Lions Norge

Støtt Lions Tulipanaksjon lørdag 30. april!

Lions Tulipanaksjon er en landsdekkende innsamlingsaksjon som arrangeres årlig siste lørdagen i april. Motto for aksjonen er: "Det er bedre å bygge barn enn å reparere voksne".

Helt siden 1983 har frivillige i Lions samlet inn penger til forebyggende arbeid for barn og unge. Motto for aksjonen er: "Det er bedre å bygge barn enn å reparere voksne".

I de siste to årene har aksjonen blitt betydelig nedskalert på grunn av pandemien. I år vil Lionsklubber rundt om i landet selge ca 650 000 tulipaner. Det er litt færre enn årene før pandemien da vi solgte rundt 900.000.

Inntektene fra tulipansalget er øremerket holdningsskapende og forebyggende arbeid for barn og unge.

- Nå oppfordrer vi alle som bryr seg om barn og unges utvikling og oppvekstmiljø om å støtte vårt frivillige arbeid ved å kjøpe tulipaner fra lokale Lionsklubber. Er du ikke så opptatt av å få blomster, kan du støtte oss med et bidrag til Lions Tulipanfond, sier "tulipangeneral" Hroar Thorsen.

Mitt Valg er et holdningsskapende program som mottar støtte fra Lions tulipanfond til å avholde kurs for lærere og ledere i skoler, barnehager og idrettslag over hele landet. Alle bidrag, store og små, er med på at vi fortsatt kan gi barna verdifull trening i å mestre hverdagen, og utvikle sin sosiale og emosjonelle kompetanse.

Gi ditt bidrag her:https://www.lions.no/tulipanaksjon

Lions Tulipanaksjon kortversjon
Videokanal

Om Lions Norge

Lions Norge
Ensjøveien 18

Om Lions Tulipanaksjon

• Lions Tulipanaksjon er en landsdekkende innsamlingsaksjon der Lionsklubber selger tulipaner til inntekt for holdningsskapende og forebyggende arbeid for barn og unge.
  • Aksjonen arrangeres årlig siste lørdag i april.
  • En god aksjon samler inn ca 10 millioner kroner, og pengene fordeles på lokale og nasjonale tiltak. Lions' viktigste nasjonale program er "MITT VALG"
  • Lions Clubs International er en verdensomspennende frivillig organisasjon med 1,4 millioner medlemmer.
  • Organisasjonens formål: "Å skape forståelse for verdens behov for humanitær hjelp, og yte frivillig innsats med lokalt engasjement og internasjonalt samarbeid".

• Lions er repesentert i over 200 land og geografiske omåder.

• Lions Norge har ca 8400 medlemmer og 380 klubber.