StrongPoint investerer i, og blir partner med, Halodi Robotics

StrongPoint, en ledende leverandør av teknologiløsninger til dagligvare og detaljhandel, er glad for å kunngjøre at de har investert i, og inngått et strategisk partnerskap med, Halodi Robotics. Halodi er en ledende leverandør av humanoide roboter, og vil sammen med StrongPoint utvikle en robotisert dagligvareløsning i butikk. Verdien av partnerskapet er estimert til ca. 8 millioner norske kroner, hvor ca. halvparten er til forskning og utvikling i prosjektet og halvparten som en direkte investering i Halodi Robotics.

Målet med partnerskapet er å utvikle en robotisert løsning for dagligvarehandelen som vil hjelpe de ansatte med repetitive oppgaver, slik at de kan fokusere på mer komplekse oppgaver og kundene.

“I StrongPoint tror vi at teknologi er en viktig del av løsningen for å øke effektivitet og produktivitet i butikk. Vi har en lang historie og et stolt rykte som leverandør av nyskapende og verdensledende teknologiløsninger til våre kunder i dagligvarehandelen, og gjennom dette partnerskapet ser vi frem til å utvikle, sammen med Halodi Robotics, teknologiløsningene for fremtiden” sier Jacob Tveraabak, CEO i StrongPoint.

Som en del av partnerskapet vil StrongPoint bli eksklusiv distributør av løsningen i nøkkelområder i Europa, og selskapet planlegger å starte samtaler med utvalgte ledende dagligvarekjeder for pilottesting.

“Vi er veldig stolte av å inngå et partnerskap med StrongPoint i dette prosjektet. Teamet deres har med seg tiår med erfaring og kunnskap i dagligvaresektoren, en bransje hvor vi ser enorme muligheter for bruk av roboter i butikk for å støtte de ansatte”, sier Bernt Børnich, CEO i Halodi Robotics.

StrongPoint er et teknologiselskap som leverer løsninger til detaljhandelen for å gjøre butikker smartere, kjøpsopplevelsen bedre og netthandel av dagligvarer mer effektivt. Med over 450 ansatte i Norge, Sverige, Baltikum og Spania, og sammen med et stort nettverk av partnere, hjelper StrongPoint forretninger i over 20 land. StrongPoint leverer pengehåndtering- og betalingsløsninger, elektroniske hylleetiketter, selvklistrende etiketter, Click & Collect temperatur-kontrollerte skap for mathandel, selvutsjekking og plukkløsninger både i butikk og lager. StrongPoint sitt hovedkvarter ligger i Norge og selskapet er listet på Oslo Børs med en omsetning på 1,1 milliarder NOK [ticker: STRO].

Om Halodi Robotics

Halodi Robotics utvikler og selger verdens mest kapable humanoide roboter og tilhørende motorteknologi, med et mål om å kommersiell suksess i helsevesenet, vektertjenester, detaljhandel og etter hvert forbrukermarkedet. Halodi Robotics har hovedkontor i Moss, Norge, og har også kontorer i Oslo, Montreal, Canada og Oakland, California. Selskapet ble grunnlagt i 2015 og har i dag 26 ansatte fra 11 land.

Halodi Robotics har utviklet revolusjonerende IP for å muliggjøre virkelig kapable, trygge og rimelige roboter, og med egenutviklede motorer og overføringer, har robotene menneskelig styrke, opererer stille og kan trygt samhandle med mennesker.

Følg saker fra StrongPoint

Siste saker fra StrongPoint

Matleveringsgiganten og «enhjørning» Glovo velger StrongPoint som preferert teknologipartner for plukk av matvarer2.2.2021 11:36:31 CET | Pressemelding

StrongPoint kunngjorde i dag at matleveringsplattformen Glovo har valgt StrongPoint Order Picking Solution til sitt prefererte plukksystem. Som Europas raskest voksende matleveringsselskap har Glovo blitt en såkalt «enhjørning», med en estimert selskapsverdi på over 1 milliard dollar. Deres app benyttes i 22 land og har mer enn 2,5 millioner månedlige aktive brukere. Glovo har hatt en eventyrlig vekst i forbindelse med korona-pandemien og tilbyr nå dagligvarer via kjeder som Walmart, Carrefour og Spar. Med partnerskapet vil Glovo ta i bruk StrongPoints nye tredjegenerasjons skybaserte plukketeknologi (SAAS). StrongPoint Order Picking Solution skal integreres i Glovos logistikkplattform og benyttes i dagligvarehandelen for å behandle online-bestillinger. Første prosjekt i partnerskapet gjøres i samarbeid med en ledende dagligvarekjede i Europa og forventes å starte i første kvartal 2021. Intensjonen er å distribuere StrongPoints løsning til andre land der Glovo opererer, og gjennom sama

Presentation of fourth quarter 2020 results followed by a company strategy update session2.2.2021 10:34:16 CET | Press release

(Oslo, January 25, 2021) StrongPoint ASA invites investors, analysts and journalists to the presentation of its fourth quarter 2020 financial results and a strategy update session on February 11, 2021: Retail Technology in a COVID-19 world – how technology continues to be the key to scaling e-commerce and making stores more efficient and profitable. The speakers will be Jacob Tveraabak, StrongPoint CEO and Hilde Gilen, StrongPoint CFO.

StrongPoint best in class “last mile” solution becomes even more advanced in partnership with Gordon Delivery1.2.2021 13:30:00 CET | Press release

We are very proud and excited to announce that last week StrongPoint formed a partnership with Gordon Delivery, a Swedish based logistics technology company and leading provider of last mile solutions. It is agreed to integrate and resell Gordon’s technology platform solution as part of the full StrongPoint E-commerce Logistics Suite. With the new and advanced features from Gordon StrongPoint last mile solution will confirm the position as the leading and preferred provider of logistics solutions for grocery e-commerce. The partnership gives enhanced features to handle multi orders, route optimization, carrier interactions and customer communication. Orders and delivery of groceries are tracked in real time and give the grocer full overview of the operations. Consumers can track their order and know exactly when the groceries arrive at their doorstep. “We are very excited to be working with Gordon. We truly believe our grocery clients will benefit from this partnership as our existing