Storvik slutter i NTB

Sjefredaktør og administrerende direktør i NTB, Mads Yngve Storvik, slutter i stillingen for å bli hodejeger i rekrutteringsbyrået Visindi.
Sjefredaktør og administrerende direktør i NTB, Mads Yngve Storvik. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Storvik ble toppsjef i NTB for fire år siden og har jobbet med å omstille nyhetsbyrået til en digital medieverden. I mai flyttet NTB inn Pressens hus sammen med 11 andre organisasjoner.

– Det har vært utrolig givende å lede NTB i en svært spennende periode. Etter å ha vært leder i 20 år skal jeg nå lete etter dyktige ledere for andre. Visindi er et velrennomert rekrutteringsbyrå, og jeg gleder meg til å bli med på deres lag, sier Storvik.

Storvik fortsetter i stillingen i NTB inntil det er klart hvem som overtar jobben som sjefredaktør og administrerende direktør.

– Mads har gjort en formidabel jobb i NTB, det er derfor med beklagelse jeg har mottatt hans oppsigelse, sier styreleder John Kvadsheim. Han har bidratt til at selskapet i dag er blant de mest innovative og robuste nyhetsbyråene i verden. Det gjør samtidig at NTB- jobben i dag er en av de mest spennende lederstillingene i landet, sier han.

Jobben med å finne Storviks etterfølger starter umiddelbart.

Kontaktpersoner:
Sjefredaktør og adm. dir Mads Yngve Storvik, 900 45 079