Stina Talling slipper «I Can’t Remember»

18 år gamle Stina Talling fikk sin første smakebit på et internasjonalt publikum med MGP-semifinalelåten «Elevate» tidligere i år, og etter å ha eksperimentert musikalsk og skrevet låter hjemmefra i pandemiåret er Stina på vei mot å finne sin plass på popstjernehimmelen.

Der hun tidligere har gitt ut musikk på Bergensdialekt er det nå engelskspråklige låter som står i fokus – låter med sterke melodier og store, allsangverdige poprefreng båret av Stinas gjenkjennbare vokal. 29. oktober slipper hun den gitardrevne perlen «I Can’t Remember» - en låt om å gi slipp.

«Låta handler om å ikke klare å la en person gå, selvom du vet det kanskje er for deres begge beste. Teksten treffer meg veldig, og jeg tror det er noe mange kan kjenne seg igjen i» - Stina Talling

«I Can’t Remember» er produsert av Sivert Hagtvet (Dagny, Julie Bergan) og skrevet med Bård Mathias Bånsaksen (Ina Wroldsen, Steve Aoki, Cheat Codes) og Hilda Stenmalm (BTS, Dagny) - stjernelaget som også sto bak MGP-låta «Elevate». For Stina føles det helt naturlig å gi ut musikk engelsk.

«Jeg har alltid skrevet låter på engelsk når jeg har sittet på rommet mitt med gitaren min. Det var fint å starte med norsk musikk, men nå føler jeg meg klar for et mer voksent uttrykk. Jeg føler også at jeg rekker ut til et enda bredere publikum med et enda større vokabularSiden MGP har jeg fått et større publikum og fått følgere fra andre land, noe som er veldig stas!» - Stina Talling

Som 16-åring debuterte Stina Talling med den selvskrevne «BlimE»-hiten «Mer enn god nok». På kort tid har hun nådd over 20 millioner streams på Spotify, livedebutert på et fullstappet VG-lista Rådhusplassen foran hundretusener av seere, opptrådt på Gullfisken og Melodi Grand Prix og ligget i toppen av streaminglistene.

«I Can’t Remember» er ute 29. oktober.

_________

Siden Stina Talling fra Bergen startet med YouTube-videoer i 2013 har hun hatt over 17 millioner avspillinger på sine personlige og humoristiske videoer. I 2017 og 2018 ble hun nominert i kategorien "årets morsomste" under Gullsnutten, til "årets underholdning" i Vixen Influencer Awrds 2018 og i 2019 ble hun nominert i kategorien "stjerneskudd" i Nickelodeon 2019 International Kid's Choice Awards. Stina har også vært en del av Dplay-suksessen "Influenserne". Julen 2018 føk hun oppover hitlistene med julesangen "Nå er det jul" som en del av The sPlayers, og tidlig neste år signerte hun platekontrakt med Sony Music.

Adele slipper albumet 3019.11.2021 12:30:00 CET | Pressemelding

30, det nye albumet fra den globale superstjernen Adele er nå ute overalt. Det etterlengtede albumet kommer i kjølvannet av singelen «Easy On Me», som har holdt førsteplassen på den amerikanske hitlisten Billboard Hot 100 siden den ble sluppet for fire uker siden. I Norge har den vært nummer en i tre av fire uker og har allerede streamet til gull. Sporet har slått streaming-, radio- og hitliste-rekorder verden over. Adele hadde også premiere på låtene «I Drink Wine», «Hold On» og «Love Is A Game» via TV-spesialen Adele One Night Only. TV-spesialen ble det mest sette underholdningsprogrammet i USA i år og trakk flere seere enn Oscar-utdelingen. I Norge kan man se det i sin helhet på NRK 1, fredag 26. november klokken 23:15. 30 har blitt utropt av kritikere som Adeles, til dags dato, beste album. Rolling Stone skriver «Adele has never sounded more ferocious» i deres 5-stjerners anmeldelse av platen. Videre forteller de at 30 er det beste Adele-albumet til nå. Variety sier seg enig og bes