StrongPoint

StrongPoint blir distributør av AutoStore

Del

(Oslo, 1. september 2021) StrongPoint, en ledende leverandør av teknologiløsninger for dagligvare og detaljhandel, melder i dag at de har inngått partnerskapsavtale med AutoStore. StrongPoint blir regional distributør av AutoStores innovative og verdensledende logistikkløsninger i Norden og Baltikum.

AutoStores kube-baserte lagerløsning bygger på banebrytende robot- og softwareteknologi. Denne har redefinert hvordan varer lagres, plukkes og leveres, og tilrettelegger for at detaljhandlere effektivt kan skalere opp virksomheten.

"Vi er stolte av å inngå partnerskap med AutoStore og muligheten til å levere
deres micro-fulfillment løsninger til dagligvarebransjen. Valget av StrongPoint
er en anerkjennelse av vår faglige ekspertise, våre gode og lange relasjoner til
aktørene i bransjen og til våre egenutviklede verdensledende teknologiløsninger
for e-handel. Vi kan nå levere en ende-til-ende e-handelsløsning ved å kombinere
egenutviklet teknologi med løsninger fra en verdensledende aktør innen
micro-fulfillment", sier Jacob Tveraabak, CEO for StrongPoint.

"AutoStore er veldig glad for å kunne inngå partnerskap med StrongPoint, et
selskap som så tydelig ser potensialet ved micro-fulfillment. Sammen er vi godt
posisjonert til å støtte transformasjonen som pågår i de nordiske og baltiske
markedene", kommenterer CEO for AutoStore Karl Johan Lier.

AutoStore har en kundebase bestående av store globale selskaper. De har
gjennomført over 600 installasjoner, med 20.000 roboter i 35 land.

Deres automatiserte lager og distribusjonssystem, som er basert på egenutviklet
software, gir kundene høy kapasitet, større tilpasningsmuligheter og
fleksibilitet til å betjene de stadig økende kravene til et moderne
logistikksystem. AutoStores innovative kube-design gjør det mulig for kunden å
lagre opptil fire ganger så mye på samme areal, eller fordele eksisterende varer
på bare 25 % av plassen. AutoStore har ved dette klart å omdefinere hvordan vi
tenker på varehusutnyttelse.

Samarbeidet har fokus på leveranser av logistikkløsninger til dagligvarebransjen. En bransje hvor automasjon med micro-fulfillment centers (MFCs) er en del av mange matvarekjeders langsiktige e-handelsstrategi.

Dagligvarehandelen står overfor en særskilt lønnsomhetsutfordring ved
håndteringen av netthandel. Dette skyldes kompleksiteten og variasjonen i
varebestillingene, stort behov for arbeidskraft til å håndtere ordrene og
forbrukeradferd som løpende endrer seg. Automasjon er derfor høyt på agendaen
for de som ønsker å effektivisere sin e-handel eller øke kapasiteten på
eksisterende manuelle plukk-prosesser i butikk og lager.

"StrongPoint kan nå tilby fullintegrerte og fleksible løsninger for
ordrehåndtering som fungerer uansett hvilken online-strategi dagligvarekjeden
har valgt. Ved å tilby umiddelbart utrullingsklar teknologi for manuell
ordreplukking, langsiktige automatiserte systemer og flere "last-mile" og klikk
og hent-løsninger, vil vi samlet dekke kundenes behov i alle faser av
netthandelsreisen", legger Tveraabak til.

StrongPoints netthandelsløsninger for dagligvare inneholder:

  • Ordreplukking i butikk og lager
  • Last mile løsninger for hjemlevering, drive-thru med gjenkjenning av bilens
    registreringsnummer og temperaturkontrollerte henteskap for matvarer
  • Programvare som håndterer hele ordrehåndteringsprosessen for maksimal
    effektivitet 
  • AutoStore micro-fulfillment løsning for automatisert plukk, med integrasjon
    til den overordnede ordrehåndteringsløsningen

For å styrke partnerskapet, og implementere de nye løsningene, har StrongPoint
innledet samarbeid med Marie-Axelle Loustalot-Forest. Hun er en ledende
netthandel spesialist med over 20 års erfaring fra industrien, bl.a. som
tidligere Global Chief Commercial Officer ved Ocado Solutions.

