Styrelseordförande i Auriant Mining AB (publ.) Peter Daresbury säljer aktier i Bolaget

Auriant Mining AB (publ.) ("Bolaget") meddelar att det har informerats om att styrelseordförande Peter Daresbury har sålt 344 742 aktier i Bolaget för 1 514 655 SEK på grund av personliga omständigheter som orsakats av covid-19-pandemin. Lord Daresbury fortsätter att äga 125 258 aktier i Bolaget.

För mer information, vänligen kontakta:

Danilo Lange, VD
Tel: +7 495 109 02 82
E-post: d.lange@auriant.com

Företagsnamn: Auriant Mining AB
Kortnamn: AUR
ISIN-kod: SE0001337213

Webbplats: www.auriant.com
www.facebook.com/AuriantMining/

Auriant Mining AB (AUR) är ett svenskt gruvbolag med inriktning på prospektering och guldproduktion i Ryssland, främst i Zabaikalskiy regionen och republikerna Khakassia och Tyva. Bolaget har för närvarande fyra licenser, inklusive två gruvor i drift (Tardan och Solcocon), en prospekteringstillgång i ett tidigt skede och en prospekteringstillgång under utveckling.

Sedan den 19 juli 2010 handlas Auriants aktier på First North Premier vid Nasdaq First North Premier Growth Market under beteckningen AUR. Läs mer på www.auriant.com. Mangold Fondkommission är Certified Adviser till Auriant, för mer information 08-503 015 50, e-mail CA@mangold.se eller besök www.mangold.se.

Aktsamhetsuppmaning: Uttalanden och antaganden gjorda i bolagets informationsgivning med avseende på Auriant Mining ABs (”AUR”) nuvarande planer, prognoser, strategier, tankar och övriga uttalanden som ej utgör historiska fakta är bedömningar eller s k ”forward looking statements” om AURs framtida verksamhet. Sådana bedömningar av framtiden inbegriper men är ej begränsade till uttalanden omfattande ord som ”kan komma”, ”avser”, ”planerar”, ”förväntar”, ”uppskattar”, ”tror”, ”bedömer”, ”prognostiserar” och liknande uttryck. Sådana uttalanden reflekterar företagsledningens för AUR förväntningar och antaganden mot bakgrund av vid varje tillfälle tillgänglig information. Dessa uttalanden och förväntningar är föremål för ett stort antal risker och osäkerheter. Dessa, i sin tur, inbegriper men är ej begränsade till i) förändringar i den ekonomiska, legala och politiska miljön i de länder vari AUR har verksamhet, ii) förändringar i den geologiska informationen som finns tillgänglig vad avser av bolaget drivna projekt, iii) AURs förmåga att kontinuerligt säkerställa tillräcklig finansiering för att bedriva sin verksamhet som en ”going concern”, iv) framgången vad avser koncernens deltagande, om överhuvudtaget, i olika intressebolag, joint ventures eller andra allianser, v) valutakursförändringar, i synnerhet vad avser relationen RUR/USD. Mot bakgrund av de många risker och osäkerheter som existerar i varje guldprospekterings- och guldproduktionsbolag på ett tidigt stadium, kan den faktiska framtida utvecklingen för AUR komma att väsentligt avvika från den i bolagets informationsgivning förväntade. AUR påtar sig ingen ovillkorlig skyldighet att omedelbart uppdatera sådana framtidsbedömningar. Detta pressmeddelande får inte, vare sig direkt eller indirekt, offentliggöras, publiceras eller distribueras, i eller till USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Ingenting i detta pressmeddelande ska anses utgöra ett erbjudande om att investera eller i övrigt handla i värdepapper i Auriant Mining AB (publ). De tilltänkta emissionerna kommer inte att rikta sig till personer med hemvist eller som är bosatta i USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd skulle innebära krav på ytterligare prospekt, annan erbjudandedokumentation, registreringsåtgärd eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk lag. Inga värdepapper kommer att registreras enligt United States Securities Act från 1933, någon motsvarande lag i någon delstat i USA, eller enligt någon provinslag i Kanada, och inte heller enligt tillämplig lag i annat land.

Eckert & Ziegler’s GalliaPharm® distributed by Curium in France2.3.2021 01:15:00 CETPress release

Berlin, Germany and Paris, France, March 01, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Eckert & Ziegler Radiopharma GmbH and Curium PET France have decided to reinforce their existing long term partnership by extending their agreement for the distribution of Galliapharm® generators in France, Curium being the partner of choice given the national coverage of its PET network in France . "Achieving greater market penetration for our core product GalliaPharm® is the focus of our sales strategy. With its established network in France, Curium is thus perfectly qualified to be our partner," Dr. Harald Hasselmann, member of the Executive Board of Eckert & Ziegler AG and responsible for the Medical segment, explained. “In the coming years, Gallium-68 based diagnostics will become even more prevalent than today. Eckert & Ziegler is ideally equipped to serve these market needs. Since currently several clinical studies are conducted worldwide with so-called theranostics, we expect an increasing demand for both, th

