Stockwik förvärvar Cordinator Medical Service

Solna den 16 maj 2022

PRESSMEDDELANDE

Stockwik Förvaltning AB (publ) har ingått avtal om förvärv av Cordinator Medical Service AB (”Cordinator”). Stockwik förvärvar samtliga aktier i Cordinator. Som ett av Östergötlands ledande företag inom sitt verksamhetsområde företagshälsovård och privat sjukvård kompletterar Cordinator på ett utmärkt sätt Stockwiks övriga företag inom segmentet; TEAM Hälsa, Hela Företagshälsovård, Tjugonde Friskvård och Hälsobolaget. Med Cordinators verksamhet i Linköping och Norrköping täcker vi nu en stor del av Sverige. På Cordinators kliniker finns idag ca 30 anställda och konsulter. Verksamheten har bedrivits av Gunilla Rundqvist sedan 2004 med fokus på kvalitet och kundnöjdhet.

För den senaste tolvmånadersperioden, per den 30 april 2022, uppgick Cordinators nettoomsättning till 26 MSEK. EBITDA-resultatet uppgick för motsvarande period till knappa 4 MSEK.

Transaktionen sker på skuldfri basis till en EBITDA-multipel 6x.

BAKGRUND OCH MOTIV

Förvärvet av Cordinator är ytterligare ett lönsamt och välkänt bolag på sin lokala marknad av företagshälsovård och privat sjukvård. Cordinator har etablerade strukturer för självständig drift och passar därmed in i Stockwiks ambition att förvärva välskötta, lönsamma svenska kvalitetsföretag. Med Cordinator fortsätter Stockwik att växa som en oberoende utmanare i den svenska företagshälsovårdsbranschen.

• ”Jag är mycket glad över att ha fått lära känna Gunilla som startat och drivit Cordinator sedan 2004. Det är så lätt att betrakta företag alldeles för kvantitativt. Även om det naturligtvis är av stor betydelse lägger vi i Stockwik tyngden på det kvalitativa, på hur väl en verksamhet fungerar och på vilket sätt den drivs. Vårt intryck av Cordinator är på alla vis mycket positivt och vi önskar Gunilla och alla medarbetare varmt välkomna till Stockwik i sin helhet och till våra övriga hälsovårdsföretag i synnerhet”, säger David Andreasson VD för Stockwik.
  • ”Jag är mycket glad och stolt över att Cordinator nu blir en del av Stockwik och deras spännande satsning inom hälsosegmentet. Det kommer ge oss stora möjligheter till synergier och utveckling av nya koncept för att leverera ännu större värde till befintliga och nya kunder. Det kommer också ge våra medarbetare nya möjligheter till utveckling samtidigt som det ger oss stabilitet och långsiktig trygghet. Då jag fått ett mycket positivt intryck av David och Stockwik samt att de delar våra värderingar, ska det bli mycket roligt att tillsammans få fortsätta arbetet mot branschledande kvalitet och kundnöjdhet.säger Gunilla, grundare av Cordinator.

Tillträde kommer att ske i början av juni och konsolideras in i segmentet hälsovård från och med den 1 juni 2022.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 maj 2022 kl. 10:00 (CEST).

För ytterligare information kontakta:

David Andreasson, VD och koncernchef
Stockwik Förvaltning AB (publ)
Telefon: nollsjunolltresexåttatrettonnittionio

Om Stockwik

Stockwik ger sina aktieägare möjlighet att vara delägare i en portfölj av välskötta, stabila och lönsamma, mindre, svenska kvalitetsföretag. Stockwik erbjuder en stabil plattform för småföretag att utvecklas organiskt och via kompletterande förvärv. Stockwik tar tillvara på de mindre bolagens spetskompetens och erbjuder det stora bolagets trygghet och möjligheter. Vi investerar långsiktigt och förvärvar bolag för att behålla dem. I vår investeringsprocess ställer vi krav på såväl kvantitativa parametrar såsom kapitaleffektivitet som kvalitativa värden såsom god affärsetik samt ordning och reda. Vårt arbete baseras på tre grundprinciper; Rätt människor, rätt värderingar, rätt bolag. Stockwik är noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap med kortnamn STWK.

Report – ERYTECH’s Combined Shareholders’ Meeting On June 24, 202224.6.2022 22:05:00 CEST | Press release

REPORT –ERYTECH’S COMBINED SHAREHOLDERS’ MEETING ON JUNE 24, 2022 Cambridge, MA (U.S.) and Lyon (France), June24, 2022 – ERYTECH Pharma (Nasdaq& Euronext: ERYP), a clinical-stage biopharmaceutical company developing innovative therapies by encapsulating therapeutic drug substances inside red blood cells, today announcedthat its Annual General Meeting was held on Friday, June 24, 2022. At the meeting, all resolutions for which the Board of Directors recommended a vote in favor were adopted, including: Approval of the annual financial statements and consolidated financial statements for the year ended December 31, 2021;Allocation of the financial year's results;Approval of the statutory auditors’ special report on regulated agreements and commitments with related parties;Approval of the elements of total compensation and benefits paid or allocated for the year ended December 31, 2021, to Gil BEYEN, Chief Executive Officer and Jean-Paul KRESS, Chairman of the Board;Approval of the compens

Cleantech Building Materials: Results of Annual General Meeting24.6.2022 14:54:27 CEST | Press release

24 June 2022 CLEANTECH BUILDING MATERIALS PLC, NASDAQ FIRST NORTH GROWTH MARKET, COPENHAGEN TICKER: CBM ISIN: GBOOBD1LVD21 CLEANTECH BUILDING MATERIALS PLC Results of Annual General Meeting The Annual General Meeting (“AGM”) of Cleantech Building Materials plc (“CBM” or the “Company”) was held in London earlier today, 24 June 2022. Details of the resolutions to be considered at the AGM were published in the Notice of AGM which was posted to Shareholders on 1 June 2022 and is available on the Company’s website: www.cbm-plc.com. All resolutions as set out in the Notice of AGM were duly passed without discussion. In particular, the following resolutions were passed at the AGM. The AGM resolved to authorise the directors of the Company to allot shares and grant rights to subscribe for, or convert any security, into shares. The directors of the Company sought authority for the purposes of section 551 of the Companies Act to exercise all the powers of the Company to allot shares and grant ri