Stockwik förvärvar Kolarviks Sten & Trädgård

Stockwik Förvaltning AB (publ) har per idag den 12 januari 2021 förvärvat Kolarviks Sten & Trädgård AB. Samtliga aktier i Kolarviks har förvärvats.

Kolarviks kompletterar Stockwiks befintliga koncernstruktur inom segmentet fastighetsservice. De övriga portföljbolagen utgörs av Admit Ekonomi och Run Communications (tjänster), TEAM hälso- & friskvård (hälsa), Galdax, Stans Gummiverkstad, Däckcentrum och Däckbolaget i Växjö (industri), MBF, BergFast, AFF, KRVVS, Vaxholms Värmeservice och NF Måleri (fastighetsservice).

Transaktionen sker till en köpeskilling om 16,4 MSEK, varav 12,4 MSEK erläggs kontant, 3 MSEK erläggs genom revers med tre års löptid och en årlig ränta om 3 procent och 1 MSEK erläggs genom en riktad nyemission av aktier till säljarna av Kolarviks. Antalet utestående aktier i Stockwik förväntas öka med högst 10.638 aktier efter genomförande av denna apportemission, vilket motsvarar en utspädning om högst 0,2 procent. Utöver detta delar köpare och säljare lika på EBIT-resultatet under tre (3) år med avdrag för aktuell skattesats.

Kolarviks är en väletablerad verksamhet sedan över 15 år med helhetserbjudande inom mark- och trädgårdsanläggningstjänster. Verksamheten sträcker sig från mark- och grundläggningsarbeten till finplanering och i viss utsträckning även skötsel. Kundbasen är diversifierad med ett under senare år ökande inslag av större företag och bostadsrättsföreningar och korresponderande större projekt.

Kolarviks resultat (EBITDA) har under de senaste fem åren växt med i genomsnitt 30 procent per år. Företagets nettoomsättning för år 2020 uppgår preliminärt till ca 41,7 MSEK med ett rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) om 9,0 MSEK. Företaget har 19 anställda och har säte i Enköping. Verksamheten bedrivs i Mälardalen.

BAKGRUND OCH MOTIV

Kolarviks är en lönsam och etablerad verksamhet med strukturer för självständig drift. Säljare Thomas Johansson och Pär Johansson samt övrig befintlig personal kvarstår oförändrad. Verksamheten innehar en etablerad position inom ett område med stadig och konjunkturoberoende efterfrågan. Förvärvet ligger väl i linje med Stockwiks intentioner att förvärva lönsamma bolag med bedömd låg operativ risk. Det är ett starkt kompletteringsförvärv till Stockwiks befintliga verksamhet inom området och i huvudsak till portföljbolaget BergFast.

• Med Kolarviks gör Stockwik ett fint förvärv inom området mark- och anläggningstjänster. Kolarviks är ett svenskt kvalitetsföretag med 15 års historik och som uppvisar en stadig ekonomisk utveckling och god tillväxt. Tillsammans med Stockwiks övriga verksamheter inom fastighetsservice har Kolarviks förutsättningar för en fortsatt fin utveckling och ytterligare tillväxt.  Det är med stor glädje vi presenterar detta för våra aktieägare”, säger David Andreasson, VD för Stockwik.
  • ”För Kolarviks har det varit grundläggande att finna en långsiktig ägare och en miljö där vi tillsammans med vår personal kan fortsätta att verka och vidareutveckla vårt erbjudande. Vår verksamhet kompletterar Stockwik geografiskt i Mälardalsregionen. Vi ser nu fram emot att vara en del av Stockwik och att tillsammans växa, bredda och stärka vårt erbjudande inom mark- och anläggningstjänster”, säger Thomas Johansson, grundare av Kolarviks.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Stockwik Förvaltning AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 januari 2021 kl. 14:20 (CET).

För ytterligare information kontakta:

David Andreasson, VD och koncernchef
Stockwik Förvaltning AB (publ)
Telefon: nollsjunolltresexåttatrettonnittionio

Om Stockwik

Stockwik ger sina aktieägare möjlighet att vara delägare i en portfölj av välskötta, stabila och lönsamma, mindre, svenska kvalitetsföretag. Stockwik erbjuder en stabil plattform för småföretag att utvecklas organiskt och via kompletterande förvärv. Stockwik tar tillvara på de mindre bolagens spetskompetens och erbjuder det stora bolagets trygghet och möjligheter. Vi investerar långsiktigt och förvärvar bolag för att behålla dem. I vår investeringsprocess ställer vi krav på såväl kvantitativa parametrar såsom kapitaleffektivitet som kvalitativa värden såsom god affärsetik samt ordning och reda. Vårt arbete baseras på tre grundprinciper; Rätt människor, rätt värderingar, rätt bolag. Stockwik är noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap med kortnamn STWK.

