Stian Carstensen is nominated for The Nordic Council Music Prize 2021

Intrepid composer and myriad instrumentalist Stian Carstensen from Norway is nominated for The Nordic Council Music Prize 2021.

Read more about the nominees here.

Stian Carstensen released the single "Hippocampus Serenade" alongside an epic music video on May 21st. This is the first taste from his forthcoming album "Musical Sanatorium", which is due Fall 2021.

Watch "Hippocampus Serenade" music video

Stian Carstensen is the renowned multi-talented musician and leading light of the critically acclaimed Farmers Market. He is a multiple prize-winning recipient of the Norwegian Music Industry Awards and has collaborated with several renowned artists on many projects. Musically he is recognized for groundbreaking work blending different styles and traditions to push the boundaries of what is considered feasible. He has received glowing reviews from critics and fans who warm to his generous and personal stage performances.

His new single release Hippocampus Serenade is a perfect precursor of what to expect from the album. Each track title combines cerebral elements and traditional dances, stimulates the mind with effervescent imagery, and evokes a contemplative reverie that will linger long in the listener's afterthoughts.

As a renowned "style-bender" of reputation, Stian naturally attracts a distinct caliber of musical collaborator. In Hippocampus Serenade he has utilized the talents of Ola Kvernberg, Jarle Vespestad, Finn Guttormsen, Audun Sandvik, Atle Sponberg, Bjarne Magnus Jensen, Sidsel Walstad, Torbjørn Dyrud, Pål Hausken, Gabriel Carstensen Øien, Finn Guttormsen and Marinette Tonning-Olsen. Instruments used on this track include mellotron, viola, violin, cello, Bulgarian flute, timpani, pedal steel, harp, french horn, 12-string acoustic guitar, baryton guitar, bass, organ, drums, and percussion.

The music video for "Hippocampus Serenade" is an epic and cinematic piece of art straddling the liminal boundaries between dream and nightmare, where we are introduced to the Musical Asylum. The only escape is through sublimation of self within the very music, causing so much dissonance to the psyche in the first place. The talented crew and co-creators include Norwegian artist Lars Elling and British cult phenom Dave Mckean.

Contributing artists to his upcoming album include Ola Kvernberg, Mike Patton from Faith No More and Tomahawk, and young Brit wünderkind Jacob Collier and Todd Terje. The overall sound of this album is monumental, evoking 70s music and classic film scores.

Grappa Musikkforlag AS, established in 1983, is one of Norway's oldest and biggest independent record companies. The company represents prominent Norwegian artists, and the catalog consists of more than 35 000 tracks in all genres of music. The classic catalog is marketed through Simax Classics. Folk and world music is released on the Heilo label, which Grappa took over in 1995. Besides representing the labels Blue Mood (blues and country), Hubro (contemporary jazz), and Barneselskapet (children's music), Grappa is also engaged in several other music companies such as Drabant Music and Rune Grammofon. Grappa is the Norwegian Music Publishing company with the most nominations for the Norwegian Grammy, Spellemannprisen

Musikkutsendelse: Paal Flaata - It's Hard To Sing This Song24.6.2022 13:09:03 CEST | Pressemelding

Releasedato: 24.06.2022Artist: Paal FlaataTittel: It's Hard To Sing This Song ISRC: NOYBU2249020Tekst og musikk: Chip TaylorPlateselskap: Grappa Musikkforlag / Blue Mood Last ned WAV Lytt «It’s hard to sing this song» er første låt fra Paal Flaatas kommende soloalbum. Paal Flaata stiller seg – som alltid – helt naken i møte med musikken, i møte med sangen. – Stemningen er ganske mørk, sier Paal selv. – Jeg tror låtene på den nye plata tar pulsen på tiden vi er i. Koronatiden har gitt meg tid til å tenke over alt jeg har opplevd de siste årene, og mye av det har vært ganske trist. Så det er en litt personlig plate, også for Gøran. Vi jobber veldig tett hele tiden, og en av ambisjonene var at vi skulle prøve å få denne plata til å stå litt utafor de andre, å komme litt videre. Gøran Grini, Paals mangeårige samarbeidspartner, er medprodusent på det kommende albumet. Sammen med Grini, Freddy Holm og trommeslageren Glenn Vidar Solheim, legger Paal på den nye platen, enda flere kjente og min

Ny låt fra Tre Små Kinesere24.6.2022 12:40:11 CEST | Pressemelding

Det har gått to år siden Tre Små Kineseres forrige album «Drømmeanker» som ble svært godt mottatt da det kom, både av kritikere og fans. Nå er de tilbake med en helt ny sang ; «Når Sola Snur». Singelen er den første smakebiten fra deres neste album, som kommer i januar 2023. Det ryktes at dette blir det beste fra kineserne siden 90-tallet, så det er bare å glede seg. Lytt til «Når Sola Snur» her! «Når Sola Snur» er godt timet, og teksten bruker dette naturfenomenet som utgangspunkt for å fortelle en noe betuttet venn at det finnes en der ute som "syns at lille du e et stort funn og vil værra sammen med dæ hvert sekund" Musikken er gjenkjennelig Tre Små Kinesere; lett og sommerlig og som alltid godt håndverk, og du får med et lite toneartskifte på kjøpet.

Musikkutsendelse: Tre Små Kinesere - Når Sola Snur16.6.2022 15:59:27 CEST | Pressemelding

Releasedato: 24.06.2022Artist: Tre Små KinesereTittel: Når Sola SnurISRC: NOJBT2201010Tekst og musikk: Ulf RisnesPlateselskap: Grappa Musikkforlag Last ned WAV Lytt Det har gått to år siden Tre Små Kineseres forrige album «Drømmeanker» som ble svært godt mottatt da det kom, både av kritikere og fans. Nå er de tilbake med en helt ny sang ; «Når Sola Snur». Singelen er den første smakebiten fra deres neste album, som kommer i januar 2023. Det ryktes at dette blir det beste fra kineserne siden 90-tallet, så det er bare å glede seg. «Når Sola Snur» er godt timet, og teksten bruker dette naturfenomenet som utgangspunkt for å fortelle en noe betuttet venn at det finnes en der ute som "syns at lille du e et stort funn og vil værra sammen med dæ hvert sekund" Musikken er gjenkjennelig Tre Små Kinesere; lett og sommerlig og som alltid godt håndverk, og du får med et lite toneartskifte på kjøpet.