Fineart

Stjerneskudd med kometkarriere! Solgte for 1,7 mill! 43 arbeider revet vekk i løpet av to dager!

Mathias Ma$arati Nordby åpnet sin første separatutstilling i Galleri Fineart torsdag 31. januar og gjorde rent bord! 900 besøkende på åpningsdagen og så godt som utsolgt utstilling med mange verk plassert i gode samlinger.

Mathias Ma$arati Nordby. Foto Anne Vesaas

Det ble en åpning helt utenom det vanlige, med egen DJ, et portabelt tatoveringsstudio og åpningstale av komiker Jonis Josef. Flere promentente gjester kastet glans over kvelden, som Bjarne Melgaard og Unge Ferrari.

Ma$arati har i en alder av 27 rukket å vekke oppsikt både nasjonalt og internasjonalt med sin særegne signatur innen kunst og design. Multitalentet fra Hamar har
laget bestillingsverk til navn som Metro Boomin, Post Malone, Roy Woods, Travis Scott, Trippy Red, Faze Clan + Banks, Silvana Iman med flere. Her hjemme har bl.a. Rolf A. Hoff, en av Norges største samlere av samtidskunst, sikret seg to tegninger av kunstneren. «Mathias er uredd, trygg på seg selv, og lager det han vil lage uten å tenke på hva andre mener», uttalte Hoff til D2 i høst.

Nettopp dette er Ma$aratis styrke. Han gjør det han vil! Han har en umiddelbar trygg strek, ingen nøling ingen skissing – han går rett på! Utstillingen Wildlife inneholder rundt femti nye arbeider i ulike teknikker med hovedvekt på oljepastell på papir, akryl og byggeskum på lerret, skulpturer, klesdesign m.m.

Utstillingen henger til og med 10.februar

Wildlife
Videokanal

Rolf Stavnem
Adm. dir
rolf@fineart.no

Mathias Ma$arati Nordby. Foto Anne Vesaas
Under torsdagens åpning. Foto Anne Vesaas
Utvalg fra utstillingen. Foto: Anne Vesaas

Om Fineart

Fineart
Filipstad Brygge 2

22 01 24 20http://www.fineart.no

Fineart AS er gjennom nettsiden fineart.no og Galleri Fineart på Tjuvholmen, Nordens største portal for presentasjon, formidling og salg av kunst.

Selskapet omsetter for 50 millioner kroner per år, og har over 300.000 registrerte brukere på nettstedet og har over 120 000 besøk hver måned fra over 55.000 unike besøkende. Vi formidler hovedsakelig mest grafikk, men også maleri, skulptur, bøker, glasskunst, kunsthåndverk og tekstil. Fra 2004 frem til i dag har selskapet også snudd fra å være et auksjonshus for kunst på nett, til å bli et komplett kunsthus og galleri der mer en 50 % av omsetningen kommer fra fastprissalg.

Følg saker fra Fineart

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Fineart på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Fineart

Christian Houge, “Residence of Impermanence”, Galleri Fineart 7/3 – 24/3-194.3.2019 07:00:00 CETPressemelding

Christian Houges siste kunstprosjekt handler om å hylle naturen og livet mer enn det handler om døden. 7. mars åpner den anerkjente fotokunstneren dørene for sin andre separatutstilling i Galleri Fineart. Christian Houge har arbeidet med serien Residence of Impermanence i bortimot et tiår. Ideen til prosjektet fikk han i 2008 da han så det utbrente interiøret og de forkullede dyrerestene etter en brann i en eksklusiv butikk som formidler utstoppede dyr i Paris. Houge ble umiddelbart tiltrukket av symbolikken i møte mellom menneske og natur.

Stolte og begeistret presentere Galleri Fineart utstillingen "Save Me." Torsdag 8. november fylles galleriet med helter og skurker fra Eivind Blakers tegneserieverden.5.11.2018 13:19:36 CETPressemelding

Eivind Blaker er sterkt influert av amerikansk kultur fra han som barn ble sugd inn i en tegnet verden av helter og antihelter via tv, film og tegneserier fra bladkiosken hjemme på Stathelle. Da som nå, var han mest opptatt av det visuelle og han har alltid ønsket å forsterke uttrykket og gi det tegnede mediet enda mer liv!

Ektepar jubilerer og debuterer: Vil la kunsten vise vei i miljøspørsmålet9.10.2018 11:05:43 CESTPressemelding

Kunstneren Gunilla Holm Platou og ektemannen Eivind Stoud Platou deler et brennende engasjement for miljøet, og bruker verdens miljøutfordringer som katalysator for kunsten. Håpet er at kunsten kan inspirere flere til å gjøre de riktige valgene i hverdagen. Torsdag 11. oktober åpner den felles utstillingen «KURIOSA», som markerer Gunillas 15 år som kunstner, og ektemannens debut som kunstner hos Galleri Fineart på Tjuvholmen.