REPURCHASE OF SHARES20.1.2021 18:15:00 CETPress release

REPURCHASE OF SHARES Amsterdam, the Netherlands - Flow Traders N.V. (“Flow Traders”) (Euronext: FLOW) has repurchased 62,790 of its own shares in the period from 14 January 2021 up to and including 20 January 2021 at an average price of €28.52. As announced on 11 November 2020, these repurchases are being made in order to satisfy the requirements of various employee incentive plans. The consideration of this purchase was €1.8 million. The total number of shares purchased under this programme to date is 799,922 shares at an average price of €26.90 for a total consideration of €21.5 million. 2,031,091 shares were held in treasury as at 20 January 2021. Contact Details Flow Traders N.V. Jonathan Berger / Investor Relations Officer Phone: +31 20 7996799 Email: investor.relations@flowtraders.com About Flow Traders Flow Traders is a leading global financial technology-enabled liquidity provider in financial products, historically specialized in Exchange Traded Products (ETPs), now expanding

KONNECT SELECTS SOLUTIONS 30 TO ROLL OUT ITS OFFER IN WESTERN EUROPE20.1.2021 18:00:00 CETPress release

Solutions 30 (Euronext Paris: S30) has been selected by konnect, an entity of the Eutelsat Group (Euronext Paris: ETL), to roll out its new ultra high-speed satellite Internet access for the general public. As part of this partnership, Solutions 30 will carry out all installation services, allowing konnect to guarantee its customers a professional, uniform, and standardized installation in European countries where its offer is marketed. Europe’s leading provider of rapid-response multi-technology services, Solutions 30 performs more than 60,000 call-outs a day thanks to a team of 11,000 technicians and a particularly dense territorial network in Europe. For more than 15 years, the company has leveraged a unique software platform for team management and call-out optimization to provide customers with a standardized operating process that guarantees service quality and consistency. A significant part of Solutions 30’s business is in telecommunications, where it intervenes on behalf of th

SEK TENDER OPERATION ANNOUNCEMENT FOR ONWARD LENDING20.1.2021 16:20:00 CETPress release

Bid date, 2021-01-22Bid Submission Date2021-01-22Bid times10.30-11.00 (CET/CEST) on the Bid dateOffered Amount50 billion SEKMaximum Permitted Bid Volume12.5 billion SEK from an individual bidderSettlement Date2021-01-26Minimum Permitted Bid Volume10 million SEK per bidFinal Repayment Date2025-01-27Maximum Allocation25 per cent of Offered AmountAllocation TimeNo later than 11.30 (CET/CEST) on the Bid dateRepayment Date2022-01-26Option Repayment Date 12023-01-26Option Repayment Date 22024-01-26Interest rateThe Riksbank´s applicable repo rateAdditional interest rate0.10 per centConfirmation of bids to e-maileol@riksbank.se Stockholm, 2021-01-20 This is a translation of the special terms and conditions published on www.riksbank.se. In the case of any inconsistency between the English translation and the Swedish language version, the Swedish language version shall prevail. Complete terms and conditions can be retrieved at www.riksbank.se.

Novo Nordisk files for regulatory approval in the US of once-weekly semaglutide 2.0 mg for the treatment of type 2 diabetes20.1.2021 16:07:55 CETPress release

Bagsværd, Denmark, 20 January 2021 – Novo Nordisk today announced the submission of a label expansion application to the US Food and Drug Administration (FDA) for the existing marketing authorisation for Ozempic®, a once-weekly glucagon-like peptide-1 (GLP-1) analogue, to introduce a new dose of 2.0 mg. Ozempic® is currently approved in the US in 0.5 mg and 1.0 mg doses for the treatment of type 2 diabetes in adults and to reduce the risk of major adverse cardiovascular events in adults with type 2 diabetes mellitus and established cardiovascular disease. The submission follows the application on 29 December 2020 for label extension to the European Medicines Agency (EMA). The submission is based on the results from the SUSTAIN FORTE trial, which included 961 people with type 2 diabetes in need of treatment intensification. In the trial, people treated with semaglutide 2.0 mg achieved a statistically significant and superior reduction in HbA1c compared to semaglutide 1.0 mg. In the tria

ArcAroma AB: 210120 ArcAroma och OptiFreeze skapar tillsammans ett starkare bolag20.1.2021 16:00:00 CETPressemelding

Pressmeddelande 2021-01-20 ArcAroma och OptiFreeze skapar tillsammans ett starkare bolag Styrelserna i ArcAroma AB (publ) och OptiFreeze AB (publ) beslutade igår att föreslå ett samgående mellan bolagen genom fusion. Beslutet har tagits mot bakgrund av den marknadspotential och de synergieffekter som identifierats i samband med bolagens utökade samarbetsavtal, som tecknades i november 2020. ArcAroma och OptiFreeze har i olika omfattning samarbetat sedan grundandet av OptiFreeze 2011, där ArcAroma var en av grundarna till OptiFreeze. Sedan bolagens utökade samarbete inleddes i november 2020 har marknadsmöjligheter och synergier framstått som allt tydligare om bolagens resurser och tillväxtpotential kombineras. När fusionen är genomförd är målet att inleda processen för ett listbyte till Nasdaq Stockholm Small Cap. Storleken på det fusionerade bolaget skapar rätt förutsättningar för en kostnadseffektiv accelererad tillväxt som vilar på en unik teknologiplattform. Det nya bolagets kostnad