Stian Thorbjørnsen med vakker julelåt

Stian Thorbjørnsen varmer opp til jul med «Hellige natt – O Helga natt».

Mellom rølpete superhits som «Fredag», «Trenger en mann» og «Hele Norge danser (selv om ingen av oss kan)», leverer Stian Thorbjørnsen, bedre kjent som Staysman, også overraskende gåsehudfremkallende julelåter. Han satte preg på julen 2018 og 2019 med nydelige julelåter som «Himmel på jord» og «Himlen i min famn». Nå varmer han opp til julen 2020 med en vakker tolkning av «Hellige natt – O Helga natt».

«De siste årene har jeg prøvd meg på litt mer seriøse versjoner av legendariske julelåter, men den skumleste låta av de alle, o helga natt, var jeg helt sikker på at jeg aldri skulle tørre å røre. Så prøvde jeg meg på en demo uten at det egentlig forandra meningen min. En dag så tusla jeg rundt i Oslo alene på natta og bestemte meg for å gi demoen et nytt forsøk. Da var det noe som traff meg og nå hopper jeg i det» - Stian Thorbjørnsen

«Hellige natt - o Helga natt» er ute 20. november. God jul!

Skinny Days gir oss ny favoritt låt til morgenkaffen19.11.2020 11:00:00 CETPressemelding

Skinny Days og CLMD sin glade «Voices In My Head» har nylig nådd 3 millioner streams og vært en gjenganger på treningsspillelister i flere land siden slippet i september. Nå stripper de den ned i en akustisk versjon fremført av Cate Downey, venninne og låtskriver fra Colorado samt student ved LIMPI. Låten i sin helhet er produsert av Skinny Days. Teksten blir løftet frem på en helt ny måte ved hjelp av den råe og ærlige stemmen til Cate og sammen inviterer dem lytterne til å utforske en mer melankolsk side av musikken. Denne akustiske versjonen er perfekt til de mørke vinterdagene vi har i vente. På spørsmålet hvorfor de ønsket å lage en akustisk versjon svarer gutta: «For å vise frem en side av sangen mange kanskje ikke visste om, og for å gi verden en herlig pustepause og behagelig bakgrunnsmusikk til kaffekoppen man drikker mens det fortsatt er mørkt ute på morgenen». I tråd med originalversjonen er kunstverket på artwork malt av den nihilistiske kunstneren Thea Klingvall. «Voices I

Unge Ferrari blir til Stig Brenner og slipper «Lukten Av Høst»11.11.2020 00:01:00 CETPressemelding

Ideen til denne låten ble født en grå septembernatt i fjor, på en hytte ved havet på Sørlandet. Vi fanget en spesiell stemning, og fundamentet ble lagt. Mange dyktige venner hjalp meg underveis og ett år senere er den klar for dere. «Under paraplyen kledd i Goretex Øynene røde og blanke Jeg kjenner lukten av høst» Dette er første smakebit av Stig Brenner. Velkommen. Hør «Lukten Av Høst» her.