StrongPoint

StrongPoint blir distributør av AutoStore

Del

(Oslo, 1. september 2021) StrongPoint, en ledende leverandør av teknologiløsninger for dagligvare og detaljhandel, melder i dag at de har inngått partnerskapsavtale med AutoStore. StrongPoint blir regional distributør av AutoStores innovative og verdensledende logistikkløsninger i Norden og Baltikum.

AutoStores kube-baserte lagerløsning bygger på banebrytende robot- og softwareteknologi. Denne har redefinert hvordan varer lagres, plukkes og leveres, og tilrettelegger for at detaljhandlere effektivt kan skalere opp virksomheten.

"Vi er stolte av å inngå partnerskap med AutoStore og muligheten til å levere
deres micro-fulfillment løsninger til dagligvarebransjen. Valget av StrongPoint
er en anerkjennelse av vår faglige ekspertise, våre gode og lange relasjoner til
aktørene i bransjen og til våre egenutviklede verdensledende teknologiløsninger
for e-handel. Vi kan nå levere en ende-til-ende e-handelsløsning ved å kombinere
egenutviklet teknologi med løsninger fra en verdensledende aktør innen
micro-fulfillment", sier Jacob Tveraabak, CEO for StrongPoint.

"AutoStore er veldig glad for å kunne inngå partnerskap med StrongPoint, et
selskap som så tydelig ser potensialet ved micro-fulfillment. Sammen er vi godt
posisjonert til å støtte transformasjonen som pågår i de nordiske og baltiske
markedene", kommenterer CEO for AutoStore Karl Johan Lier.

AutoStore har en kundebase bestående av store globale selskaper. De har
gjennomført over 600 installasjoner, med 20.000 roboter i 35 land.

Deres automatiserte lager og distribusjonssystem, som er basert på egenutviklet
software, gir kundene høy kapasitet, større tilpasningsmuligheter og
fleksibilitet til å betjene de stadig økende kravene til et moderne
logistikksystem. AutoStores innovative kube-design gjør det mulig for kunden å
lagre opptil fire ganger så mye på samme areal, eller fordele eksisterende varer
på bare 25 % av plassen. AutoStore har ved dette klart å omdefinere hvordan vi
tenker på varehusutnyttelse.

Samarbeidet har fokus på leveranser av logistikkløsninger til dagligvarebransjen. En bransje hvor automasjon med micro-fulfillment centers (MFCs) er en del av mange matvarekjeders langsiktige e-handelsstrategi.

Dagligvarehandelen står overfor en særskilt lønnsomhetsutfordring ved
håndteringen av netthandel. Dette skyldes kompleksiteten og variasjonen i
varebestillingene, stort behov for arbeidskraft til å håndtere ordrene og
forbrukeradferd som løpende endrer seg. Automasjon er derfor høyt på agendaen
for de som ønsker å effektivisere sin e-handel eller øke kapasiteten på
eksisterende manuelle plukk-prosesser i butikk og lager.

"StrongPoint kan nå tilby fullintegrerte og fleksible løsninger for
ordrehåndtering som fungerer uansett hvilken online-strategi dagligvarekjeden
har valgt. Ved å tilby umiddelbart utrullingsklar teknologi for manuell
ordreplukking, langsiktige automatiserte systemer og flere "last-mile" og klikk
og hent-løsninger, vil vi samlet dekke kundenes behov i alle faser av
netthandelsreisen", legger Tveraabak til.

StrongPoints netthandelsløsninger for dagligvare inneholder:

  • Ordreplukking i butikk og lager
  • Last mile løsninger for hjemlevering, drive-thru med gjenkjenning av bilens
    registreringsnummer og temperaturkontrollerte henteskap for matvarer
  • Programvare som håndterer hele ordrehåndteringsprosessen for maksimal
    effektivitet 
  • AutoStore micro-fulfillment løsning for automatisert plukk, med integrasjon
    til den overordnede ordrehåndteringsløsningen

For å styrke partnerskapet, og implementere de nye løsningene, har StrongPoint
innledet samarbeid med Marie-Axelle Loustalot-Forest. Hun er en ledende
netthandel spesialist med over 20 års erfaring fra industrien, bl.a. som
tidligere Global Chief Commercial Officer ved Ocado Solutions.

Partnerskapet med AutoStore er ytterligere et steg i StrongPoints 2025 strategi,
hvor selskapet fokuserer på e-handel. Roboter og automasjon er en del av den
langsiktige strategien for dagligvareaktører som søker å oppnå
effektivitetsbesparelser i butikk og online.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Lenker

Om StrongPoint

StrongPoint
StrongPoint
Slynga 10
2005 Rælingen

https://www.strongpoint.com/

Om StrongPointwww.strongpoint.com

StrongPoint er et detaljhandelsteknologiselskap som tilbyr løsninger som gjør
butikkene smartere, handleopplevelsen bedre og netthandelen av dagligvarer mer
effektiv. Med over 400 ansatte i Norge, Sverige, Baltikum og Spania og et bredt
partnernettverk, hjelper StrongPoint bedrifter i mer enn 20 land. StrongPoint
tilbyr kontanthåndtering og betalingsløsninger i butikk, elektroniske
hylleetiketter, selvutsjekkingsløsninger, programvare for oppgave- og
arbeidshåndtering, click & collect temperaturkontrollerte henteskap,
henteløsninger i butikk og med Drive Thru, og ordeplukkingsløsninger for
dagligvarer. StrongPoint har hovedkontor i Norge og er notert på Oslo Børs med
en omsetning på 1 milliard NOK [ticker: STRO].

Om AutoStorewww.autostoresystem.com

AutoStore ble grunnlagt i 1996 og er robotteknologiselskapet som oppfant og er
ledende innenfor "Cube Storage Automation" - verdens mest kompakte lager og
ordreplukkløsning. AutoStore fokuserer på å kombinere software og hardware med
menneskelige ressurser for å skape fremtidens lagerløsninger. AutoStores
løsninger er globalt anerkjente med mer enn 600 installasjoner i mer enn 35 land
og leveranser til en rekke bransjer. Alle løsninger designes, installeres og
supporteres gjennom et nettverk av kvalifiserte systemintegratorer - AutoStore
Parters. Selskapets hovedkontor ligger på Nedre Vats (Norge), med øvrige
kontorer i Oslo (Norge), USA, UK, Tyskland, Østerrike, Frankrike, Spania, Japan
og Korea.

Følg pressemeldinger fra StrongPoint

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra StrongPoint på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra StrongPoint

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom