Store nyheter fra WebexOne: Nå kommer holografisk samarbeidsmulighet til Webex

Cisco lanserte i dag en rekke nyheter under WebexOne, inkludert en sniktitt på deres holografiske samarbeidsløsning.
Webex Hologram muliggjør tilstedeværelsen av andre mennesker i rommet gjennom en fotorealistisk hologram-gjenskapning av mennesker i sanntid. Foto/skjermdump: Cisco

Under WebexOne 2021 som foregår denne uken kunngjorde Cisco en rekke nye innovasjoner og verktøy for Webex-plattformen. Cisco har det siste året lansert over 1000 nye funksjoner og verktøy for Webex, og dagens nyheter vil gjøre det enklere for folk å få jobben gjort på en trygg, effektiv og god måte – enten du er på hjemmekontor, arbeidsplassen eller et sted midt imellom. Med kompatibilitet for Zoom, Microsoft og Google vil man kunne samarbeide sømløst – uansett hvilken plattform eller enhet man jobber fra.

– Teknologi gir fantastiske muligheter, og knytter først og fremst folk sammen fra hele verden. Våre siste Webex-innovasjoner hjelper ansatte med å utforske alle mulighetene hybrid-kontoret gir gjennom nye og inkluderende måter for samhandling, sier Jeetu Patel, EVP og GM, Cisco Security and Collaboration.

Holografisk samarbeid
En av de største nyhetene fra WebexOne var fremvisningen av Webex Hologram – en holografisk møte- og samarbeidsløsning i Webex. Webex Hologram kombinerer 3D hologrammer med Webex sin møtefunksjonalitet gjennom AR-briller.

Muligheten til å jobbe eksternt blir stadig viktigere, og 64 prosent oppgir dette som en viktig grunn til å bli værende i jobben sin, ifølge Cisco Hybrid Work Index. Derfor jobber nå bedrifter og organisasjoner for å tilrettelegge mer fleksible løsninger som møter folks behov. Likevel er dette en utfordring for stillinger som krever direkte, fysisk samarbeid med sine kolleger. Med Webex Hologram vil man kunne samhandle på en måte som inntil nå kun har vært mulig gjennom fysisk tilstedeværende samarbeid.

– Vårt mål er å sørge for at tre milliarder digitale arbeidstakere over hele verden får den samme muligheten til å delta i arbeidet – uansett hvor man befinner seg. Webex Hologram representerer et stort skritt mot vårt mål om å levere en opplevelse som er så sømløs at det ikke er noe forskjell mellom virtuelt og fysisk samarbeid, sier Jeetu Patel.

Webex Hologram vil blant annet inneholde følgende funksjoner;

• En 3D holografisk opplevelse av arbeidet: I motsetning til 2D og virtuelle møter som benyttes i dag, er det kun Webex Hologram som muliggjør tilstedeværelsen av andre mennesker i rommet gjennom en fotorealistisk hologram-gjenskapning av mennesker i sanntid.

• Muligheten til å dele fysisk og digitalt innhold: Med Webex Hologram kan den som presenterer dele både fysisk innhold og digitalt innhold som lar møtedeltagere samarbeide. For en bilprodusent kan for eksempel deltakerne samhandle med en fysisk prototype av et kjøretøy som er delt gjennom AR for å undersøke og gi tilbakemelding på kjøretøyets motor og understell.

• Kompatibilitet med AR-briller: Webex Hologram er kompatibelt med bransjeledende AR-briller som for eksempel Magic Leap og Microsoft HoloLens.

Andre nyheter og innovasjoner til Webex-plattformen:

• Redusere stress og motvirke møte-tretthetThrive Reset for Webex er nå tilgjengelig for Webex Suite-kunder. Reset er basert på forskning som viser at det tar mellom 60 og 90 sekunder å redusere stress. Man vil nå kunne laste ned ulike verktøy for å fokusere bedre på pusting, finne roen, se utfordringer på en ny måte – eller rett og reise seg opp for å strekke på seg.

• Med Collaboration Insights vil man kunne bidra til å motvirke tretthet og utbrenthet blant sine kolleger på jobb, og sette fokus på velvære.

• Asynkron kommunikasjon for å redusere antall møter: I følge Cisco Hybrid Work Index prater kun 48 prosent av møtedeltagerne faktisk i møter. Mange har også utfordringer med å jobbe på tvers at tidssoner. Med Vidcast (vil bli integrert våren 2022) har man muligheten til å ta opp, se, kommentere og gjøre viktige vurderinger fra møtet i ettertid og i sitt tempo.

• Ny Webex Desk Mini og Webex Desk i stort utvalg av farger: Opprett enkelt en arbeidsplass hvor som helst med den nye Webex Desk Mini som bringer med seg styrken og produktiviteten fra Webex Desk i et bærbart format til hybride arbeidstakere. Den har en 15,6-tommers interaktiv 1080p-skjerm, 64-graders HD-kamera, høyttaler med full rekkevidde og mikrofon som fjerner bakgrunnsstøy. Og for første gang tilbyr Cisco Webex Desk Mini og 24-tommer Webex Desk i flere farger (First Light, Carbon Black, Woodland Green, Nordic Blue, og Desert Sand Limited Edition). Webex Desk Mini og Webex Desk med farger forventes å være tilgjengelig for bestilling i begynnelsen av 2022 til veiledende utsalgspris som begynner på 995* USD og 1249* dollar.

• Styrk det kreative samarbeidet med whiteboarding: Webex Whiteboarding gjør det mulig for brukere å lage, finne, endre og dele whiteboards med hvem som helst, inkludert personer utenfor organisasjonen. Brukere kan trygt og enkelt samarbeide, idémyldre og kommentere fra hvilken som helst enhet – mobil, nettbrett, bærbar pc, eller en Webex-enhet med berøringsskjerm, inkludert den nye Webex Board Pro. Webex Board Pro har integrerte videokonferanser, doble 4K-kameraer, retningsbestemt lyd, to aktive penner og man kan velge mellom en 55- eller 75-tommers skjerm. Webex Board Pro vil være tilgjengelig for bestilling i november til Ciscos veiledende utsalgspris 8995* USD (55 ") og 14,995* USD (75").

Bang & Olufsen og Cisco lanserer headsetet Bang & Olufsen Cisco 980

• Bang & Olufsen og Cisco har inngått et partnerskap for å sammen utvikle headsetet Bang & Olufsen Cisco 980 – et stilfullt og moderne headset bygget på kvalitetsmaterialer med en rekke funksjoner og krystallklar lyd for tale, videomøter, musikk, podkaster og mer.

• Headsetet er designet for å kunne brukes både på jobb og privat. Blant annet har headsetet on-ear-kontroll for å enkelt kunne dempe, starte eller ende samtaler, adaptiv støyfjerningsfunksjon, integrert sikkerhetssystem, og sømløs integrasjon med Webex, Bluetooth 5.1 og mer.

• Bang & Olufsen Cisco 980 vil være tilgjengelig for bestilling tidlig i 2022 med en veiledende Cisco-pris på 549* USD.

*Prisene vist er veiledende for sluttbrukere og for kunder som har en Webex cloud meetings subscription for hele selskapet (Meetings AU, EA og Webex Suite).

Se ytterligere nyheter for Webex-plattformen i dokumentet vedlagt.

Webex Board Pro. Foto: Cisco
Webex Board Pro. Foto: Cisco
Webex Desk fargeutvalg. Foto: Cisco

Om Cisco

Cisco (NASDAQ: CSCO) er en verdensomspennende teknologileder som kobler ting sammen på en sikker måte. Vårt formål er å jobbe for en inkluderende fremtid for alle ved å hjelpe kundene våre med å tenke nytt rundt applikasjonene sine, drive hybridarbeid, sikre bedriften sin, transformere infrastruktur og oppfylle bærekraftsmålene sine. Oppdag mer på nyhetsrommet og følg oss på X på @Cisco.

Cisco og Cisco-logoen er varemerker eller registrerte varemerker for Cisco og/eller dets tilknyttede selskaper i USA og andre land. En liste over Ciscos varemerker finner du på www.cisco.com/go/trademarks. Tredjeparts varemerker som er nevnt er eiendommen til deres respektive eiere. Bruken av ordet partner innebærer ikke et partnerskapsforhold mellom Cisco og noe annet selskap.