Stormzy med et ærlig og sårbart album - This Is What I Mean

Stormzy slapp i dag det svært etterlengtede albumet This Is What I Mean. Albumslippet følger opp de tidligere utgitte singlene “Mel Made Me Do It”, “Hide & Seek” og "Firebabe”.Før utgivelsen av sitt tredje album er Stormzy allerede et kulturelt ikon og en av Storbritannias mest dekorerte artister. Med sitt nye prosjekt leverer han en ubestridelig moderne klassiker, som uanstrengt kondenserer et antall forskjellige stiler og sjangre til musikk som på en spennende måte fyller ethvert gap mellom moderne kunst, soul og hip-hop.

This Is What I Mean er et dristig og modig sprang fremover fra hans tidligere kritikerroste plater, Gang Signs & Prayer og Heavy Is The Head, som begge gikk til #1 på Englands albumliste. Dette er ikke musikk som er skapt for poplistene, men snarere et intimt kjærlighetsbrev til musikk. Albumet viser personlige og lyriske temaer som sårbarhet, anger, skrøpelighet, helbredelse, glede og triumf på en måte som endrer forestillingen om hva rappere tradisjonelt kan gjøre og være.

Drivkraften bak albumet stammet fra et dypere og langt mer åndelig sted enn det vi har sett fra Stormzy tidligere. På tross av all suksessen han har oppnådd i løpet av sin korte, meteoriske karriere, ga nedstengningen som fulgte pandemien ham masse tid – en vare han lenge hadde manglet.

Mye av den kreative energien som formet albumet kom fra en Stormzy-arrangert musikkleir på Osea Island - en avsidesliggende øy i Essex. Omgitt av ledende produsenter og musikere spiste de og ba sammen hver morgen, og tilbrakte deretter resten av tiden drevet av å ta hverandres talenter til nye høyder. “When you hear about music camps they always sound intense and sombre,” sier Stormzy.

“People saying: “We need to make an album.” “We need to make some hit records.” But this felt beautifully free. We’re all musicians but we weren’t always doing music. Some days we played football or walked around taking pictures. And the bi-product to that was very beautiful music. Because when you marry that ethos with world class musicians and the best producers, writers and artists in the world, and we’re in one space, that’s a recipe for something that no one can really imagine. You can’t even calculate what that’s going to come up with. And it came up with a big chunk of this album.”

Resultatet av oppholdet er et album som høres ut som Stormzy, samtidig som det ikke høres ut som noen tidligere utgitte album.

TRACKLIST:

1. Fire + Water
  2. This Is What I Mean
  3. FireBabe
  4. Please
  5. Need You
  6. Hide & Seek
  7. My Presidents Are Black
  8. Sampha’s Plea
  9. Holy Spirit
  10. Bad Blood
  11. I Got My Smile Back
  12. Give It To The Water

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny låt fra Gus Polden: “Jeg tar neste vakt”2.2.2023 12:13:28 CET | Pressemelding

Gus Polden slipper sin fjerde låt fra hans kommende debutalbum. 3. februar kan du høre låten “Jeg tar neste vakt”. Om låta sier Gus Polden følgende: - “Jeg tar neste vakt” handler om å løfte blikket og hjelpe folk som har det vanskeligere enn deg selv. Jeg har selv et ønske om å bli mer handlingskraftig, og ikke begrense det til en tanke om å engasjere seg, men å faktisk gjøre det. Jeg håper også at denne låta kan inspirere andre til å gjøre det samme. Gus Polden kommer fra en familie full av anerkjente musikere og plukket selv opp gitaren i tidlig alder. I samarbeidet med andre artister opplevde han at låtene han skrev var historier og perspektiver direkte tatt fra hans eget liv. Da ble det naturlig at han selv skulle være avsender, 24. februar kan man høre kremen av disse låtene på debutalbumet, Panorama. 28. februar spiller artisten sin første headliner-konsert på Parkteatret i Oslo. Kjøp billett til konserten her. FØLG GUS POLDEN: TikTok | Instagram | Facebook

Plaza slapp sitt solo debutalbum «Plaza O Plomo» sist fredag31.1.2023 18:30:00 CET | Pressemelding

