Sterke nyhetstall og økning for «Kompani Lauritzen»

TV 2 opplevde vekst gjennom hele helgen, og både de ulike nyhetssendingene og «Kompani Lauritzen» øker kraftig fra forrige helg.

Desta Marie Beeder og Emil Solli-Tangen er deltakere i «Kompani Lauritzen» på TV 2. Foto: Matti Bernitz, TV 2.

Gjennom hele helgen har TV 2 Nyhetskanalen vært Norges tredje største TV-kanal etter NRK1 og TV 2. I tillegg opplever både 18.30 og 21.00-nyhetene kraftig vekst. Søndag fulgte 538.000 seere 21-nyhetene på TV 2.

- Vi er inne i en helt uvirkelig tid, og hvor folk søker etter nyheter for å få vite hva som skjer. TV 2 har som allmennkringkaster en helt spesiell og viktig rolle i en tid som nå, og det er derfor veldig godt å se at folk trekker til både TV 2 Nyhetskanalen, våre hovedsendinger på TV 2 og ikke minst til TV2.no, som søndag satte ny «all time high» med nesten 1,7 millioner unike bruker innom siden, forteller nyhetsredaktør Karianne Solbrække i TV 2.

«Kompani Lauritzen» økte også fra forrige helgs premiere. 927.000 har så langt sett helgens episode, mens hele 1.141.000 har så langt sett premieresendingen.

- Dette er fantastiske tall og det er veldig hyggelig å se at programmet øker siden premieren. Tilbakemeldingene fra seerne er utelukkende positive, og vi er så glade for at familier samles på lørdagskveldene for å se hvordan kjendisrekruttene takler store utfordringer, får mestringsfølelse, opplever unikt samhold og har omtanke for hverandre, sier programredaktør Kathrine Haldorsen i TV 2.

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sport 1 og 2, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no og TV 2 Skole.