Stig Brenner utvider albumet «Hvite Duer, Sort Magi»

Stig Brenner utvider det kritikerroste albumet «Hvite Duer, Sort Magi» med to nye låter, «Duffelbag» med Arif og «Fri 506» med Santell fredag 7. mai.

«Det musikalske nivået er gjennomgående skyhøyt» - VG

I mars i år slapp Stig Brenner det kritikerroste albumet «Hvite Duer, Sort Magi». 7. mai beriker han albumet med to bonusspor og to nye featureartister, «Duffelbag» med Arif og «Fri 506» med Santell. To artister og gode venner av Stig som har hatt stor innflytelse på hans karriere til nå.

«Denne går til to av mine gode venner jeg ser veldig opp til. De er begge en stor grunn til at jeg er på det stedet jeg er i dag, og det betyr derfor mye at de ville lage to alternative versjoner av låtene «Fri» og «Duffelbag» fra mitt nyeste album» - Stig Brenner

Stig Brenner og Arif går langt tilbake og har siden starten av karrieren i 2014 jobbet tett sammen og gitt ut hitlåter som «Bulmers» og «BBB», i tillegg til det Spellemann-nominerte prosjektet MARS med Karpe. Som en duo har de turnert, fylt de største festivalscenene i landet og solgt ut Oslo Spektrum sammen.

Los Angeles-baserte Santell har som låtskriver skrevet låter for blant annet Usher, Rita Ora og Madonna. I 2018 var han med å skrive på Unge Ferrari-albumet «Midt imellom magisk og manisk» og var en stor del av en av Stigs største låter noensinne – «Balkong».

«Hvite Duer, Sort Magi» med «Duffelbag» feat. Arif og «Fri 506» feat. Santell er ute 7. mai.

____

Mot slutten av fjoråret la Stig Brenner aliaset Unge Ferrari på hylla og tok et steg videre. Der forrige album, Unge Ferraris «Midt Imellom Magisk og Manisk» (2018) var som en terapeutisk prosess, hvor han skildret følelsene av å ha det kjipt og pakket det inn i et lekent lydunivers, er Stig Brenner på albumet «Hvite Duer, Sort Magi» på et bedre sted. Tryggere, stødigere og mer tankefull.

På albumet «Hvite Duer, Sort Magi», finner vi låter som «Hull I Foten» med Siyabång, «Miserabel» med Marcus & Martinus og Larsiveli, «Når Alt Ikke Er Nok» med Molly Sandén og «Fri». Han har jobbet med produsenter og låtskrivere som Filip Kollsete, Aksel «Axxe» Carlson, Benjamin Folkvord Pedersen, P2J og Ari PenSmith.