Selv om UNDERGRUNN på ingen måte er over og ut, ser flere av medlemmene frem og tar steget videre med solokarrierer. Gabriel Doria, bedre kjent som Plaza, er ikke et unntak. Den 20 år gamle artisten slapp sitt høyest etterlengtede solo debutalbum «Plaza O Plomo» 27. Januar. Albumet er en kompromissløs og naken skildring av Plaza, hvor han har lekt med ulike sjangere og testet ting han aldri har gjort tidligere. 20 år gamle Plaza slapp endelig sitt etterlengtede solo debutalbum «Plaza O Plomo» 27 januar. Det har ikke vært en enkel prosess for den unge artisten. Som Plaza selv sier: “Å jobbe med et soloalbum for første gang har vært lærerikt og deilig, men samtidig vanskelig og tidskrevende. Det er en helt annen prosess enn å lage et gruppe-album.” Plaza reiste til Rio de Janeiro i Brazil, hvor hans far er ifra, med fire venner (s/o Frkvns, Orkidé og Rik Pappa) for å få nye ideer, impulser og visjoner til albumet. HØR «Plaza O Plomo» HER Se musikkvideoen til «Mata : Come» her Plaza beskr

Tina & Bettina klare for MGP-finalen med "Queen"30.1.2023 16:14:03 CET | Pressemelding

Tina & Bettina er ute med sin første låt på engelsk, nemlig “Queen”. Etter å ha gjort sitt inntog på TikTok for et år siden, har duoen sluppet både nye og kjente låter på Spotify. Nå er de klare for å slå gjennom internasjonalt, og håper at MGP kan være deres døråpner til resten av Europa. Under helgens MGP-finale fremfører finalistene “Queen” for første gang live. Hør låten her. Tina og Bettina er født og oppvokst på Smestad i Oslo. De er på mange måter pionerer i bloggverdenen, og var i mange år kjent for å ha den mest toneangivende videobloggen i hele Skandinavia. Nå har de tatt skrittet inn i musikkbransjen, og ønsker å være forbilder for en ny generasjon unge, priveligerte kvinner.

Ny musikk fra Ghost & Def Leppard, Paula Jivén, Lil Yachty, Daniel Caesar og SG Lewis!27.1.2023 10:54:09 CET | Pressemelding

Lyttefest for Metallicas nye album 13. april på kino verden over! Jonathan Floyd henter inspirasjon fra cheezy 80’s film i ny låt! Atle Pettersen klar for MGP med “Masterpiece” Sam Smith endelig ute med Gloria I 2022 ga Grammy-vinnende Ghost ut sitt femte album IMPERA. Albumet inneholder blant annet hitsingelen “Spillways”, som på under et år har blitt strømmet over 50 millioner ganger. Den gjensidige beundring mellom Ghost og Def Leppard har blitt godt dokumentert i intervjuer og et samarbeid mellom dem føles åpenbart. I går, torsdag 26. januar slapp “Spillways” med Joe Elliott som innslag. Siden debuten med singelen "What Are You Hungry For?" i 2021 har svenske Paula Jivén vært en følge med på. Allerede som 19-åring lager Jivén trollbindende original popmusikk, og hun har allerede klart å dyrke en helt enestående stemme som artist. Etter å ha gitt ut sin debut-EP "The Duality In Me" i 2022, går Paula inn i det nye året med kjempesingelen "Can We Talk About Me?". Høsten 2022 spilte Pa

Sam Smith endelig ute med Gloria27.1.2023 08:00:00 CET | Pressemelding

Etter suksessen med låten “Unholy” er Sam Smith klar med albumet Gloria. Albumet har før slipp solgt til gull i Norge og består av 13 nye låter som beskrives som et "coming of age"-prosjekt som gir håp og hjalp artisten selv gjennom mørke tider. Om albumet sier Smith: “Gloria got me through some dark times and was a beacon for me in my life,”, “I hope it can be that for you. Thank you for waiting so long”. Dette er deres første album siden Love Goes fra 2020 og gjestes av Ed Sheeran, Kim Petras, Jessie Reyez og Koffee. Smith jobbet på det nye albumet i Los Angeles, Jamaica og London, og har med seg blant annet norske Stargate som produsenter. I 2015 vant Sam “Record Of The Year” og “Song Of The Year” med låten “Stay With Me” og “Best New Artist” og “Best Pop Vocal Album” for In The Lonely Hour. “Unholy” er nominert til Grammy i kategorien “Best Pop Duo/Group Performance”. Seks år etter sin siste konsert i Norge, kommer superstjernen tilbake. 6. mai spiller Sam Smith for et utsolgt Oslo