Storslott elektronisk pop fra LOKLYN

LOKLYN slipper singelen "Youth" i dag

Foto: Kristina Kvåle

Hør "Youth" her

LOKLYN er en fremadstormende norsk/australsk artist som nå er klar med sin andre singel "Youth". LOKLYN lager musikk i sjangeren elektronisk pop, med mørke undertoner og et massivt lydbilde. Hun drar inspirasjon fra artister som Vaults, Florence + The Machine og Emilie Nicolas.

Bak artistnavnet LOKLYN finner vi Helene O'Loughlin som har vokst opp i Melbourne og Norge. Hun har de siste årene hatt base i Oslo og utdannet seg som musiker på Westerdals ACT, hvor hun har videreutviklet sitt musikalske uttrykk og talent.

"Youth" handler om en indre konflikt mellom det å bli eldre og et ønske om å gå videre, samtidig som man føler at man står på stedet hvil. Låtene tar direkte inspirasjon fra Helenes personlige opplevelser, og spiller på følelser som kan være såre, men som vi alle kjenner oss igjen i.

Foto: Kristina Kvåle
Cover artwork: Elin Dale

LOKLYN er signert på plateselskapet Curling Legs som samarbeider med Grappa Musikkforlag.

Ny låt fra Johanna Demker13.5.2022 10:43:51 CEST | Pressemelding

Alle disse dagene som kom og gikk... Etter seks album, tre barn og en parallell yrkeskarriere, er Johanna Demker klar med ny musikk og slipper første singel fra sitt kommende album. Lytt til DAYS her Midt i livet er det en lykke å kunne se fremover, med en berikende innsikt fra dagene som har vært. Disse gir en avstemming av kart og terreng som hjelper til å navigere i dagene som kommer. Låta «Days» åpner som en sommermorgen. Det er lyst og friskt i lufta. Johannas myke vokal starter historien umiddelbart i denne melodiske, lune og ettertenksomme låta. Christer Knutsen dropper her pianoet til fordel for banjoen som har blitt en ledetråd gjennom hele sangen. Tommy Kristiansen skaper nydelige stemninger med gitaren, mens Erland Dahlen på trommer og Endre Hareide Hallre på bass, stødig rammer inn produksjonen og driver den fremover. Jared Tyler beriker helheten med sin utenomjordiske vokal. Du er på vei, du er tilstede og tilfreds, fornøyd med det som akkurat er erfart, og med en pirrende

Hans Fredrik Jacobsen slipper sin 5. soloplate!12.5.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding

Den innflytelsesrike og allsidige folkemusikeren Hans Fredrik Jacobsen er kjent for sin beherskelse av mange instrumenter, blant annet fløyter av ulike typer, gitar, saksofon, torader, sekkepipe og oud. Når multi-instrumentalisten nå skal gi ut sin 5. soloplate har han konsentrert seg kun om ett instrument, et av de enkleste og et som alle kan lage selv, nemlig seljefløyte. Vel, strengt tatt så dreier det seg om sju stykker med forskjellig lengde, og dermed i ulike tonearter, for å skape en viss variasjon. Hans Fredrik har så klart spikket alle fløytene selv!