CrossAmerica Partners LP Reports Fourth Quarter and Year-End 2020 Results1.3.2021 22:15:00 CETPress release

Allentown, March 01, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- CrossAmerica Partners LP Reports Fourth Quarter and Year-End 2020 Results Reported Fourth Quarter 2020 Operating Income of $8.1 million and Net Income of $9.0 million compared to Operating Income of $9.4 million and Net Income of $4.3 million for the Fourth Quarter 2019Generated Fourth Quarter 2020 Adjusted EBITDA of $24.4 million and Distributable Cash Flow of $26.2 million compared to Fourth Quarter 2019 Adjusted EBITDA of $25.6 million and Distributable Cash Flow of $18.8 millionReported Fourth Quarter 2020 Gross Profit for the Wholesale Segment of $36.8 million compared to $32.7 million of Gross Profit for the Fourth Quarter 2019Reported Fourth Quarter 2020 Gross Profit for the Retail Segment of $19.5 million compared to $2.3 million of Gross Profit for the Fourth Quarter 2019Distributed 308.5 million wholesale fuel gallons during the Fourth Quarter 2020 at an average wholesale fuel margin per gallon of 7.8 cents Reported Full Year 2020

Historic Hyperloop Vehicle to be Unveiled to the Public at the Smithsonian FUTURES Exhibition this Fall1.3.2021 21:32:46 CETPress release

Vehicle made history in November 2020 carrying the world’s first hyperloop passengers Virgin Hyperloop joins the ranks of cutting-edge innovations debuted at Smithsonian WASHINGTON, March 01, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Just months after the world’s first hyperloop passenger testing, Virgin Hyperloop today announced that the passenger-carrying vehicle, dubbed “Pegasus,” will be making its public debut at the Smithsonian Arts + Industries Building in November 2021. Previously, the Building has showcased world-changing inventions like Edison’s lightbulb, the first telephones, and Apollo rockets. “Growing up, I spent family vacations at the Smithsonian National Air and Space Museum, seeing first-hand how engineers could change the world,” said Josh Giegel, CEO and Co-Founder of Virgin Hyperloop. “Having the vehicle the Virgin Hyperloop team created on display at the Smithsonian, inspiring the next generation of engineers to think big, is truly a dream come true.” The historic Arts + Industri

GOGL – Special General Meeting1.3.2021 21:00:00 CETPress release

1 March 2021 Golden Ocean Group Limited (NASDAQ and OSE: GOGL) (the "Company”) advises that a Special General Meeting of the Company will be held on 26 March 2021 to consider a proposal to increase the Company's authorized share capital. The record date for voting at the Special General Meeting is set to 3 March 2021. The notice, agenda and any associated material will be distributed prior to the meeting. The Board of Directors Golden Ocean Group Limited Hamilton, Bermuda This information is subject of the disclosure requirements pursuant to Euronext Oslo Rule Book II item 4.2.4.

PRESS RELEASE: BIGBEN - DESCRIPTION OF THE SHARE BUY BACK PROGRAMME1.3.2021 18:35:00 CETPress release

Press release Lesquin, 1st March 2021 17:45hrs Description of the share buy back programme authorised by the Combined general meeting of 30 July 2020 and implemented by the Board of directors of 1 March 2021 Bigben Interactive announces the implementation of its share buyback programme authorised by the General Meeting of Shareholders on 30 July 2020. In this respect, the Company has provided an investment services provider, CIC Market Solutions, with a mandate to acquire shares. 1.Legal framework Pursuant to the provisions of Articles L. 225-209 et seq. of the French Commercial Code, Articles 241-1 to 241-7 of the General Regulations of the Autorité des Marchés Financiers (the French Stock Exchange Authority) and EU Regulation No. 596/2014 of the European Parliament and of the European Council of 16 April 2014 on market abuse, the aim of this description is to present the purpose and terms of the Company's share buyback programme. 2. Date of the combined general meeting of shareholder

CONDITIONS FOR THE RIKSBANK´S PURCHASES OF COMMERCIAL PAPER1.3.2021 16:20:00 CETPress release

Bid procedure, 2021-03-03CertificateCommercial paper issued in SEK by non-financial companies with their registered office in Sweden and with a remaining maturity of up to six months on the Bid date. i.e. with the latest maturity date as of 2021-09-03 Delivery may not be made in commercial paper purchased by the Counterparty from the issuer less than one week prior to the date for announcing the Special terms, i.e. the purchase may not have been made after 2021-02-22 BidsCounterparties may make one bid per Credit rating class and maturity class. Bids are made to tel 08-696 69 70 and confirmed by e-mail to EOL@riksbank.se.Bid date2021-03-03Bid times09.00-09.30 (CET/CEST) on the Bid dateRequested volume (corresponding nominal amount)SEK 4 billionHighest permitted bid volume (corresponding nominal amount)The total bid volume from one Counterparty for the two Credit rating classes may not exceed SEK 4 billion. No bid may contain Commercial paper in excess of SEK 250 million issued by the s