Partnerskapet med AutoStore er ytterligere et steg i StrongPoints 2025 strategi,
hvor selskapet fokuserer på e-handel. Roboter og automasjon er en del av den
langsiktige strategien for dagligvareaktører som søker å oppnå
effektivitetsbesparelser i butikk og online.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Lenker

Om StrongPoint

StrongPoint
StrongPoint
Slynga 10
2005 Rælingen

https://www.strongpoint.com/

Om StrongPointwww.strongpoint.com

StrongPoint er et detaljhandelsteknologiselskap som tilbyr løsninger som gjør
butikkene smartere, handleopplevelsen bedre og netthandelen av dagligvarer mer
effektiv. Med over 400 ansatte i Norge, Sverige, Baltikum og Spania og et bredt
partnernettverk, hjelper StrongPoint bedrifter i mer enn 20 land. StrongPoint
tilbyr kontanthåndtering og betalingsløsninger i butikk, elektroniske
hylleetiketter, selvutsjekkingsløsninger, programvare for oppgave- og
arbeidshåndtering, click & collect temperaturkontrollerte henteskap,
henteløsninger i butikk og med Drive Thru, og ordeplukkingsløsninger for
dagligvarer. StrongPoint har hovedkontor i Norge og er notert på Oslo Børs med
en omsetning på 1 milliard NOK [ticker: STRO].

Om AutoStorewww.autostoresystem.com

AutoStore ble grunnlagt i 1996 og er robotteknologiselskapet som oppfant og er
ledende innenfor "Cube Storage Automation" - verdens mest kompakte lager og
ordreplukkløsning. AutoStore fokuserer på å kombinere software og hardware med
menneskelige ressurser for å skape fremtidens lagerløsninger. AutoStores
løsninger er globalt anerkjente med mer enn 600 installasjoner i mer enn 35 land
og leveranser til en rekke bransjer. Alle løsninger designes, installeres og
supporteres gjennom et nettverk av kvalifiserte systemintegratorer - AutoStore
Parters. Selskapets hovedkontor ligger på Nedre Vats (Norge), med øvrige
kontorer i Oslo (Norge), USA, UK, Tyskland, Østerrike, Frankrike, Spania, Japan
og Korea.

Følg pressemeldinger fra StrongPoint

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra StrongPoint på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra StrongPoint

StrongPoint investerer i, og blir partner med, Halodi Robotics3.3.2021 07:30:00 CET | Pressemelding

StrongPoint, en ledende leverandør av teknologiløsninger til dagligvare og detaljhandel, er glad for å kunngjøre at de har investert i, og inngått et strategisk partnerskap med, Halodi Robotics. Halodi er en ledende leverandør av humanoide roboter, og vil sammen med StrongPoint utvikle en robotisert dagligvareløsning i butikk. Verdien av partnerskapet er estimert til ca. 8 millioner norske kroner, hvor ca. halvparten er til forskning og utvikling i prosjektet og halvparten som en direkte investering i Halodi Robotics. Målet med partnerskapet er å utvikle en robotisert løsning for dagligvarehandelen som vil hjelpe de ansatte med repetitive oppgaver, slik at de kan fokusere på mer komplekse oppgaver og kundene. “I StrongPoint tror vi at teknologi er en viktig del av løsningen for å øke effektivitet og produktivitet i butikk. Vi har en lang historie og et stolt rykte som leverandør av nyskapende og verdensledende teknologiløsninger til våre kunder i dagligvarehandelen, og gjennom dette pa

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom