Klarna

Stor Klarna og Reddit-liste: Her er 15 av de mest populære produktene som varer lengst uten å gå i stykker

Del
Sandaler fra Birkenstock, termos fra Stanley eller ryggsekk fra JanSport er, uavhengig av kategori, blant de produktene som holder lengst uten å gå i stykker. Det fremgår av en analyse av anbefalingene til mer enn 1,4 millioner brukere av Reddit-forumet «Buy it for Life», blant annet ved bruk av ChatGPT.

Den internasjonalt ledende fintech-giganten Klarna har inngått et partnerskap med nyhetsnettsamfunnet  Reddit for å utvikle en oversikt over de mest holdbare produktene på markedet. Utgangspunktet for listen er millioner av råd gitt av abonnentene på Reddit-samfunnet  «Buy it for Life» («BIFL»). Nettforumet har som mål at flere skal kjøpe høykvalitetsprodukter som varer lenge uten å gå i stykker og ende opp i søpla.

– Klarna vil hjelpe de mer enn 150 millioner forbrukerne som bruker oss til å handle smartere. Derfor gir vi både informasjon, og har verktøy som hjelper deg til å ta bevisste kjøpsbeslutninger. Sammen med Reddit og BIFL-samfunnet er målet å vise at produkter som varer lengre er både bra for miljøet og lommeboka, sier bærekraftsjef i Klarna, Salah Said.

Listen blir lansert i forbindelse med årets markering av Earth Week.

Tok i bruk Chat GPT og egen dataanalyse

Topplisten* er en oversikt over de produktene som har blitt nevnt flest ganger i en positiv eller nøytral sammenheng – som de mest holdbare i løpet av 2022 – uavhengig av kategori – på Reddit-forumet. Denne dataen er først analysert med ChatGPT, og deretter manuelt av Klarna. 

Blant produktene som trekkes frem som holder lengst uten å gå i stykker er Birkenstock sandaler, termos fra Stanley, Dr Martens-boots og ryggsekk fra JanSport.

– Dette er en liste basert på erfaringene og tipsene til en av de aller tøffeste testgruppene blant forbrukerne som finnes per i dag. Nettforumet BIFL, som vil motvirke bruk-og-kast-mentaliteten ved å oppfordre flere til å kjøpe kvalitet som gjerne varer i flere generasjoner, har vokst i størrelse i mer enn 10 år, og vi er veldig glade for å kunne dele innsikten de sitter på for å bevisstgjøre forbrukeren til å ta enda smartere valg når de shopper, sier Yvonne Quinn, Head of International Business Marketing hos Reddit.

Her er BIFL-listen* for 2023 – fra Klarna og Reddit (urangert):

  • Kontorstol, «Aeron» (Herman Miller)
  • Sandaler, (Teva)
  • Sandaler (Birkenstock)
  • Boots (Red Wing)
  • Vannkoker (Zojirushi)
  • Boots (Dr Martens)
  • Vannflaske (Nalgene)
  • Hårklipper (Wahl)
  • Servise (Corelle)
  • Bag (Filson)
  • Kjele (All-Clad)
  • Grytesett (Le Creuset)
  • Ryggsekk (JanSport)
  • Termos (Stanley)
  • Vannflaske (Klean Kanteen)

Flere initiativer for å gi mer innsikt til mer bevisste valg – for miljø og lommebok

Som et ledd i Klarnas langsiktige mål om å fremme bærekraft, skal de etter planen oppdatere BIFL-topplisten på årlig basis. Det nye initiativet er bare et av mange nye initiativer fra Klarna for å gi kundene sine verktøyene og informasjonen de trenger for å spare både miljøet og deres egen lommebok:

  • I fjor  lanserte Klarna et prissammenligningsverktøy for å hjelpe forbrukerne å finne den beste prisen blant tusenvis av nettbutikker.
  • Med elektronikkmerkevareordningen  “merker for bevisste merkevarer” kan du nå med et enkelt trykk få tilgang til informasjon om et tech-merkevares klimagassutslipp, energibruk som hentes fra fornybare kilder og lignende.
  • I januar i år lanserte Klarna en  videresalgfunksjon som gjør det mulig for kunder i Sverige å videreselge tidligere kjøp direkte gjennom Klarna-appen.
  • Klarna introduserte også nylig  "Shop Circular"-kolleksjoner som fremhever merkevarer med sirkulære tjenester for å redusere avfall og maksimere bruken av produkter.
  • De gjorde også nylig  betydelige oppgraderinger av sin CO2e-tracker i Klarna-appen. Klarnas CO2e-tracker gir kunder over hele verden utslippsdata på produktnivå for nesten 70 millioner varer i hvert trinn av produktets livssyklus. Det gjør det til en av de største bevisstgjøringskampanjene om karbonavtrykk noensinne. Mer enn 300 000 forbrukere sporer i gjennomsnitt aktivt sitt karbonavtrykk gjennom Klarna hver måned.

*Om BIFL listen

Klarna og Reddits Buy it for life-liste inneholder noen av de mest anbefalte produktene blant medlemmene av Buy it for life-forumet på Reddit i 2022. Listen er ikke godkjent eller gjennomgått av Reddit eller noen av merkevarene på listen. Klarna garanterer ikke for produktene på listen sin kvalitet eller holdbarhet på vegne av Klarna, Reddit eller noen produsenter eller selgere. Klarna kan være tilknyttet de oppførte produktene eller merkevarene og kan motta provisjon.

 

Om Reddit

Reddit er et fellesskap med flere fellesskap hvor mennesker kan dykke ned i alt gjennom opplevelser bygd rundt deres interesser, hobbyer eller lidenskaper. Vår misjon er å skape fellesskap, tilhørighet og myndiggjøring til alle i verden. Reddit-brukere sender inn, stemmer på og kommenterer innhold, historier og diskusjoner om de temaene de bryr seg mest om. På Reddit finnes det et fellesskap for alle, om det handler om kjæledyr eller barneoppdragelse, og med mer enn 50 millioner aktive brukere hver dag er det et hjem for de mest åpne og autentiske samtalene på internett. For mer informasjon, besøk redditinc.com.

Kontakter

press@klarna.com

Bilder

Last ned bilde
Last ned bilde
Last ned bilde
Salah, Said, Bærekraftsjef, Klarna,
Salah, Said, Bærekraftsjef, Klarna,
Last ned bilde
Yvonne Quinn, Head of International Business Marketing, Reddit.
Yvonne Quinn, Head of International Business Marketing, Reddit.
Last ned bilde

Om Klarna

Klarna
Klarna
Biskop Gunnerus' gate 14A
0185 Oslo

21 01 89 91https://www.klarna.com/no/

Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com 

Følg pressemeldinger fra Klarna

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Klarna

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye