Stockwik rekryterar Rickard Henze som COO

Stockwik Förvaltning AB (publ) har anställt Rickard Henze som ny Chief Operating Officer. Rickard kommer senast från Nordea där han bland annat varit chef för den svenska delen av aktieanalys. Han tillträder per idag.

• ”Stockwik har vuxit kraftigt på sistone och har som ambition att fortsätta växa i högt tempo. Genom rekryteringen av Rickard skapas förutsättningar för detta. Hans kompetens inom den finansiella marknaden samt analysförmåga tillför oss kompetens och resurser för framtida tillväxt, säger David Andreasson, VD för Stockwik.
  • Rickards erfarenhet och analytiska sinne för siffror ger oss möjlighet att arbeta än mer effektivt i vår förvärvsprocess samt med vår redovisning och rapportering”, säger Andreas Säfstrand, CFO på Stockwik.
  • Jag har följt Stockwik som investerare under flera år. Bolaget har haft en imponerande utveckling och jag är övertygad om att resan bara har börjat. Det kommer att bli väldigt stimulerande att aktivt bidra till detta operationellt”, säger Rickard Henze.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19april 2021 kl. 09:25 (CET).

För ytterligare information kontakta:

David Andreasson, VD och koncernchef
Stockwik Förvaltning AB (publ)
Telefon: nollsjunolltresexåttatrettonnittionio

Om Stockwik

Stockwik ger sina aktieägare möjlighet att vara delägare i en portfölj av välskötta, stabila och lönsamma, mindre, svenska kvalitetsföretag. Stockwik erbjuder en stabil plattform för småföretag att utvecklas organiskt och via kompletterande förvärv. Stockwik tar tillvara på de mindre bolagens spetskompetens och erbjuder det stora bolagets trygghet och möjligheter. Vi investerar långsiktigt och förvärvar bolag för att behålla dem. I vår investeringsprocess ställer vi krav på såväl kvantitativa parametrar såsom kapitaleffektivitet som kvalitativa värden såsom god affärsetik samt ordning och reda. Vårt arbete baseras på tre grundprinciper; Rätt människor, rätt värderingar, rätt bolag. Stockwik är noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap med kortnamn STWK.

Mandalay Resources Provides Target Release Date for First Quarter 2021 Financial Results and Conference Call10.5.2021 23:00:00 CEST | Press release

TORONTO, May 10, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation (“Mandalay” or “the Company”) (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) announces that its first quarter 2021 financial results will be released after market close on May 12, 2021, followed by a conference call with Dominic Duffy, President and Chief Executive Officer of Mandalay, for investors and analysts on May 13, 2021, at 8:00 AM (Toronto time). Analysts and interested investors are invited to participate using the following dial-in numbers: Participant Number:(201) 689-8341Participant Number (Toll free):(877) 407-8289Conference ID:13719805 A replay of the conference call will be available until 11:59 PM (Toronto time), May 27, 2021, and can be accessed using the following dial-in number: Encore Toll Free Dial-in Number:(877) 660-6853Encore ID:13719805 For Further Information: Dominic Duffy President and Chief Executive Officer Edison Nguyen Manager, Analytics and Investor Relations Contact: (647) 260-1566 About Mandalay Reso

Industrivärden divests its shareholding in SSAB for SEK 2,019 million10.5.2021 23:00:00 CEST | Press release

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN OR INTO THE UNITED STATES, AUSTRALIA, CANADA, JAPAN OR SOUTH AFRICA OR IN ANY JURISDICTION IN WHICH SUCH RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL. PLEASE SEE THE IMPORTANT NOTICE AT THE END OF THIS ANNOUNCEMENT. Industrivärden has today divested its entire holding of 44,334,933 class A shares in SSAB at a price of SEK 45.53 per class A share, corresponding to a total proceeds of SEK 2,019 million. The divestment has been made by means of an accelerated book building process addressed to institutional investors. The divested shares represent 4.3 percent of the capital and 11.8 percent of the votes in SSAB. Commenting on the transaction, Industrivärden’s CEO Helena Stjernholm says: “Industrivärden has been a long-term and committed owner with a significant shareholding in SSAB since 1994. Within the framework of our ownership role, we have actively participated in several important development steps, s