Stortalentet Ylva er klar med ny musikk på norsk!

Foto: Ida Fiskaa

Ylva er i dag klar med sin nye singel DU VIL IKKE GÅ FRA MEG – første smakebit fra den norskspråklige EPen GULE ROSER som slippes til høsten.

Hør låten HER!

Singelen DU VIL IKKE GÅ FRA MEG er den aller første låten Ylva skrev sammen med produsenten Benji. Låten kom til og ble ferdigstilt allerede under deres første dag i studio sammen. De unge, talentfulle musikerne fant umiddelbart tonen og samarbeidet om EP-prosjektet GULE ROSER ble da et faktum. Denne låten handler om det å ikke ta imot dritt fra en partner, om å være selvsikker, vite hva man fortjener og har en befriende «cockyness» ved seg.

I år har Ylva vært å se i NRK sin storsatsning «De Neste», hvor seks unge musikalske talenter får møte seks godt etablerte og folkekjære artister. Her har hun fremført seks særegne og sterke tolkninger av låtene «Sentimentalist», «Tigergutt», «Ingen som du», «Unforgivable Sinner», «Noia», «Kind of Love».

Ylva har allerede vist en solid scenetilstedeværelse og en stjernefaktor uten like – hun tar plass på scenen og slipper seg løs når hun opptrer med kraftfulle vokalprestasjoner av internasjonalt kaliber. Det å tørre å skille seg ut og være seg selv speiles i musikken Ylva har jobbet med den siste tiden, som en av få norske kvinnelige artister som gir ut norskspråklig R&B.

Prosjektet GULE ROSER startet da Ylva flyttet hjemmefra for første gang, og følger hennes reise i å stå på egne ben, utforske og finne seg selv og sitt fulle potensiale - i året 2020. EPen forteller en historie om hvordan det er å være ung kvinne i Norge i 2021, og er Ylvas første EP på morsmålet. Låtene tar for seg de ulike temaene og sinnsstemningene hun og mange andre unge opplever i dag.

Mer om Ylva:
20-åringen fra Vågsbygd, Kristiansand har allerede satt seg selv på kartet med et imponerende knippe låter og en sterk formidlingsevne live bak seg. Bare den siste tiden har hun samarbeidet med Disney Company om deres julelåt «Kjærlighet er et kompass» og deltatt i storsatsningen til NRK1, De Neste, der unge, fremadstormende artister har tolket og levert nye versjoner av et knippe etablerte artisters låter denne våren - Ved siden av å skrive, spille inn og ferdigstille sin første norskspråklige EP.

Foto: Ida Fiskaa
Foto: Vegard Breie/NRK

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Onkl P, Shawn Mendes, Dagny, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, Seeb, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Diana Ross, Ruben, Mabel, The Killers, Olivia Rodrigo og album fra Kings of Convenience samt ukens Podtips!18.6.2021 08:33:13 CEST | Pressemelding

Diana Ross "Thank You". Nytt album slippes til høsten Kings of Convenience endelig ute med nytt album Nawaz graver dypt i seg selv på “La Meg Leve” Snow Boyz slipper Bare Bangerz (vol 1) Ruben slipper låta “Candy” sammen med frigjørende og brennhet musikkvideo Sonny Alven vil få oss til å danse igjen med "Shut Up And Dance" Trygve Kongshavn med sommerens klareste oppfordring! "Let Them Know" er første nye musikk i 2021 fra Mabel. Låten er en futuristisk, uredd feel-good låt fra Mabel som viser en litt annen musikalsk side ved henne og er skrevet sammen samarbeidspartnerne og vennene Raye, SG Lewis og MNEK. I løpet av det siste året har Mabel vunnet BRIT Award for beste kvinnelige soloartist, nådd over fire milliarder streams, og debutalbumet High Expectations har passert to millioner. Låten "Don't Call Me Up" er tre ganger Platina i Norge, og albumet nærmer seg to ganger Platina. Årets største stjerneskudd Olivia Rodrigo slipper i dag låten “The Rose Song” - skrevet og fremført av Rodr

Kings of Convenience endelig ute med nytt album18.6.2021 08:11:47 CEST | Pressemelding

Kings of Convenience slipper i dag sitt første album på 12 år, Peace Or Love. Så langt har vi fått smakebitene "Rocky Trail" og "Fever", men med det nye albumet kommer også den nye singelen "Catholic Country". Låten har vokal fra duoens gode venn, den canadiske sangeren og låtskriveren, Feist. "Feist kom til Europa sommeren 2019 og motiverte oss til å få gjort noen innspillinger i mitt hus på Sicilia. Vi jobbet med mange låter der. Noen vil se dagens lys i fremtiden, mens "Catholic Country" var allerede ferdig moden. Man trengte bare å plukke den" - Erlend Øye. Peace Or Love er lyden av to gamle venner som utforsker en ny fase i livet sammen og finner nye måter å fange den unnvikende magien på. Albumet er spilt inn over fem år i fem forskjellige byer med elleve sanger om livet og kjærligheten med den forlokkende skjønnheten, renheten og følelsesmessige klarheten som forventes fra Kings of Convenience. Til høsten legger de ut på Europaturné og spiller fire konserter i hjemlandet: 15 Sep