Stockwik tillträder Cordinator Medical Service

Stockwik Förvaltning AB (publ) har per idag den 1 juni 2022 tillträtt samtliga aktier i Cordinator Medical Service AB (”Cordinator”). Tillträdet är i enlighet med det avtal om förvärv som offentliggjordes den 16 maj 2022.

Som ett av Östergötlands ledande företag inom sitt verksamhetsområde företagshälsovård och privat sjukvård kompletterar Cordinator på ett utmärkt sätt Stockwiks övriga företag inom segmentet; TEAM Hälsa, Hela Företagshälsovård, Tjugonde Friskvård och Hälsobolaget.

För tolvmånadersperioden per den 30 april 2022 uppgick Cordinators nettoomsättning till 26 MSEK. EBITDA-resultatet uppgick för motsvarande period till knappa 4 MSEK.

Transaktionen sker på skuldfri basis till en EBITDA-multipel 6x.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 juni 2022 kl. 11:00 (CEST).

För ytterligare information kontakta:

David Andreasson, VD och koncernchef
Stockwik Förvaltning AB (publ)
Telefon: nollsjunolltresexåttatrettonnittionio

Om Stockwik

Stockwik ger sina aktieägare möjlighet att vara delägare i en portfölj av välskötta, stabila och lönsamma, mindre, svenska kvalitetsföretag. Stockwik erbjuder en stabil plattform för småföretag att utvecklas organiskt och via kompletterande förvärv. Stockwik tar tillvara på de mindre bolagens spetskompetens och erbjuder det stora bolagets trygghet och möjligheter. Vi investerar långsiktigt och förvärvar bolag för att behålla dem. I vår investeringsprocess ställer vi krav på såväl kvantitativa parametrar såsom kapitaleffektivitet som kvalitativa värden såsom god affärsetik samt ordning och reda. Vårt arbete baseras på tre grundprinciper; Rätt människor, rätt värderingar, rätt bolag. Stockwik är noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap med kortnamn STWK.

Protokoll fra Yara ekstraordinær generalforsamling7.7.2022 18:40:00 CEST | Pressemelding

Oslo, 7. juli 2022: Yara International ASAs ekstraordinære generalforsamling godkjente i dag den interne reorganiseringen i form av en fisjon og trekantfusjon med kapitalforhøyelse i selskapet i tråd med forslagene i innkallingen til den ekstraordinære generalforsamlingen. Den interne reorganiseringen er et ledd i forberedelsen til en mulig børsnotering av Yara Clean Ammonia. Fullstendig protokoll fra den ekstraordinære generalforsamlingen er tilgjengelig på Yaras hjemmeside: Reports and presentations | Yara International Kontakt Silje Nygaard Investorkontakt Mobil: +47 957 04 843 E-post: silje.nygaard@yara.com Om Yara Yaras misjon er å sørge for mat til verdens befolkning og å verne om jordkloden. Basert på vår visjon om en verden uten sult og en vel ivaretatt planet har vi utviklet en strategi som fremmer langsiktig verdivekst, bærekraftig plantenæring og nullutslippsløsninger for produksjon av gjødsel og energi. Yaras ambisjon er å utvikle fremtidens klimapositive matkjede, en kjede

Minutes from the Yara Extraordinary General Meeting7.7.2022 18:40:00 CEST | Press release

Oslo, 7 July 2022: The extraordinary general meeting of Yara International ASA today approved the internal reorganization by way of a demerger and triangular merger and share capital increase in the company in line with the proposals in the Extraordinary General Meeting Notice. The purpose of the internal reorganisation is to prepare for the contemplated IPO of Yara Clean Ammonia. The full minutes of the Extraordinary General Meeting are available on Yara's website: Reports and presentations | Yara International Contact: Silje Nygaard Investor Relations Mobile: +47 957 04 843 E-mail: silje.nygaard@yara.com About Yara Yara grows knowledge to responsibly feed the world and protect the planet. Supporting our vision of a world without hunger and a planet respected, we pursue a strategy of sustainable value growth, promoting climate-friendly crop nutrition and zero-emission energy solutions. Yara’s ambition is focused on growing a nature positive food future that creates value for our custo