Sturla slipper låten "Døgnflua" på fredag!

Sturla er en ung, ydmyk, jordnær og sulten artist med hjertet godt plantet utenpå skjorta og med fengende popmusikk sunget på sin egen dialekt. Den 24 år gamle låtskriveren og sangeren fra Orkdal i Trøndelag skriver låter med drømmende tekster og et storslått og moderne sound, der det også er plass til akustiske elementer som piano og gitar. Fredag 5 juli slipper han sin femte singel "Døgnflua".

Photo credit: Fabian Fjeldvik

"Døgnflua" ble skrevet av Sturla, sammen med kompisene Raymond Hellem og Martin Mulholland, på en gård i Trøndelag for noen år tilbake. Dette er den første låta han skrev på dialekt/norsk, og konseptet i låta er inspirert av en dokumentar Sturla hadde sett på TV noen dager før session, en dokumentar om døgnfluer:

"Døgnfluer lever kun fra noen timer til noen dager. Å ha korte relasjoner med noe eller noen som man ikke tar med seg videre i livet, er noe jeg kjenner meg igjen i.” – Sturla

Med inspirasjon fra blant annet Coldplay og Håkan Hellstrøm er Sturla klar til å ta den norske musikkscenen med storm, han ønsker å farge den norske musikkscenen med sitt morsmål og er opptatt av at musikken skal by på en god opplevelse.Dette blir femte singel fra Orkdalingen og "Døgnflua" er allerede listet på NRK P3.

Photo credit; Fabian Fjeldvik
Artwork

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Calvin Harris, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Bruce Springsteen m.fl.

blink-182 har sluppet nytt album!20.9.2019 17:30:00 CESTPressemelding

De Grammynomnierte rocke-tungvekterene, blink-182, har i dag sluppet sitt nye studioalbum NINE. Albumet, som gis ut av Columbia Records, er tilgjengelig digitalt, samt også i et begrenset opplag farget vinyl, kasetter og CD. Etter et intimt klubbshow på Brooklyns St. Vitus, i partnerskap med Spotify, skal blink-182 avslutte sin landsomfattende turné sammen med co-headliner Lil Wayne i kveld med en konsert på Barclays Center i Brooklyn. Fans kan se en livestream av St. Vitus-konserten på Facebook i en begrenset periode HER. Siden bandets ydmyke start i 1992 i San Diego, har blink-182 solgt over 50 millioner album verden over og rocket store folkemengder over hele kloden, og blitt et av de mest definerende og inspirerende rockebandene i deres generasjon. blink-182 består av Mark Hoppus (vokal/bass), Travis Barker (trommer) og Matt Skiba (vokal/gitar). NINE Track List: The First Time Happy Days Heaven Darkside Blame It On My Youth Generational Divide Run Away Black Rain I Really Wish I Ha

ANNOUNCED TODAY, NEW MUSIC FROM LEONARD COHEN20.9.2019 14:15:00 CESTPressemelding

In a posthumous new album, Leonard Cohen has robbed death of the last word. ‘Thanks for the Dance’ is not a commemorative collection of B sides and outtakes, but an unexpected harvest of new songs, exciting and vital, a continuation of the master’s final work. It will be released on November 22. Seven months after his father passed, Adam Cohen retreated to a converted garage in his backyard down the street from Leonard’s house, to work with his father again, to stay in the company of his voice. From their previous collaboration on ‘You Want It Darker’ there remained bare musical sketches, at times little more than vocals. Leonard had asked his son to bring these works to completion. This remarkable new album was made in many places. Javier Mas, the great Spanish laud player who accompanied Leonard on stage for the last eight years of touring, flew from Barcelona to Los Angeles to capture the artist’s spirit on Leonard’s own guitar. In Berlin, at a musical event called People Festival,