Stor interesse for elektrokontrakter for riksveger Midt-Norge
Da tilbudsfristen gikk ut 12. april, hadde fem entreprenører sendt inn tilbud på «9451 Elektrokontrakt Trøndelag»:
Tilbyder |
Tilbudssum eks. mva. |
Otera Traftec |
59 459 435,56 |
Mesta |
74 771 963,00 |
BMO Elektro |
86 420 903,00 |
NTE Elektro |
210 033 294,53 |
ON Energi |
300 788 239,00 |
Sju entreprenører har sendt inn tilbud på «9452 Elektrokontrakt Møre og Romsdal»:
Tilbyder |
Tilbudssum eks. mva. |
Mesta |
72.495.459 |
Otera Traftec |
75.553.459 |
BMO Elektro |
89.832.542 |
Caverion Norge |
95.936.490 |
Nettpartner |
140.290.245 |
BKK Enotek |
150.242.604 |
Kraftmontasje |
157.230.009 |
– Vi er svært fornøyde med deltagelsen i konkurransene, og vi merket også under tilbudskonferansene at mange var interessert. Det er stort sprik i tilbudene, og vi er ikke sikre på hva det skyldes. Nå skal vi kontrollregne tilbudene og sjekke at vi har fått all nødvendig dokumentasjon, sier seksjonsleder Svein Ludvik Holme i Statens vegvesen.
Elektrokontrakten for riksvegene omfatter drift- og vedlikeholdsoppgaver knyttet til elektriske anlegg på veger. Deriblant renhold av trafikkobjekter og tekniske rom, og drift og vedlikehold av elektriske tunnelinstallasjoner, veglys, automasjonstekniske anlegg, elektriske maskiner, trafikkstyringsanlegg og elektronisk kommunikasjon (ekom).
– Vi eier og forvalter en rekke elektriske anlegg langs vegnettet, og disse kontraktene er viktige for å opprettholde og ivareta funksjonaliteten til dette utstyret. I tunneler omfatter dette blant annet risikoavbøtende innretninger som er viktige for overvåkning og styring av trafikk, og ikke minst håndtering av hendelser, sier Holme.
Elektrokontrakten for riksveger i Trøndelag omfatter blant annet elektroannlegg i 20 tunneler og over 7000 belysningspunkter utenfor tunneler. Kontrakten i Møre og Romsdal omfatter blant annet elektroanlegg i 31 tunneler og over 3500 lyspunkter utenfor tunnelene.
Oppstart for kontraktsperioden elektrokontrakt Trøndelag er 01.01.2022 og den varer fram til 31.08.2026. Lenke til DOFFIN.
Oppstart for kontraktsperioden elektrokontrakt Møre og Romsdal er 01.02.2022 og den varer fram til 31.08.2026. Lenke til DOFFIN.
Statens vegvesen legger opp til samme avslutningstidspunkt for elektrokontraktene som for driftskontraktene.
Nøkkelord
Kontakter
Pressevakt Drift og vedlikehold
* Drift, vedlikehold og forvaltning av riksvegnettet * Brøyting/strøing/salting * Asfalt * Rekkverk * Bruer * Tunneler * Fjelloverganger * Rasteplasser * Inspeksjoner * Ferje
Svein Ludvik HolmeSeksjonsleder Drift og vedlikehold midt
Tel:95160738svein.ludvik.holme@vegvesen.noBilder
Om Statens vegvesen
Statens vegvesen arbeider for å skape et smart og sammenhengende transportsystem på vei for hele Norge. Det skal være enkelt å reise og transportere varer – på sikre veier tilpasset framtidens behov.
Følg pressemeldinger fra Statens vegvesen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Statens vegvesen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Statens vegvesen
Farlige svinger blir tryggere for syklister12.9.2025 14:15:24 CEST | Pressemelding
"Ventebokser” og “sykkelfelt med buffer” er to nye grep som gir syklister bedre plass i trafikken.
Alta-tunneler får bedre lys12.9.2025 13:42:05 CEST | Pressemelding
Mandag 15. september starter arbeidet med å montere bedre lys i fire tunneler på E6 i Alta kommune. Vegen blir stengt i inntil to timer av gangen om natten.
Norges største tunnelprosjekt inviterer til leverandørdag og markedsdialog12.9.2025 12:20:18 CEST | Pressemelding
Fellesprosjektet Arna–Stanghelle inviterer leverandører, entreprenører og samarbeidspartnere til leverandørdag og markedsdialog 21.–22. oktober i Bergen.
Målet er fortsatt byggestart i Rødsliane i høst12.9.2025 11:28:50 CEST | Pressemelding
Utbyggingsdirektør Kjell Inge Davik i Statens vegvesen, sier rassikringsprosjektet fra Lovraeidet til Rødsliane på rv. 13 skal gjennomføres.
Tester gjenbruksmasser i asfalt11.9.2025 12:17:42 CEST | Pressemelding
På en 430 meter lang strekning av E39 i Trøndelag tester Statens vegvesen en asfalttype der over 60 prosent av steinmassene er resirkulerte gravemasser.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom