Stockwik publicerar delårsrapport 1 januari - 30 september 2021

DET MEST TRANSAKTIONSINTENSIVA ÅRET NÅGONSIN

I augusti förvärvades Hela Företagshälsovård, en mindre koncern med inriktning på̊ företagshälsa. Hela är en välrenommerad hälsovårdsverksamhet och passar mycket väl in i vår strategi att förvärva välskötta, stabila och lönsamma, mindre, svenska kvalitetsföretag. Hela har fått en god start inom Stockwikfamiljen. Företaget är verksamt i en expansiv region med ett starkt och väletablerat varumärke.

För rullande tolv månader redovisar koncernen proforma 641,8 MSEK i nettoomsättning och 68,3 MSEK i EBITDA. Nettoskulden uppgick vid periodens utgång till 228,0 MSEK samt att nettoskuld/EBITDA rullande 12 månader proforma uppgick till 3,3x. För rullande tolv månader redovisar koncernen proforma ett EBITA om 45,9 MSEK.

PERIODEN 1 JANUARI - 30 SEPTEMBER 2021

• Nettoomsättningen uppgick till 398,5 (294,7) MSEK
  • Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 39,2 (25,7) MSEK
  • Rörelseresultat före avskrivningar på immateriella anläggningstillgångar (EBITA) uppgick till 22,4 (13,1) MSEK
  • Rörelseresultat (EBIT) uppgick till 10,7 (6,9) MSEK
  • Resultat efter skatt uppgick till -15,8 (6,1) MSEK
  • Resultat per aktie för verksamheten före utspädning uppgick till -2,83 (1,37) SEK, efter utspädning till -2,83 (1,35) SEK

PERIODEN 1 JULI - 30 SEPTEMBER 2021

• Nettoomsättningen uppgick till 134,8 (100,0) MSEK
  • Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 15,9 (8,2) MSEK
  • Rörelseresultat före avskrivningar på immateriella anläggningstillgångar (EBITA) uppgick till 9,8 (3,0) MSEK
  • Rörelseresultat (EBIT) uppgick till 5,8 (0,5) MSEK
  • Resultat efter skatt uppgick till -1,3 (7,5) MSEK
  • Resultat per aktie för verksamheten före utspädning uppgick till -0,21 (1,59) SEK, efter utspädning till -0,21 (1,55) SEK

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Stockwik Förvaltning AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 november 2021 kl. 08:00 (CET).

För ytterligare information kontakta:

David Andreasson, VD och koncernchef
Stockwik Förvaltning AB (publ)
Telefon: nollsjunolltresexåttatrettonnittionio

Om Stockwik

Stockwik ger sina aktieägare möjlighet att vara delägare i en portfölj av välskötta, stabila och lönsamma, mindre, svenska kvalitetsföretag. Stockwik erbjuder en stabil plattform för småföretag att utvecklas organiskt och via kompletterande förvärv. Stockwik tar tillvara på de mindre bolagens spetskompetens och erbjuder det stora bolagets trygghet och möjligheter. Vi investerar långsiktigt och förvärvar bolag för att behålla dem. I vår investeringsprocess ställer vi krav på såväl kvantitativa parametrar såsom kapitaleffektivitet som kvalitativa värden såsom god affärsetik samt ordning och reda. Vårt arbete baseras på tre grundprinciper; Rätt människor, rätt värderingar, rätt bolag. Stockwik är noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap med kortnamn STWK.

Bavarian Nordic Reports Positive Topline Phase 2 Results for its COVID-19 Vaccine Candidate5.12.2021 18:21:41 CET | Press release

Bavarian Nordic’s non-adjuvanted COVID-19 vaccine candidate, ABNCoV2 (100μg), demonstrated a strong boosting effect, increasing the existing levels of SARS-CoV-2 neutralizing antibodies against the Wuhan variant by 2-40-fold depending on the initial levels of antibodiesThe large boosting effect of ABNCoV2 elevated the neutralizing antibodies to levels reported to be highly efficacious (>90%) against SARS-CoV-21A similar fold increase was observed for all SARS-CoV-2 variants tested (Wuhan, Alpha, Beta and Delta) following the booster vaccination with ABNCoV2The vaccine was well-tolerated, with no serious adverse events reportedThese initial results confirm the potential of ABNCoV2 to function as a universal COVID-19 booster vaccineThe Company’s management will host a conference call tomorrow at 2 pm CET (8 am EST) to discuss the results COPENHAGEN, Denmark, December 5, 2021 – Bavarian Nordic A/S (OMX: BAVA), a fully integrated vaccines company, announced today positive topline results f

Bavarian Nordic rapporterer positive toplinjeresultater fra fase 2-forsøg med sin COVID-19 vaccinekandidat5.12.2021 18:21:41 CET | pressemeddelelse

Bavarian Nordics COVID-19 vaccinekandidat uden hjælpestof (adjuvant), ABNCoV2 (100μg), demonstrerede i et fase 2 forsøg en solid boostereffekt, ved at forhøje de eksisterende niveauer af SARS-CoV-2 neutraliserende antistoffer mod Wuhan varianten 2-40 gange afhængigt af de initiale antistofniveauerDen høje boostereffekt af ABNCoV2 forhøjede niveauet af neutraliserende antistoffer til niveauer som er blevet rapporterede som værende yderst effektive (>90%) mod SARS-CoV-21En lignende forhøjelse blev observeret for alle testede SARS-CoV-2 varianter (Wuhan, Alpha, Beta og Delta) efter boostervaccination med ABNCoV2Vaccinen var veltolereret med ingen rapporterede alvorlige bivirkningerDisse toplinjeresultater bekræfter ABNCoV2’s potentiale til at fungere som en universel COVID-19 boostervaccineVirksomhedens ledelse vil afholde en telefonkonference i morgen kl. 14:00 CET for at diskutere resultaterne KØBENHAVN, Danmark, 5. december 2021 – Bavarian Nordic A/S (OMX: BAVA), et fuldt integreret va