Stiansen Eiendom

Stiansen Eiendom: Årsresultat for 2018

Eiendomsselskapet Stiansen Eiendom AS har lagt frem årsresultatet for 2018. Selskapets resultat etter skatt var på 22,1 millioner kroner, mot 21,5 millioner kroner i 2017. På konsernnivå ble resultatet negativt med 9,4 millioner kroner i 2018.

- Vi fortsetter å forvalte våre eiendommer på en god måte. Fjoråret var et ganske normalt år for oss, sier Terje Pedersen, daglig leder i Stiansen Eiendom.

Stiansen Eiendoms driftsinntekter var på 68,7 millioner kroner, mot 66,6 millioner kroner i 2017. Driftsresultatet ble på 30,7 millioner kroner, mot 26 millioner kroner i 2017. Resultat etter skatt endte på 22,1 millioner kroner, mot 21,5 millioner kroner i 2017.

Selskapets samlede gjeldsbelastning økte med 91,1 millioner kroner, til 388,2 millioner kroner. Videre økte interne konsernfordringer med 16,4 millioner kroner, til 153,2 millioner kroner. Det har blitt utbetalt utbytte på 40,2 millioner kroner til Dag S. Stiansen og 2 millioner kroner til dyrestiftelsen Dag S. Stiansens Stiftelse. Stiftelsens formål er å ivareta dyrs interesser.

Resultater for konsernet Stiansen Eiendom
For konsernet Stiansen Eiendom var driftsinntektene på 75,2 millioner kroner, mot 109,1 millioner kroner i 2017. Omsetningsnedgangen skyldes færre salg av hester i hesteoppdrettselskapet Tailormade Horses. Driftsresultatet ble på 1,3 millioner kroner, mot 6,3 millioner kroner i 2017. Resultat etter skatt endte på negative 9,4 millioner kroner, mot negative 51,4 millioner kroner i 2017.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Terje Pedersen, daglig leder i Stiansen Eiendom
E-post: terje.pedersen@stiansen-eiendom.no

Om Stiansen Eiendom
Stiansen Eiendom er et eiendomsselskap som driver med utleie og forvaltning av leiligheter, parkering og næringseiendom i Oslo-området. Selskapet er en del av konsernet Stiansen Eiendom, som også består av selskapene Stiansen Næring AS, Tailormade Horses ApS, Pilestredet 73 AS, Bogstadveien 44 B AS og Vollebekkveien 2A AS. Stiansen Eiendom ble etablert av entreprenør Nils S. Stiansen tilbake i 1936.

Om Stiansen Eiendom

Stiansen Eiendom
Hoffsveien 30

Følg pressemeldinger fra Stiansen Eiendom

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Stiansen Eiendom på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Stiansen Eiendom