Det Norske Måltid

Stiftelsen Bondens marked Norge tildelt hederspris 2018

Hedersprisen i Det Norske Måltid tildeles en pådriver for norsk, mangfoldig og bærekraftig matproduksjon: Stiftelsen Bondens marked Norge.
Foto: Det Norske Måltid

Juryen uttaler:

2018 var året da den norske «osterevolusjonen» ble mye omtalt, og åretshedersprisvinner har sin del av æren for at nordmenn har fått opp øynene for ost fra eget land. Vinnerens innsats har derimot ikke vært begrenset til ostesegmentet, og vinneren har således, på generelt grunnlag, vært en viktig drivkraft for økningen av i småskala- og lokalmat i Norge de siste 15 årene.

Vinneren legger til rette for spennende møter mellom produsenter og forbrukere, som har gitt store ringvirkninger i form av økt interesse, kunnskap, produksjon og innovasjon innen norsk mat.

Årets vinner av Det Norske MåltidsHedersprishar på utrettelig vis arbeidet for å fremme tilgangen og kvaliteten til norsk mat i hele landet, og resultatet kan både produsenter og forbrukere glede seg over.

Det Norske Måltids hederspris for 2018 går til Stiftelsen Bondens marked Norge

Juryen består av tidligere vinnere av Det Norske Måltids hederspris:
2017  Morten Schakenda
2016  Wenche Andersen
2015  Astri Riddervold
2014  Bodil Nordjorde
2013  Arne Brimi
2012  Halvor Heuch
2011  Ingrid Espelid Hovig

Om Det Norske Måltid:

Det Norske Måltid er en pådriver for norsk, mangfoldig og bærekraftig mat-og drikkeproduksjon. Vi ønsker å bidra til at nye produkter og råvarer får mulighet til vekst, slik at flere forbrukere blir bevisst norsk matkvalitet og mangfold.

FOTO:
Bilder av vinnere publiseres på vår Flickrkonto i løpet av finalekvelden. (https://www.flickr.com/photos/131062356@N06/albums)

Det norske måltid er på Facebook: @detnorskemaaltid,
Twitter: @DNMaltid og Instagram: @detnorskemaltid
#DetNorskeMåltid

Leder i Det Norske Måltid, Kristin Austigard
E-post: kristin@detnorskemaltid.no
Mobil: (+47) 90 19 38 77

Kommunikasjon:
Hege Forus
hege@vikaforus.no

Margrethe Vika
margrethe@vikaforus.no

Foto: Det Norske Måltid

Om Det Norske Måltid

Det Norske Måltid

Det Norske Måltid kårer de beste mat- og drikkeproduktene i Norge og har siden oppstarten i 2008 utviklet seg til å bli landets viktigste og mest prestisjefylte prisutdeling. Målsettingen er å bidra til næringsutvikling gjennom å øke etterspørselen, skape stolthet og styrke omdømmet for norsk matproduksjon ved å leter etter det ypperste innen norsk mat og drikke.