Sterk kompetanse inn i Reitan Handel

Annika Sigfrid og Rune Bjerke går inn som styremedlemmer og Monica Ødegaard starter som Chief Operating Officer (COO) i Reitan Handel.

Monica Ødegaard

- Vi går en spennende tid i møte. I den forbindelse har vi invitert Annika og Rune til å bli med oss på denne reisen som styremedlemmer i Reitan Handel. Vi setter stor pris på at de begge har takket ja til å være med å bidra, og vi gleder oss til å få to så meritterte og dyktige ressurser med oss i det videre arbeidet, sier Odd Reitan.

Medio november ble det informert om at Reitangruppen fra 1. januar forenkler strukturen fra fem til tre forretningsområder. Fra 1. januar samles all handelsvirksomhet under Reitan Handel AS som vil bestå av konseptselskapene REMA 1000 Norge AS, REMA 1000 Danmark AS, Uno-X Energi AS og Reitan Convenience AS.

Monica Ødegaard starter som Chief Operating Officer (COO) i Reitan Handel AS 1. januar. Monica har jobbet med handel både nasjonalt og internasjonalt de siste 20 årene, og kommer fra stillingen som administrerende direktør i PA Consulting Norge.

- Etableringen av Reitan Handel vil tilrettelegge for utvikling av kundeopplevelsen. Dette blir en meget spennende reise som jeg gleder meg til å ta del i, sier Monica Ødegaard.

-  Vi ser potensiale i å utnytte mangfoldet i våre konsepter til å skape bedre kundeopplevelser. Vi er i dag en lettbent organisasjon med effektiv drift. Monica blir en viktig brikke i å utvikle dette videre, sier Ole Robert Reitan.

Ole Robert Reitan blir administrerende direktør for Reitan Handel AS.

De øvrige forretningsområdene er Reitan Eiendom ledet av Ingolv Høyland og Reitan Kapital ledet av Magnus Reitan.

Monica Ødegaard

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2019 (inkl. franchiseomsetning) for 97 milliarder kroner, sysselsetter over 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Reitangruppen består av fem forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Energi, Reitan Eiendom og Reitan Kapital. I tillegg kommer Britannia Hotel, et femstjerners internasjonalt fullservicehotell i Trondheim.