StrongPoint er tildelt AutoStore-løsningskontrakt av ColliCare

(Oslo, 30. mai 2022) StrongPoint ASA (StrongPoint, ticker: STRO) har blitt valgt ut av ColliCare Logistics AS til å utvikle og installere en AutoStore-løsning. ColliCare er en innovativ leverandør av logistikktjenester for e-handel og lagertjenester.
Fra venstre på bildet: Ole Bakurowitz, Country Manager ColliCare, Lasse Bjørnerud, Salgsdirektør E-Commerce StrongPoint AS, Jacob Tveraabak, CEO StrongPoint ASA, Knut Sollund, CEO ColliCare og Tom Jarle Dehkes, Nova Retail.

«Vi er svært stolte over å kunngjøre avtalen med ColliCare etter en omfattende anbudsprosess. At StrongPoint har blitt valgt ut til å utvikle og installere AustoStore-løsningen er et bevis på vårt omdømme som leverandør av høy kvalitet og enestående kundeservice», sier Jacob Tveraabak, konsernsjef i StrongPoint.

Etter en konkurranseutsatt anbudsprosess har StrongPoint inngått en avtale med ColliCare Logistics. StrongPoint skal levere en AutoStore-løsning som skal automatisere ColliCare sitt lager i Vestby. Prosjektet vil bli ledet av StrongPoint med støtte fra selskapets strategiske partner HÖRMANN Logistik.

«ColliCare har en offensiv visjon som skal forbedre kundenes konkurranseevne gjennom innovative og integrerte logistikkløsninger. Vi er stolte av å bli med dem på denne reisen og å utvikle deres første automatiseringsanlegg, som skal bidra til videre vekst ved å øke hastigheten og kapasiteten på deres logistikkløsning, sier Jacob Tveraabak, konsernsjef i StrongPoint.

Avtalen har en verdi på ca. 30 MNOK og forventes levert i 1. kvartal 2023.

StrongPoint er et detaljhandelsteknologiselskap som tilbyr løsninger som gjør
butikkene smartere, handleopplevelsen bedre og netthandelen av dagligvarer mer
effektiv. Med over 450 ansatte i Norge, Sverige, Baltikum og Spania og et bredt
partnernettverk, hjelper StrongPoint bedrifter i mer enn 20 land. StrongPoint
tilbyr kontanthåndtering og betalingsløsninger i butikk, elektroniske
hylleetiketter, selvutsjekkingsløsninger, programvare for oppgave- og
arbeidshåndtering, click & collect temperaturkontrollerte henteskap,
henteløsninger i butikk og med Drive Thru, og ordeplukkingsløsninger for
dagligvarer. StrongPoint har hovedkontor i Norge og er notert på Oslo Børs med
en omsetning på 1 milliard NOK [ticker: STRO].

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra StrongPoint på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

StrongPoint skal installere verdens første AutoStore-løsning med sone for frossenmat24.10.2022 08:05:00 CEST | Pressemelding

StrongPoint ASA (ticker: STRO), en ledende leverandør av butikkteknologi, er valgt ut til å designe og installere verdens første AutoStore-løsning for frossenmat. Løsningen er spesialutviklet for å håndtere matvarer i tre temperatursoner: romtemperatur, kjøl og nå for frosne varer. StrongPoint er den første og eneste distribusjonspartneren til AutoStore som fokuserer på dagligvarer.