønsker enda flere søknader
Nå ønsker LOS enda flere søknader fra enkeltpersoner, lag og foreninger over hele Agder.

- Kjenner du barn og unge som har et talent, interesse eller drøm – og som fortjener litt støtte på veien? Eller lager du aktiviteter for barn og unge i ditt lokalmiljø – som bidrar til at de får gode opplevelser sammen med andre barn? Trenger du støtte til utstyr, et prosjekt eller arrangement? Da oppfordrer vi deg til å sende en søknad, forteller Tversland.

Du fyller ut et enkelt skjema på los.no/fondet. Deretter går juryen gjennom alle søknadene – og velger ut de heldige vinnerne som får økonomisk støtte til å satse på drømmen, eller realisere prosjektet eller aktiviteten sin. Neste søknadsfrist til LOS-fondet er 15. mars.

En million årlig siden 2004
LOS fondet har delt ut 1 million kroner i året til nærmere tusen lag, foreninger og enkeltpersoner siden 2004. Her finner du oversikt over vinnerne de siste årene.

Skiskytterlaget i Froland IL fikk støtte fra LOS-fondet i 2020. Foto: LOS
Friidrettsutøveren Nikkolaj Gulbrandsen vant LOS-fondets drømmefinale i 2020. Foto: LOS/Kari Byklum
Lilli Lotta Melhus fra Mandal fikk støtte gjennom LOS-fondet i 2020, som en av tre finalister i LOS-fondets drømmefinale. Foto: LOS

LOS er landets tredje største strømleverandør, og leverer strøm og energirelaterte produkter og tjenester til privatkunder over hele Norge. LOS ønsker å gjøre det enkelt for kundene å ta gode valg i en grønn energihverdag.